کد خبر: 181828
A

مدیرکل آموزش غیردولتی وزارت علوم: ۱۱۲ موسسه آموزشی غیردولتی تعطیل شدند

مدیرکل آموزش غیردولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تعطیلی ۱۱۲ موسسه آموزش عالی غیردولتی گفت: ۲۲ اساسنامه، شیوه‌نامه و دستورالعمل در دو سال گذشته برای ساماندهی این موسسات تدوین و ابلاغ شده است.

مدیرکل آموزش غیردولتی وزارت علوم: ۱۱۲ موسسه آموزشی غیردولتی تعطیل شدند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روابط عمومی وزارت علوم، نشست تخصصی حکمرانی آموزش عالی غیردولتی و به عنوان یکی از نشست‌های تخصصی شصت و دومین اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه‌های سراسر کشور در سالن شیخ بهایی با حضور مدیرکل آموزش‌های غیردولتی وزارت علوم و دیگر مدیران این اداره کل برگزار شد.

سید رسول عمادی در این نشست با اشاره به اهمیت داشتن اطلاعات دقیق و به‌روز از موسسات غیرانتفاعی اظهار داشت: نمی‌توان در مورد مجموعه‌ای بدون داشتن اطلاعات دقیق تصمیم گرفت، ولی پیشتر اطلاعات دقیق از موسسات آموزش‌های غیردولتی در دست نبود. 

وی افزود: در دفتر آموزش عالی غیردولتی کتابچه‌ای با مشخصات تفصیلی چاپ شد و توانستیم همه موسسات را شناسایی کرده و در مورد آن‌ها تصمیم بگیریم

عمادی با بیان اینکه، اکنون اطلاعات کافی در اختیار داریم، تصریح کرد: تعداد موسسات ۲۴۵ موسسه غیردولتی است که از این تعداد ۱۱۲ موسسه منحل شده است ضمن اینکه روند آمایش موسسات ادامه دارد و موسسات متخلف که به شکل جعلی تعدادی دانشجو دارند، اما در واقع تعداد دانشجویان آن‌ها بسیار کم است، ساماندهی می‌شوند. 

وی با تاکید بر شفاف عمل کردن این مدیریت در آمایش موسسات غیردولتی اظهار داشت: به طورحتم به مشکلات موسساتی که قوانین را در مورد کارمندان و اعضای هیئت علمی رعایت نمی‌کنند نیز رسیدگی می‌شود. 

عمادی با اشاره به اهمیت برگزاری دقیق کلاس‌ها در موسسات آموزش عالی غیردولتی نیز گفت: اگر دانشجویی وقت ندارد سر کلاس برود، باید به جای آموزش غیردولتی در آموزش مجازی تحصیل کند. 

وی با اشاره به لزوم حمایت از موسسات غیردولتی نیز تاکید کرد: موسسات فاقد مشکل باید حفظ شوند، همچنین در سال ۱۴۰۳ باید اقتصاد آموزش عالی غیردولتی را پیگیری کرده و این بخش را به کارآفرینان و صنایع متصل کنیم. 

مدیرکل آموزش غیردولتی وزارت علوم گفت: همایشی در دانشگاه علم و فرهنگ در سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و همه چالش‌های آموزش غیردولتی را در آن بررسی می‌کنیم. 

مدیرکل آموزش غیردولتی وزارت علوم تصریح کرد: در این مدت کارگروه فرهنگی و کارگروه اقتصاد آموزش عالی غیردولتی را فعال کرده‌ایم و کارگروه حکمرانی نیز به زودی فعال می‌شود. 

عمادی ادامه داد: کمیسیون پایش وزارت علوم ارتقا یافته و امروز اگر موسسه‌ای در جلسه کمیسیون رای منفی مبنی بر انحلال بگیرد، باز هم موسسه به مدت ۱۰ روز وقت دارد از خود دفاع کند. 

وی در ادامه گفت: در همین مدت دولت سیزدهم ۲۲ اساسنامه، شیوه‌نامه و دستورالعمل تدوین کرده که بعد از تصویب در وزارت علوم ابلاغ شده است تا مشکلات موسسات غیردولتی رفع شود. 

به گفته مدیرکل آموزش غیردولتی وزارت علوم، شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها امور را تسهیل می‌کنند و سامانه آموزش عالی آزاد نیز راه‌اندازی شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر