کد خبر: 15181
A
رئیس فراکسیون مناطق کمتر توسعه یافته در گفتگو با دیده‌بان ایران

کشور از عدم توازن منطقه‌ای رنج می برد/ مناطق کم برخور‌دار به معنی استان‌های بی بضاعت نیستند

محمد فیضی: کشور از عدم توازن منطقه‌ای رنج می‌برد و متاسفانه به بسیاری از مناطق محروم توجه کافی نمی‌شود و امتیاز خواستی برای آن اختصاص نمی‌یابد.

کشور از عدم توازن منطقه‌ای رنج می برد/ مناطق کم برخور‌دار به معنی استان‌های بی بضاعت نیستند

محمد فیضی، نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در گفتگو با دیده‌بان ایران با اشاره به تشکیل فراکسیون مناطق کمتر توسعه یافته اظهار داشت: در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم امکانات رفاهی و اشتغال به دلیل بی‌توجهی وجود ندارد و این موجب شده است که شاهد مهاجرت افراد به تهران و یا سایر کلانشهرها باشیم.

وی با اشاره به وضعیت بیکاری در این مناطق گفت: میانگین بیکاری در کشور 12 درصد است در حالی که این میانگین در برخی مناطق کمتر توسعه یافته به حتی 30 درصد می‌رسد.

رئیس فراکسیون مناطق کمتر توسعه یافته مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه تشکیل این فراکسیون‌ها تداخلی در وظایف سایر فراکسیون‌ها ندارد، گفت: هر فراکسیونی هدف خاصی دارد و هیئت رئیس مجلس هم قبل از تشکیل فراکسیون‌ها وظایف و اهداف آن‌ها را بررسی می‌کند تا اگر موارد مشابهه‌ای نبود اجازه تشکیل دهد.

فیضی به مأموریت اصلی فراکسیون مناطق کمتر توسعه یافته اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه متوازن مناطق در کشور و توجه به این مناطق در بزنگاه‌های مهم همچون تنظیم لایحه بودجه و هدایت سرمایه گذاران به این مناطق از مأموریت‌های اصلی فراکسیون می‌باشد.

وی با بیان اینکه مناطق کم برخورد‌دار به معنی استان‌های بی بضاعت نیستند افزود: در بسیاری از کلانشهر‌ها مناطقی هستند که نیاز به توجه دارند و به عنوان مناطق محروم شناخته می‌شود و این گونه نیست که مناطق محروم صرفأ در شهرستان‌ها است.

فیضی به تعداد اعضاء این فراکسیون اشاره کرد و گفت: این فراکسیون در حال حاضر 100 عضو دارد و اولین جلسه خود را روز چهارشنبه  برگزار کرد.

وی ادامه داد: در این جلسه بنده عنوان رئیس، علی قربانی نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان به عنوان نایب رئیس اول و شهرام کوسه غراوی نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش نایب رئیس دوم شدند.

همچنین حسن لطفی نماینده مردم رزن به عنوان دبیر اول، منصور مرادی نماینده مردم مریوان و سروآباد به عنوان دبیر دوم و سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران به عنوان سخنگوی فراکسیون انتخاب شدند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر