کد خبر: 156034
A

نامه محمد قبادلو از زندان به خانواده شهید کرم‌پور: من بیمار بودم، از قصاصم بگذرید/ پدر قبادلو: خانواده شهید کرم‌پور، پسر من را به امام رضا ببخشند

پدر محمد قبادلو، یکی از متهمان به قصاص بازداشت شده در اعتراضات ایران خواستار عفو و گذشت خانواده شهید کرم‌پور شد و از جزئیات نامه فرزندش از زندان به خانواده شهید، گفت.

 نامه محمد قبادلو از زندان به خانواده شهید کرم‌پور: من بیمار بودم، از قصاصم بگذرید/ پدر قبادلو: خانواده شهید کرم‌پور، پسر من را به امام رضا ببخشند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ علی مدد قبادلو، پدر محمد قبادلو، بازداشت شده اعتراضات سال ۱۴۰۱ که حکم قصاص او در دیوان عالی کشور هفته گذشته تایید شده بود، در گفت‌وگو با «شبکه شرق»، به آخرین وضعیت پسرش در زندان رجایی شهر اشاره و اظهار کرد: «وضعیت روحی محمد، مناسب نیست. طبیعی هم هست. محمد کم سن و سال است و حالا نگران حکم قصاص خود است. تماس و ملاقات دارد ولی وضعیت روحی خوبی ندارد. من و مادرش هم حالمان خراب است و درخواست عفو و بخشش فرزندمان از محضر خانواده شهید را داریم.» 

او با بیان اینکه محمد هیچ شناختی از موتورسواران یگان ویژه نداشته است و کارش بدون انگیزه قبلی و بر اساس هیجانات ناشی از بیماری بوده است، ادامه داد: «محمد واقعا پشیمان است. در دادگاه اول که شرکت کرد، ۲ ماه پس از بازداشت بود و بدون اینکه داروهایش را مصرف کند. آن زمان و در زندان، داروهای محمد را به او نمی‌دانند و بیماری‌اش به اوج خود رسیده بود. در دادگاه کیفری و بعد از آنکه محمد به زندان رجایی شهر منتقل شد، با مصرف داروهایش، کمی وضعیتش بهتر شد. همانجا و در جلسه دادگاه، گفت که از اینکه ماشینش را به موتورسواران کوبیده پشیمان است و بارها هم به من و مادرش گفت که پشیمانم. گفت که از روی خانواده شهید کرم‎‌پور خجالت می‌کشم و شرمنده آنان هستم.» 

پدر محمد قبادلو با بیان اینکه محمد هیچ سابقه خلاف و جرم در زندگی‌اش نداشته تصریح کرد: «محمد آدمی نبود که بتواند مرتکب چنین کاری شود. خودش هم بارها گفت که من آزارم به مورچه نمیرسد چه برسد به یک جوان هم سن و هم وطن خودم. محمد بسیار ناراحت است و این ناراحتی و پشیمانی‌اش در جلسات دادگاه هم مشخص بود.» 

علی مدد قبادلو در بخش دیگری از اظهاراتش به نگارش نامه‌ای از سوی محمد برای خانواده شهید کرم‌پور اشاره کرد و گفت: «محمد پیش از صدور حکم قصاص، از زندان به خانواده شهید کرم‌پور نامه نوشت و گفت که در آن شب، من بیمار بودم و داروهایم را مصرف نکرده بودم. در نامه خطاب به خانواده شهید کرم‌پور نوشت که حالا که شما را در دادگاه می‌بینم، می‌فهمم چه کار کرده‌ام و چه اتفاقی افتاده است. محمد در نامه‌اش از خانواده شهید خواسته بود که او را حلال کنند و از گناهش بگذرند و به او عمر دوباره دهند.» 

او افزود: «محمد در بخش دیگری از نامه‌اش خطاب به خانواده شهید کرم‌پور، برای آنان از خدا، آرامش خواسته و گفته که اگر با قصاص‌اش، دل این خانواده آرام می‌گیرد، او را قصاص کنند اما قول داده که اگر او را ببخشند و از قصاص‌اش بگذرند، هر سال و در سالگرد شهادت شهید کرم‌پور، در محل شهادت او، ایستگاه صلواتی برپا می‌کند و خیرات می‌دهد. محمد در بخشی از نامه‌اش نوشته که او و شهید کرم‌پور، هم سن و سال هستند، هم وطن هستند و دشمن هم نبودند که روبروی هم قرار بگیرند. محمد نوشته که هرگز نمی‌خواسته نامش به عنوان قاتل در کنار شهید کرم‌پور قرار بگیرد و درخواست عفو و بخشش کرده است.» 

پدر قبادلو در خاتمه بار دیگر از خانواده شهید کرم‌پور درخواست عفو و بخشش کرد و گفت: «ما از صمیم مثل خانواده شهید کرم‌پور عزاداریم، ما غم و درد آنان را درک می‌کنیم، ما هموطن هستیم. من ۷ سال برای این آب و خاک جنگیدم و جانبازم. ما داغی که بر دل خانواده شهید کرم‌پور نشسته را درک می‌کنیم. تقاضای ما آن است که با ما و پسرم از سر عفو و بخشش رفتار کنند و بزرگی خانواده شهدا را به همه نشان دهند. پسر من را، به امام رضا ببخشند. محمد را به خاطر خدا ببخشند.»

منبع: شرق

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر