کد خبر: 153032
A

صاعقه در بوکان جان یک نفر را گرفت

جوان بوکانی بر اثر اصابت صاعقه جان باخت.

صاعقه در بوکان جان یک نفر را گرفت

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سرپرست فرمانداری شهرستان بوکان گفت: جوان ۳۵ ساله از اهالی روستای "اوزن‌قشلاق" از توابع بخش سیمینه این شهرستان بر اثر اصابت صاعقه در ارتفاعات جان خود را از دست داد.

خشایار صنعتی افزود: این حادثه عصر دیروز درمناطق مرتفع اطراف این روستا روی داد که در آن این جوان به همراه فرد دیگری مورد اصابت شدید صاعقه قرار گرفتند که بر اثر شدت ضربه صاعقه یکی از این دو جوان فوت کرد و فرد دیگر که مصدوم شده بود برای مداوا به مراکز درمانی انتقال یافت.

صنعتی گفت: کشاورزان و دامداران در هنگام نامساعد بودن شرایط جوی باید بلافاصله در مکانهای بسته و سقف‌دار پناه بگیرند و از ایستادن در کنار درختان و تکه سنگهای بزرگ و اشیای فلزی خودداری کرده و از گیرنده رادیویی و گوشی تلفن استفاده نکنند.

وی اظهار کرد: همچنین روستائیان باید در هنگام صاعقه از تردد و استقرار در ارتفاعات روستاها که به‌ دلیل شرایط خاص اقلیمی و زمین شناسی احتمال برخورد صاعقه وجود دارد و موجب تلفات می ‌شود ، خودداری کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان بوکان اضافه کرد: طبق اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجانغربی با ورود سامانه بارشی انتظار می‌ رود تا روز جمعه شاهد بارشهای متناوب باران توأم با رعد و برق باشیم.

منبع: صداوسیما 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر