کد خبر: 153932
A

مدیر آموزش و پرورش سمنان: دریافت اجباری پول از دانش‌آموزان غیرقانونی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: دریافت اجباری وجه از اولیاء دانش آموزان قانونی نیست و در صورت تخلف در این بخش با مدارس برخورد می شود.

مدیر آموزش و پرورش سمنان: دریافت اجباری پول از دانش‌آموزان غیرقانونی است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ دکتر عادل خالقی ثمرین 9 اردیبهشت ماه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: اگرچه دریافت هرگونه وجه به صورت اجباری از خانواده ها ممنوع است اما با این وجود برای مدیریت مدارس نیازمند کمک معنوی، فکری و مالی هستیم لذا دریافت کمک های داوطلبانه از خانواده های برخوردار مانعی ندارد اما هرگونه اجبار در دیافت وجه نقد از خانواده ها ممنوعیت قانونی دارد.

 

وی با اشاره به سرانه تخصیصی به مدارس ادامه داد: سرانه های تخصیصی به اندازه ای نیست که جوابگوی هزینه مدارس باشد از همین رو انجمن های اولیا و مربیان مدارس برای کیفیت بخشی به خدمات مدارس نشست هایی برگزار و به صورت کاملا داولبانه از آن دسته از خانواده ها که شرایط اقتصادی بهتری دارند، کمک هایی دریافت می کنند.

وی افزود: با وجود همه مشکلات براساس قانون دریافت وجه نقد اجباری در مدارس دولتی، غیردولتی، نمونه دولتی و....ممنوع است و لذا در صورت شکایت اولیاء با مدارس متخلف نیز برخورد خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه شهریه مصوب مدارس نیز از سوی وزارتخانه اعلام می شود گفت: مدارس اجازه ندارند رقمی بیش از رقم مصوب دریافت کنند. البته یک سری برنامه های فوق برنامه با هماهنگی مسوولان ذی ربط و خانواده ها برگزار می شود که هزینه های آنها نیز کاملا مشخص است.

نباید هیچ دانش آموزی به دلایل مالی از تحصیل محروم شوند

خالقی ثمرین با بیان اینکه فرزندان خانواده هایی که توانایی مالی ندارند نباید از تحصیل و خدمات آموزشی محروم شوند اضافه کرد: آموزش و پرورش استان با هرگونه اجبار در دریافت وجه از دانش آموزان مخالف است و چنانچه کمک مالی شناسایی و جذب شود باید کاملا داوطلبانه باشد.

وی در خصوص شرایط دشوار اقتصادی و تاثیر آن بر روند بازمانده های از تحصیل گفت: وضعیت استان سمنان در این بخش خوشبختانه مطلوب و بهتر از میانگین کشوری است.

خالقی ثمرین میانگین این شاخص در استان سمنان را 97 درصد اعلام کرد و گفت: استان سمنان در شاخص بازمانده های از تحصیل بیش از سه درصد بالاتر از میانگین کشوری است و شرایط مطلوب تری نسبت به متوسط کشوری دارد.

شناسایی بازماندگان از تحصیل در استان

وی با بیان اینکه در تلاشیم شمار بازمانده های از تحصیل در استان روز به روز کاهش یابد اظهار کرد:  البته در شورای آموزش و پرورش استان مقرر شده که همه دستگاه های اجرایی استان در این بخش به یاری آموزش و پرورش استان بیایند.

وی از روند مناسب شناسایی بازماندگان از تحصیل در استان و گسیل معلم برای آنها خبر داد و گفت: معاونت نهضت سوادآموزی استان نیز در همین راستا اقدامات خوبی انجام داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: همه تلاش خود را به کار می گیریم که در مقطع ابتدایی به جایگاهی برسیم که انشاالله حتی یک بازمانده از تحصیل هم در استان نداشته باشیم.

وی با تقدیر از مشارکت خیرین هم استانی در این بخش گفت: با همکاری خیرین تلاش شده که کودکان کار در استان شناسایی و زمینه برای تحصیل آنها فراهم شود.

فروش آخرین گزینه در مولدسازی املاک آموزش و پرورش

این مدیر مسوول در پاسخ به پرسشی در ارتباط با قانون مولدسازی در آموزش و پرورش استان گفت: کمیته مولدسازی در آموزش پرورش استان فعال شده و تاکید شده که فروش آخرین گزینه و راهکار در مولدسازی املاک آموزش و پرورش در استان است.

وی با بیان اینکه در گذشته 27 ملک مازاد در آموزش و پرورش این استان شناسایی شده افزود: آموزش و پرورش استان بیشتر به دنبال جذب مشارکت کننده از بخش خصوصی است تا بتوانیم از طریق آن به ارتقای کیفیت خدمات رفاهی در حوزه آموزش و پرورش بپردازیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از اختصاص 11 میلیارد تومان از محل مولدسازی به پروژه در حال ساخت اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد و تصریح کرد: البته برای تکمیل این پروژه حداقل به 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

پاسخ مدیرکل به انتقاد از تعدد مشاوران

خالقی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در ارتباط با انتقادات به مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص انتصاب افراد متعددی به عنوان مشاور مدیرکل اظهار کرد: انتخاب برخی از مشاوران همچون مشاور مردمی سازی، مشاور امور بانوان، مشاور جوانان و...براساس ابلاغ های وزارتخانه انجام می شود ضمن اینکه تعداد مشاوران انتصاب شده در دوره مدیریت بنده نیز به کمتر از انگشت های یک دست می رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به بهره برداری های مناسب از ظرفیت مشاوران انتصاب شده گفت: تعدادی از احکام مشاور نیز عمدتا همکاران آموزش و پرورش در بخش های دیگر بودند که در کنار انجام وظیفه خود در رشته های تخصصی خود به مدیرکل مشاوره می دهند و خوشبختانه تاکنون مشاوره های آنان به ارتقابخشی عملکردها در آموزش و پرورش استان کمک کرده است.

وی تصریح کرد: وجود مشاورین در این مدت بسیار کمک حال آموزش و پرورش در استان سمنان بوده است.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر