کد خبر: 152797
A
استاد سطح عالی حوزه علمیه:

کشف حجاب ادامه فتنه «زن، زندگی، آزادی» است/حاکمیت اسلامی باید افرادی را که علناً مقابل حکم حجاب می ایستند، تعزیز کند

احمد ابراهیمی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم: کشف حجاب ادامه فتنه «زن، زندگی، آزادی» است و وظیفه حاکم جلوگیری از فساد است. اگر فردی اقدام به روزه داری در منزل خود کند مرتکب گناه شده و قانون و حاکمیت نیز وظیفه ای در این رابطه ندارند اما وقتی همین فرد در انظار عمومی اقدام به بی حرمتی به ماه رمضان می کند و حرام شرعی مرتکب شده و با تکلیف فردی خود علنا مقابله می کند، حاکمیت اسلامی وارد می شود و وی را تعزیر می کند.

کشف حجاب ادامه فتنه «زن، زندگی، آزادی» است/حاکمیت اسلامی باید افرادی را که علناً مقابل حکم حجاب می ایستند، تعزیز کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام احمد ابراهیمی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم به تببین حکم حجاب در آیات و روایات پرداخت و به ارگان رسانه ای نزدیک حوزه علمیه قم گفت: عدم رعایت حجاب برای بانوان حرام شرعی و این حکم موافق روایات و آیات است.

وی در ادامه با قرائت آیه «وَ قُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا» گفت: در این آیه شریفه تأکید شده زنان مؤمن چشم پوشی کنند و زینت خود را آشکار نکنند؛ همچنین توضیح داده شده پارچه را بر گریبان خود بیاندازند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ استاد حوزه علمیه و جامعه المصطفی با اشاره به عبارت «یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ» در توضیح جلباب به ارگان رسانه ای نزدیک به حوزه علمیه قم(رسا) گفت: به زنان مؤمن دستور داده شده روسری های خود را به نحوی بیاندازند تا قسمت جلوی سر و گردن که موجب تهییج مردان است را بپوشانند و همچنین در ادامه آیه آمده انجام این فعل بهتر از این است که موجب اذیت و آزار قرار گیرند.

وی افزود: روایات زیادی نیز در حرمت نگاه به نامحرم و حفظ حجاب آمده است و برای مثال در روایتی از امام رضا: «حُرِّمَ النَّظَرُ إِلَی شُعُورِ النِّسَاءِ الْمَحْجُوبَاتِ بِالْأزْوَاجِ وَ غَیْرِهِنَّ مِنَ النِّسَاءِ لِمَا فِیهِ مِنْ تَهْیِیجِ الرِّجَالِ» تأکید شده که به موی زن نگانه نشود زیرا موجب تهییج مردان می شود.

حجت الاسلام ابراهیمی با تأکید بر اینکه وجوب رعایت حجاب از مسلمات فقه شیعه و اهل تسنن بوده که سبب می شود حجاب از مسلمات اسلام معرفی شود، گفت: امر حجاب اختصاص به شیعه ندارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در تعبیر حرام سیاسی نسبت به کشف حجاب تصریح کرد: در رسالت حاکمیت دینی هم ادله محکمی وجود دارد زیرا طبق آیه شریفه «إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّکَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ» حاکمیت تکلیف دارد اقامه نماز، اهتمام به زکات، امر به معروف و نهی از منکر را پیگیری کند؛ حاکمیت تکلیف دارد جلوی این ناهنجاری را بگیرد و فرمایش رهبری هم تحت عنوان حرام سیاسی وظیفه مجریان و حوزویان را دوچندان می کند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه اظهار داشت: وقتی گناه شرعی در جامعه انجام می گیرد و تبعات آن به اجتماع می آید و از آن مهم تر امنیت اجتماع را به هم می زند و تبعات سیاسی دارد، حاکمیت باید ورود کند؛ در پروژه زن زندگی آزادی هزینه های زیادی انجام گرفت و حجاب مورد هجمه واقع شد تا حجاب به عنوان مسأله ای امنیتی از جامعه اسلامی ریشه‌کن شود.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛  استاد جامعه المصطفی در ادامه خواستار تعزیر کشف حجاب کنندگان شد و  گفت: کشف حجاب ادامه فتنه «زن، زندگی، آزادی» است و وظیفه حاکم جلوگیری از فساد است. اگر فردی اقدام به روزه داری در منزل خود کند مرتکب گناه شده و قانون و حاکمیت نیز وظیفه ای در این رابطه ندارند اما وقتی همین فرد در انظار عمومی اقدام به بی حرمتی به ماه رمضان می کند و حرام شرعی مرتکب شده و با تکلیف فردی خود علنا مقابله می کند، حاکمیت اسلامی وارد می شود و وی را تعزیر می کند.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: حرام سیاسی یعنی خانمی که مرتکب بی حجابی می شود یک گناه شرعی مرتکب شده و یک مخالف سیاسی را ابراز می کند و همانند همان روزه خوار بوده که در مکانی عمومی اقدام به کشف حجاب می کند؛ حجاب هم حرام شرعی است و هم حرام سیاسی و اینجا وظیفه حوزه است که این امر را تبیین کند.

وی در تشریح حرام سیاسی بودن کشف حجاب عنوان کرد: افرادی ممکن است در عناد با حاکمیت دینی و مسأله شرعی بی حجابی را در جامعه رواج دهند؛ شاید تا به حال نگاه ما این بود که نسبت به منکر شرعی نهی از منکر کنیم اما با تعبیر اخیر رهبر انقلاب تکلیف ما سنگین تر شد و باید علاوه بر اینکه جلوی منکر شرعی را می گیریم جلوی منکر سیاسی نیز بایستیم.

استاد جامعه المصطفی با اشاره به مؤمنینی که در مساجد بوده اظهار داشت: همه مؤمنین وظیفه دارند نسبت به منکر سیاسی و شرعی ورود کنند و این ورود باید با ظرائف خاص خود باشد؛ انداختن ظرف ماست و اقدامات مشابه تأثیر معکوس دارد زیرا اکثر بی حجاب ها عنادی ندارند و می توان آن ها را با آگاهی، تعلیم و آموزش پای کار این امر شرعی قرار داد.

وی افزود: با هجمه های اخیری که به حجاب صورت گرفته از جهتی خوشبین هستم زیرا اقدامات دشمن در اکثر اوقات سبب رشد جامعه شده و در این امر نیز مانند تحریم های دشمنان که سبب قوی تر شدن ما شد، هجمه ها افکار جامعه را تقویت می کند؛ اگر هجمه اخیر دشمن و اقدام به کشف حجاب نبود تلاش جامعه متدین در خصوص حجاب همان روال کم جان خود را طی می کرد اما با این هجمه وظیفه ای بر دوش جامعه متدین شکل می گیرد و طی آن اقدامات مثبتی صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام ابراهیمی با تأکید بر اینکه خوشبین هستیم با مدیریت خوب مبلغین و رسانه ها نسبت به مسأله بی حجابی اقدامات لازم صورت گرفته و عرف رعایت حجاب بالاتر رود، تأکید کرد: باید همه ما احساس مسؤولیت کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امر به معروف نیاز به اطلاعات و آگاهی هایی که آثار بی حجابی در غرب به اطلاع رسانده شود تا مومنین مطلع شوند؛ حجاب از نعمات است و سد محکمی در برابر هجمه ها و وسوسه های شیطانی است؛ اگر این امر را به جوانمان برسانیم قطعا عموم این بی حجابی ها رفع خواهد شد؛ همچنین اگر مسؤولین ما مجریان خوب تری باشند تا حد زیادی مشکل برطرف می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر