کد خبر: 155313
A

نماینده مجلس: حذف برخی معلمان حاضر در اعتراضات صنفی از رتبه بندی، «غیرقانونی» است

جلال محمودزاده نماینده مجلس یازدهم در واکنش به حذف معلمان معترض از طرح رتبه بندی معلمان گفت: کسی جواب معلمان را نمی‌دهد و یا غیر شفاف به آن‌ها جواب داده می‌شود؛ زیرا در تحصنات شرکت کردند و این کاملا غیر قانونی است و ما به رییس جمهور تاکید کردیم حقوق این افراد را زیاد کرده و کسانی که این اقدام را کردند با آن‌ها برخورد شود.

نماینده مجلس: حذف برخی معلمان حاضر در اعتراضات صنفی از رتبه بندی، «غیرقانونی» است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جلال محمودزاده نماینده مجلس یازدهم در واکنش به حذف معلمان معترض از  طرح رتبه بندی معلمان گفت: کسی جواب آن‌ها را نمی‌دهد و یا غیر شفاف به آن‌ها جواب داده می‌شود؛ زیرا در تحصنات شرکت کردند و این کاملا غیر قانونی است و ما به رییس جمهور تاکید کردیم حقوق این افراد را زیاد کرده و کسانی که این اقدام را کردند با آن‌ها برخورد شود.

وی افزود: در اکثر کشورها معلمان دغدغه معیشت ندارند و تنها دغدغه آنان تربیت آینده سازان کشور بوده اما برعکس در کشور ما دغدغه اصلی معیشت است و برای تأمین زندگی مجبور هستند شغل دوم یا سوم را انتخاب کنند. حال چه فرصتی برای مطالعه برای او باقی می‌ماند؟! زمانی که ما از نظر معیشتی به معلم‌ها رسیدگی نمی‌کنیم، این وضعیت پیش می‌آید و انگیزه‌ها از بین می‌رود. معلم حق التحریر، نهضت و پیش دبستانی که در روستاهای دور افتاده کشور تدریس می‌کنند ماهی ۳ میلیون تومان و غیر انتفاعی ماهی ۱ میلیون و پانصد هزار تومان حقوق می‌گیرند؛ با این حال ما چه انتظاری داریم که معلم به درستی به کار خود برسد!؟

وی ادامه داد: دولت باید بودجه بالایی را در نظر بگیرد و علی الخصوص باید در لایحه بودجه حقوق معلمان به شدت افزایش پیدا می‌کرد، اما در دولت‌های مختلف به این وزارتخانه نرسیدند؛ به خصوص در دولت سیزدهم که وضعیت بسیار بدتر است! دولت در ورود افراد به آموزش و پرورش به خوبی عمل نکرد. در دولت رییسی شاهد وزرای مختلفی بودیم که در حد و اندازه‌ای نیستند که این وزارتخانه مهم را اداره کنند. آنها معمولا کسانی را انتخاب می‌کنند که در دایره خودی‌ها هستند و انتخاب وزرا از میان افراد اطراف رییس جمهور باعث می‌شود، گزینه های زیادی برای انتخاب نداشته باشند. در واقع وسع این افراد در این حد است که نمی‌توانند مدیریت کنند.

محمودزاده در پاسخ به سوال که آیا مجلس نباید در رای اعتماد بیشتر حساسیت به خرج دهد تا دوباره شاهد حضور افراد ضعیف در مسند این وزارتخانه نباشیم؟ گفت: یکی از معضلات ما نزدیکی مجلس با دولت است. قاطبه مجلس و دولت به قدری نزدیک است که ضعف‌های هم را نمی‌بینند و به بهانه خودی و انقلابی بودن رأی می‌دهند و به تخصص او اهمیت نمی‌دهند که چقدر بدنه آموزش و پرورش را می‌شناسد و این فرد چقدر کار کرده است.

نماینده مردم مهاباد در خصوص حذف تعدادی از معلمان از رتبه بندی به دلیل حضور در اعتراضات صنفی، افزود: تعدادی از معلم‌ها که در اعتراض صنفی در استان‌های مختلف شرکت کردند را از شمولیت رتبه بندی خارج کردند و به صورت پراکنده در استان‌ها هستند و کسی جواب آن‌ها را نمی‌دهد و یا غیر شفاف به آن‌ها جواب داده می‌شود؛ زیرا در تحصنات شرکت کردند و این کاملا غیر قانونی است و ما به رییس جمهور تاکید کردیم حقوق این افراد را زیاد کرده و کسانی که این اقدام را کردند با آن‌ها برخورد شود.

منبع: جماران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر