کد خبر: 181199
A

رئیس دانشگاه الزهرا: تقاضای دانشگاه‌های تک جنسیتی در در کشور‌های اروپایی و آمریکایی افزایش یافته / برخی‌ها در رقابت با ما این دانشگاه‌ها را ساختند

رئیس دانشگاه الزهرا(س) از افزایش تقاضا برای ورود به دانشگاه‌های تک جنسیتی در کشورهای اروپایی و آمریکایی خبر داد و گفت: برخی کشورهای منطقه در رقابت با ما دانشگاه تک جنسیتی ساختند و در حوزه تعامل بین‌الملل اولویت ما ارتباط با دانشگاه‌های مشترک است.

رئیس دانشگاه الزهرا: تقاضای دانشگاه‌های تک جنسیتی در در کشور‌های اروپایی و آمریکایی افزایش یافته / برخی‌ها در رقابت با ما این دانشگاه‌ها را ساختند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ زهرا ناظم بکائی در نشست خبری با رسانه ها که امروز در سالن همایش های بین المللی دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، گزارشی از مهمترین برنامه های این دانشگاه ارائه داد و گفت: دانشگاه الزهرا(س) حدود ۱۰ هزار دانشجو، ۱۱ دانشکده، یک پژوهشکده زنان دارد که ۲۵۰۰ نفر از دانشجویان ما در خوابگاه های دانشجویی سکونت می کنند.

وی در خصوص برنامه های عمرانی دانشگاه الزهرا(س) تأکید کرد: ما طی یک سال گذشته قدم های بزرگی در زمینه های مختلف به ویژه حوزه های عمرانی دانشگاه برداشتیم؛ به طوری که در زمینه بازسازی ساختمان های خوابگاه های دانشجویی توانستیم ۶ ساختمان را از نظر کیفی از سطح ۵ به سطح ۳ ارتقا دهیم؛ ضمن اینکه کار ساخت مجتمع آزمایشگاهی این دانشگاه نیز آغاز شده است.

رئیس دانشگاه الزهرا(س) همچنین از تجمیع و استانداردسازی موتورخانه این دانشگاه به منظور صرفه جویی در حوزه انرژی خبر داد و گفت: در حوزه فعالیت های عمرانی توانستیم استخر دانشگاه را مورد بازسازی قرار بدهیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه الزهرا(س) در حوزه آموزش برنامه های تحولی وزارت علوم را پیگیری و اجرا می کند، گفت: در این راستا بازنگری یکسری سرفصل های دروس، رشته ها، گرایش ها و... شروع شده است. همچنین توانستیم مجوز تأسیس دانشکده خانواده و همچنین دانشکده فناوری های راهبردی که این دانشکده اغلب حکمت بنیان و استادمحور است را دریافت کنیم.

ناظم بکائی در ادامه از معرفی سرآمدان فرهنگی دانشگاه الزهرا(س) و تقدیر از آن ها در هفته آینده خبر داد و گفت: در حوزه تشکل های دانشجویی توانستیم بسیار فعال تر عمل کنیم و این تشکل ها برنامه های مختلفی را در حوزه های دانشجویی انجام می دهند.

 

وی ادامه داد: دانشگاه الزهرا(س) تلاش می کند تا رشته های بین رشته ای در این دانشگاه تأسیس شوند. همچنین در حوزه پژوهش نیز برای گسترش ارتباط با صنعت که اغلب در این زمینه دانشکده های فنی و ارتباط با جامعه که مسئولیت آن با دانشکده های علوم انسانی است نیز اقداماتی را انجام بدهیم.

 

رئیس دانشگاه الزهرا(س) کمبود اعتبار را مهمترین مشکل این دانشگاه عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه بخش عمده ای از اعتبار و بودجه ما در حوزه تغذیه دانشجویی هزینه می شود؛ بنابراین اعتبار کمتری را می توانیم صرف آموزش و پژوهش کنیم.

 

ناظم بکائی همچنین با تأکید بر اینکه دانشکده های تک جنسیتی ویژه دختران متقاضیان بیشتری در دنیا و حتی کشورهای اروپایی و آمریکایی پیدا کرده اند، گفت: هر ساله این دانشگاه تعداد بیشتری دانشجو جذب می کنند و دختران مایل هستند در این دانشگاه های تک جنسیتی تحصیل کنند.

 

وی همچنین ادامه داد: در سطح منطقه نیز برخی کشورها به خاطر رقابت با ما دانشگاه های تک جنسیتی را راه اندازی کردند و تقاضا برای ورود در این دانشگاه ها نیز در منطقه بیشتر شده است.

 

رئیس دانشگاه الزهرا(س) با بیان اینکه اولویت این دانشگاه در حوزه ارتباطات بین المللی تعامل با دانشگاه های تک جنسیتی و مشترک است، گفت: با این وجود محدودیتی برای ارتباط با سایر دانشگاه های دنیا نداریم و در حال حاضر با کشورهای عراق، لبنان و برخی کشورهای خلیج فارس که دانشگاه های تک جنسیتی دارند فعالیت هایی را در زمینه آموزشی و پژوهشی آغاز کردیم.

 

ناظم بکائی همچنین از برنامه این دانشگاه برای جذب ۲۰ هیأت علمی تا سال آینده خبر داد و گفت: طی یک سال گذشته ۲۰ هیأت علمی جدید نیز به جمع دانشگاهیان الزهرا(س) اضافه شدند.

 

وی همچنین از برنامه دانشگاه الزهرا(س) برای ساخت خوابگاه متأهلی از سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: نقشه‌های ساخت این خوابگاه و زمین های آن تهیه شده و ساختمانی در پنج طبقه برای این موضوع را طراحی کردیم. اگر منابع مالی آن تأمین شود این پروژه از سال آینده اجرایی خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه الزهرا(س) در خصوص اعتبار ساخت خوابگاه متأهلین دانشگاه الزهرا(س) گفت: ما به ازای هر سطح زیربنا در این پروژه ۲۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم و ساخت فاز اول ساخت خوابگاه متأهلین پنج طبقه و حدود ۳۰۰۰ مترمربع است که منتظر تأمین اعتبار آن هستیم؛ البته وضعیت فازهای دوم و سوم این پروژه نیز به همین صورت می باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر