نمرات پایین امتحانات نهایی بهمعنای بحران آموزشی نیست
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش گفت: میانگین پایین نمرات امتحانات نهایی نشاندهنده بحران در نظام آموزشی نیست، بلکه باید بهعنوان ابزاری برای تحلیل و بهبود روند آموزش مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سایت دیدهبان ایران؛ محسن زارعی تأکید کرد: آزمونهای نهایی صرفاً برای نمرهدهی نیستند، بلکه شاخصی علمی برای ارزیابی میزان تحقق اهداف برنامههای درسی در سطح ملیاند. به گفته او، میانگین نمرات رشته تجربی در سال گذشته حدود ۱۲ بوده که بیانگر تحقق ۶۰ درصدی اهداف آموزشی و وجود ۴۰ درصد خلأ است.
وی با اشاره به افزایش نیمنمرهای میانگین نمرات در سال جاری، این روند را نتیجه مداخلات علمی دانست و افزود: تحلیلهای دقیق به معلمان ارائه شده تا مبنایی برای اصلاح و ارتقای آموزش باشد.
زارعی هشدار داد: تمرکز صرف بر اعداد، بهجای تحلیل کیفی، راهگشای حل مشکلات آموزشی نیست. باید با نگاهی علمی و شفاف، آسیبها را شناسایی و برطرف کرد.