کد خبر: 152381
A

رییس دانشگاه آزاد اسلامی: از ورود دانشجویانی که پوشش مناسب ندارند جلوگیری شود

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی اعلام کرد: نهادهای دانشگاه موظف به جلوگیری از اقدامات بازدارنده و مخل یادگیری دانشجویان مانند تبرج، رفتار مخالف شأن کلاس و دانشگاه و حاضر شدن دانشجو با پوشش نامناسب هستند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی: از ورود دانشجویانی که پوشش مناسب ندارند جلوگیری شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال نو، با بیان اینکه امیدوارم سال ۱۴۰۲ نقطه عطفی در تعلیم و تربیت اجتماعی و رشد همه جانبه در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، مهارتی، دانشگاه اجتماعی و حل مسائل و... باشد، تاکید کرد: نهادهای ذی‌ربط در دانشگاه موظف به جلوگیری از اقدامات بازدارنده و مخل یادگیری دانشجویان مانند تبرج، رفتار مخالف شأن کلاس و دانشگاه و حاضر شدن دانشجو با پوشش نامناسب و نابسامانی‌های رفتاری که برهم زننده فضای سالم و مانع ایجاد محیط امن برای همه افراد در یادگیری علم می‌باشند و در جهت حفظ حقوق عموم دانشجویان، به وظایف خود عمل خواهند کرد.

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی اظهار امیدواری کرد سال ۱۴۰۲ نقطه عطفی در تعلیم و تربیت اجتماعی و رشد همه جانبه در حوزه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، مهارتی، دانشگاه اجتماعی و حل مسائل و... باشد.

متن پیام طهرانچی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًی لِلنَّاسِ وَبَیِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَی وَالْفُرْقَانِ (سوره البقره - آیه ۱۸۵)

همزمانی بهار طبیعت که بهار جسم است و بهار قرآن و ماه مبارک رمضان که بهار جان است را به فال نیک گرفته و خدمت خانواده عزیز دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور تبریک و شادباش عرض می‌کنم.

 امیدوارم سال ۱۴۰۲ نقطه عطفی در تعلیم و تربیت اجتماعی و رشد همه‌جانبه در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، مهارتی، دانشگاه اجتماعی و حل مسائل و... باشد. سال گذشته دقیقاً در چنین ایامی، بیانیه تعلیم و تربیت اجتماعی در اختیار همه عزیزان قرار گرفت تا با تأسی از آموزه‌های بلند قرآن و عترت (ع) گام های مؤثری در توأمانی تعلیم و تربیت و آماده سازی نسل جوان برای پذیرش مسئولیت های مهم حیات اجتماعی برداشته شود. امسال نیز با تأکید بر اجرای مفاد همان بیانیه، با استعانت از ماه مبارک رمضان و لیالی قدر و با تأسی به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و در کنار دولت خدمتگزار برآنیم تا گام‌های بلندتری در این زمینه برداریم.

 همانطور که در بیانیه رسالت تعلیم و تربیت اجتماعی دانشگاه تاکید شد، همه ما نسبت به سلامت محیط دانشگاه و تضمین کیفیت آموزش و عمق بخشی به آن مسئولیم و این امر جز در سایه حفظ و ارتقای آراستگی و شئون رفتاری در محیط علمی دانشگاه و مقابله با رفتارهای ناهنجار که از جمله آنها کشف حجاب و... است، محقق نمی شود. این مطالبه اکثریت قاطع دانشجویانی است که برای تحصیل به دانشگاه آمدند و برای این منظور هزینه می کنند.

همه در این باره مسئولیم و البته مهم‌ترین نقش را در این زمینه اساتید محترم برعهده دارند تا ضمن تبیین اهمیت مسئله، دانشجویان را چارچوب‌مند بار بیاورند.

بدیهی است در کنار تبیین و تقدم اقدامات ایجابی معرفتی و تشویقی بر اقدامات بازدارنده در حوزه آموزش ها و تربیت اجتماعی، با توجه به‌ ضرورت حفظ حقوق کلیه دانشجویان در امر یادگیری در محیط کلاس و دانشگاه با هدف حفظ و ارتقای امنیت روانی و افزایش بهره وری و کیفیت یادگیری، نهادهای ذی‌ربط در دانشگاه موظف به جلوگیری از اقدامات بازدارنده و مخل یادگیری دانشجویان مانند تبرج، رفتار مخالف شأن کلاس و دانشگاه و حاضر شدن دانشجو با پوشش نامناسب و نابسامانی های رفتاری که برهم زننده فضای سالم و مانع ایجاد محیط امن برای همه افراد در یادگیری علم می‌باشند و در جهت حفظ حقوق عموم دانشجویان، به وظایف خود عمل خواهند کرد.

ما معتقدیم که دانشگاه جامعه‌پرداز به عنوان رکن موثر در تربیت اجتماعی باید پیشگام و الهام بخش در آراستگی و شئون رفتار اجتماعی باشد و جایگاه دانشگاه فراتر از یک عنصر منفعل و پیرو در تحولات اجتماعی است. امیدوارم سال جدید به توفیق الهی سال تحول همه ما به احسن حال و ادای بیش از پیش وظایف مان باشد.

محمدمهدی طهرانچی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر