ونهای فرسوده و کمبود تاکسی در تهران بیداد میکند
در بسیاری از پایانههای مهم و شلوغ شهر تهران هیچگونه مدیریت و نظارتی وجود ندارد و فردی به عنوان ناظر و یا مدیر جوابگو نیست فقط یه کانکس با امکانات به عنوان یه نماد نظارت وجود دارد.

به گزارش سایت دیدهبان ایران؛ با کمی دقت و تردد در شهر تهران به عنوان پایتخت متوجه ونهای بسیار فرسود با ظاهری قراضه و نامناسب مواجه خواهیم شد علاوه بر این، استفاده از این ونها خیلی سخت است و مسافر برای پیاده یا سوار شدن با مشکلات عدیدهای رو به رو خواهد شد تا حدی که اگر مسافری دچار مشکلات جسمی باشد بههیچ وجه امکان استفاده از این ونها را ندارد.
از همه مهمتر کمبود تاکسیهای درون شهری، اعتراض بسیاری از مسافران را به همراه داشته که به طور یقین تماس گرفتن با 137 و ارایه گزارش، گله و شکایت در این زمینه هم گرهای از مشکلات تردد مسافران در سطح شهر تهران را حل نخواهد کرد.
موضوع جالب و تعجبآور این است که در بسیاری از پایانههای مهم و شلوغ شهر تهران هیچگونه مدیریت و نظارتی وجود ندارد و فردی به عنوان ناظر و یا مدیر جوابگو نیست فقط یه کانکس با امکانات به عنوان یه نماد نظارت وجود دارد!!!
از طرف دیگر بسیاری از رانندگان تاکسیهای درون شهری ضمن شکایت از قیمت بالای قطعات خودرو و حمایت نشدن از سازمان مدیریت تاکسیرانی جهت نوسازی و تعویض تاکسیهای فرسوده، نسبت به پرداخت آنلاین کرایه مسافر با استفاده از اپلیکیشن نصب شده در تاکسیها نیز معترض هستند و برای پرداخت و دریافت پول نقد به جای پرداخت آنلاین با مسافر مشاجره و بحث میکنند در صورتیکه همه به خوبی واقفند امکان دریافت پول نقد از دستگاههای خودپرداز محدویت دارد. با این وجود دلایل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در مورد مشکلات ناشی از عدم واگذاری مالکیت ونهای نو به رانندگان، نوسازی تاکسیهای سواری و افزایش آن، ایجاد تنش ناشی از دریافت کرایهها، معطلی بیش از حد مسافران، نبود واحد نظارت و کنترل در پایانهها و ... تکراری و توجیهی بیش نیست به خاطر اینکه بسیاری از شهروندان در جریان پایمال کردن منابع و بودجه شهرداری تحت عنوان بیتالمال توسط افرادی دارای نفوذ و قدرت هستند.
اختلاسها، کشف فسادهای میلیاردی و تشکیل پروندههای فساد عجیب و تکاندهنده در شهرداریها بر کسی پوشیده نیست، متاسفانه این روند طی چندسال اخیر رشد باورنکردنی و دور از انتظاری داشته است.
بدون تردید، ایجاد شبکههای رانتی و روابط ناسالم در میان پیمانکاران شهرداری تهران و فساد مالی توسط بخش زیادی از شرکت های پیمانکار، زدوبندهای گسترده مالی، ارایه آمار مالی غیرشفاف بیتالمال و موارد متعدد فساد اقتصادی در مجموعه شهرداری نمیتواند دلیل قانعکننده و پاسخی مناسب برای بحران کمبود ناوگان حملونقل، وجود تاکسیها و ونهای فرسوده، معطلی مسافران و بسیاری مشکلات دیگر باشد.
تعطیلی و عدم حضور ناظران و بازرسان در پایانههای تاکسی و اتوبوس ضمن دریافت حقوق، بیمه و مزایا و از همه مهمتر توجیهکردن مشکلات و بزرگنمایی آنها دردی از مردم دوا نمیکند و پذیرفتنی نیست.
ارایه مستمر و تکاندهنده آمار فساد مالی در شهرداریها مردم را کلافه و بیش از گذشته بیاعتمادتر و نگران کرده تا حدیکه دلایل و پاسخ مسوولان در قبال کمبودها و معضلات شهری تا این حد محلی از اعراب ندارد و منطقی نیست.
منبع: سایت دیدهبان ایران - اکرم قدرت