کد خبر: 179727
A

زاکانی: ۶۰ دستگاه پله‌برقی برای نوسازی پله‌های عابر پیاده تحویل خواهد شد

شهردار تهران جهت بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری در دویست و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران حضور یافت.

زاکانی: ۶۰ دستگاه پله‌برقی برای نوسازی پله‌های عابر پیاده تحویل خواهد شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ علیرضا زاکانی، شهردار تهران، دقایقی پیش جهت بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری در صحن شورای شهر حاضر شد.

امروز، یکم اسفندماه، لایحه بودجه در ۲ نوبت صبح و عصر بررسی خواهد شد.

شهردار تهران در مورد بررسی تبصره‌های بودجه در واکنش به اظهارات اعضای شورا نسبت به واگذاری مسئولیت نگهداشت پل‌های پایتخت از سازمان زیباسازی به دستگاهی دیگر، گفت: فرمایشات درست است؛ علت واگذاری این بود که سازمان زیباسازی در کنار استفاده از عرشه‌ها، هزینه نگهداشت را نیز پرداخت کند اما چون ظرفیت آن وجود نداشت مشکلاتی ایجاد شد.

تحویل ۶۰ دستگاه پله برقی برای نوسازی پل عابر پیاده

وی با بیان اینکه ده‌ها نوع پل عابر پیاده وجود دارد، گفت: سازمان زیباسازی تلاش کرد و قرارداد بست. ۶۰ دستگاه پله‌برقی برای نوسازی پله‌های عابر پیاده تحویل خواهد شد.

زاکانی با اعلام اینکه معاونت فنی و عمرانی از طریق سازمان امور مناطق می‌تواند ظرفیت مناطق را مورد استفاده قرار دهد، تاکید کرد: سازمان مهندسی و عمران پل‌هایی را طراحی کرده که برای عابران پیاده تسهیلاتی ایجاد می‌کند و نوآوری در طراحی را نیز به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه ۳ پیشنهاد مبنی بر ماندن این مسئولیت دست زیباسازی یا واگذاری به معاونت حمل و نقل داریم، افزود: البته ترجیح قطعی ما این است که مسئولیت نگهداشت پل‌ها به معاونت فنی و عمرانی واگذار شود.

زاکانی در ادامه این جلسه و در جریان بررسی تبصره سه با بیان اینکه بسیاری از توافقاتی که انجام داده بودیم به تاریخ زمانی نرسید، گفت: عملا شهر با این موضوع به اختلال می‌خورد. برای مثال ۹۵۰ دکل مشمول قانون می‌شوند و توافقاتی صورت گرفت، اما به تاریخ زمانی نرسید. با حکم قانونی باید این دکل‌ها قلع شوند اما با قلع آن‌ها شهر دچار اختلال خواهد شد.
 
وی درباره بند ۱۱ تبصره ۳ مبنی بر تعیین تکلیف محدثات بدون پروانه یا مغایر با مفاد پروانه در محدوده شهرها که تا قبل از ۱۴۰۰ رای کمیسیون ماده ۱۰۰ دارند و تبدیل حکم قلع و قمع به جریمه هم گفت: ما نگاه درآمدی به این موضوع نداریم بلکه نگاه ما گره‌گشایی از کار مردم است؛ کاری که مجلس انجام داد خدمت به مردم بود.

منبع:شهر

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر