کد خبر: 175288
A

رواج عمل‌های زیبایی حیوانات خانگی برای داشتن گوش‌های میکی ماوسی

مالکان حیوانات خانگی سگ‌ها و گربه‌های خود را تحت عمل‌های زیبایی دردناکی قرار می‌دهند تا گوش‌های میکی ماوسی داشته باشند و دامپزشکان این روند را بی‌رحمانه و غیرضروری می‌دانند و درباره آن هشدار دادند

رواج عمل‌های زیبایی حیوانات خانگی برای داشتن گوش‌های میکی ماوسی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مالکان حیوانات خانگی سگ‌ها و گربه‌های خود را تحت عمل‌های زیبایی دردناکی قرار می‌دهند تا گوش‌ های میکی ماوسی داشته باشند و دامپزشکان این روند را بی‌رحمانه و غیرضروری می دانند و درباره آن هشدار دادند. این ترند خطرناک، دردناک و غیرضروری در چین که محبوبیت رو به رشدی پیدا کرده، واکنش‌های تندی را برانگیخته است.

کلینیک‌های حیوانات خانگی، گوش بریدن گربه‌ها و سگ‌ها را برای شباهت به شخصیت کارتونی دیزنی، تنها با ۳۰۰ یوآن چین (حدود ۴۰ دلار) انجام می‌دهند. نگران‌کننده‌تر اینکه، رسانه‌های محلی چین ده‌ها فروشگاه آنلاین را کشف کرده‌اند که ابزار خانگی برای بریدن گوش حیوانات را می‌فروشند.

با این حال، کارشناسان حیوانات هشدار می‌دهند که این کار باعث درد حیوانات می شود، به شنوایی آن‌ها آسیب می زند و توانایی ارتباطی آن‌ها را محدود می کند.

بریدن گوش حیوانات خانگی به شکل دایره‌ای که یادآور میکی ماوس است، روندی رو به رشد در چین است. برای رسیدن به شکل گوش‌ های میکی ماوسی، حیوانات باید دو عمل جداگانه را تحمل کنند.

ابتدا آن‌ها باید تحت بیهوشی قرار گیرند تا عمل ۳۰ دقیقه‌ای بریدن گوش انجام شود. مرحله دوم، شکل‌دهی است که می‌تواند بین ۲۰ تا ۶۰ روز طول بکشد و نیازمند تنظیمات مکرر برای نگه داشتن گوش در موقعیت مشخص است.

در حال حاضر این روند در بیشتر بیمارستان‌های مخصوص حیوانات خانگی بسیار نادر است، اما در مراکز پرورش و پناهگاه‌های سگ رایج تر است.
 
نگران‌کننده‌تر اینکه، خبرنگاران محلی کشف کرده‌اند که فروشگاه‌های آنلاین غیرمجاز ابزاری را برای انجام این روند بی‌رحمانه توسط صاحبان حیوانات خانگی می‌فروشند. یک آگهی خاص متعلق به یک کلینیک دامپزشکی در چونگ‌کینگ در جنوب غرب چین، واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی چین برانگیخته است.
رسانه چینی سوهو نیوز گزارش کرد که فروشندگان آنلاین گیره‌های ویژه‌ای را ارائه می‌دهند که جریان خون بخش‌هایی از گوش حیوان را قطع می‌کند تا بمیرد و افتاده شود. این گیره‌ها در اندازه‌های مختلف و در مجموعه‌های ۴۰ عددی به قیمت ۱۹۶ یوآن چین (حدود ۲۸دلار) به فروش می‌رسند.
 
متاسفانه در حال حاضر هیچ قانونی در چین این روند را ممنوع نکرده است. با این حال، افکار عمومی حالا دولت را ترغیب می‌کنند که این عملیات را غیرقانونی اعلام کند و با دامپزشکان بی‌اخلاقی که آن را انجام می‌دهند، برخورد کند.
 
بیل لامبرت، مدیر اجرایی سلامت، رفاه و خدمات پرورش‌دهندگان در کلاب کنل انگلستان به میل آنلاین گفت که این روند می‌تواند بسیار آسیب‌رسان به بهزیستی سگ‌ها باشد. او گفت: «سگ‌ها لوازم تزئینی نیستند، و چنین روندهایی بی‌رحمانه و غیرضروری هستند و هیچ توجهی به رفاه سگ‌ها ندارند. سگ‌ها به‌طور منظم از زبان بدن خود برای نشان دادن احساساتشان استفاده می‌کنند که شامل حرکت گوش‌هایشان نیز می‌شود، بنابراین علاوه بر ایجاد استرس، درد و ناراحتی، تغییر ظاهرشان به این شکل می‌تواند به پیوند بین شما و سگتان و توانایی ارتباطی سگتان آسیب برساند.»
 
سگ‌ها گوش‌های خود را به طور مستقل حرکت می‌دهند تا صدا را به کانال‌های گوشی‌شان هدایت کنند، بنابراین تغییر شکل گوش ممکن است به شنوایی آن‌ها آسیب برساند. هر نوع گوش بریدن در انگلستان غیرقانونی است، همچنین کوتاه کردن دم مگر برای دلایل پزشکی.
 
دومینیکا یاگودا، کارشناس حیوانات خانگی در جمعیت حمایت از حیوانات خانگی انگلستان گفت: «نه تنها این نوعی گوش بریدن است که ما با آن مخالف هستیم و در انگلستان و ولز غیرقانونی است، بلکه بر نگاه ظاهری و خنده‌دار بودن یک شخصیت کارتونی تأکید دارد و رفاه حیوان را نادیده می‌گیرد.»
 
عمل‌های زیبایی دردناک حیوانات خانگی برای داشتن گوش های میکی ماوسی
درحالی‌که در انگلستان گوش بریدن سگ یا فرستادن سگ به خارج از کشور برای بریدن گوش غیرقانونی است، خرید سگی که قبلاً گوش‌هایش بریده شده، غیرقانونی نیست. این بدان معناست که ممکن است مردم، حیواناتی را بخرند که تحت عمل زیبایی غیرضروری قرار گرفته‌اند، بدون اینکه بدانند این کار غیرقانونی است.
 
چهره‌های سرشناس از جمله نیکولا آدامز، بوکسور بریتانیایی، جک فینچام بازیگر و لی-آن پینوک خواننده‌ی گروه لیتل میکس، همگی با سگ‌هایی با گوش‌های بریده دیده شده‌اند. با این حال، هیچ شواهدی وجود ندارد که این افراد قانون شکنی کرده باشند یا از این روند باخبر بوده باشند.
 
منبع: روزیاتو

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر