کد خبر: 176344
A

بازداشت سارق کارت‌های بانکی سالمندان در دشت‌آزادگان

فرمانده انتظامی دشت آزادگان از شناسایی و بازداشت فردی که با حیله و نیرنگ اقدام به سرقت کارت عابر بانک و برداشت از حساب شهروندان، در این شهرستان خبر داد.

بازداشت سارق کارت‌های بانکی سالمندان در دشت‌آزادگان

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛سرهنگ جواد مراونه اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس با حضور در جلوی باجه خودپرداز یکی از بانک‌های سطح شهرستان دشت‌آزادگان، با ترفندی متقلبانه اقدام به سرقت کارت عابر بانک و برداشت غیر مجاز از حساب وی کرده است، موضوع با جدیت در دستور کار ماموران پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس، وی افزود: ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی و هوشمندانه پلیسی، متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی، ضمن مسدود کردن حساب متهم در عملیاتی غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی دشت آزادگان با اشاره به اینکه متهم به ۱۰ فقره سرقت اعتراف کرد، گفت: متهم در تحقیقات اولیه به برداشت ۴۰۰ میلیون ریال از کارت بانکی مالباخته‌ها اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده، برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.

سرهنگ مراونه خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده با ترفند کمک به افراد مسن و کم‌سواد و پس از جلب اعتماد آن‌ها، در ابتدا کارت بانکی این افراد را به بهانه کمک دریافت و سپس در یک فرصت مناسب کارت بانکی آن‌ها را با کارت‌های بانکی تاریخ گذشته و تقلبی تعویض و اقدام به برداشت از حسابشان می‌کرد.

وی افزود: مجرمان با شیوه و شگردهای مختلف اقدام به سرقت می‌کنند. بنابراین لازم و ضروری است که شهروندان و به ویژه افراد مسن و کم‌سواد با رعایت کامل هشدارهای پلیسی، همواره هنگام مراجعه به خودپرداز بانک‌ها و انجام عملیات بانکی از یکی از افراد مطمئن و قابل اعتمادشان کمک بگیرند و از ارائه رمز کارت خود به دیگران اکیدا خودداری کنند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر