کد خبر: 24451
A
وزارت علوم خطاب به دانشگاه آزاد؛

دوران سود دهی از طریق دانشجویان گذشت/ تشکیل کمیته سه نفره مورد اشاره ولایتی فاقد وجاهت قانونی است

در سال‌های گذشته تعداد نشست‌های خبری مسئولان وزارت علوم نسبت به دیگر وزارتخانه‌ها کمتر بوده و شاید همین موضوع باعث شد که معاون آموزشی این وزارتخانه در ابتدای این نشست توضیحاتی ارایه کند و هدف نشست را پاسخگویی به سخنان سرپرست دانشگاه آزاد و همچنین رئیس هیأت‌امنای این دنشگاه بداند: «برگزاری این کنفرانس مطبوعاتی صحبت‌های چند روز گذشته دکتر ولایتی رئیس هیأت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی بود که در رسانه ملی مطرح و به کرات در کانال‌های مختلف پخش شد. در واقع نکاتی در این صحبت‌ها وجود دارد که به نوبه خود قابل تأمل است.»

دوران سود دهی از طریق دانشجویان گذشت/ تشکیل کمیته سه نفره مورد اشاره ولایتی فاقد وجاهت قانونی است

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ بحث و جدل درباره بیش از ۲هزارو۸۰۰ رشته‌محل دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کارشناسی‌ارشد همچنان ادامه دارد. اگرچه در روزهای گذشته این سرپرست دانشگاه آزاد و رئیس هیأت موسس و امنای این دانشگاه بودند که با سخنان خود موضوع را رسانه‌ای کردند و از «غیرقانونی‌‌بودن» اقدام وزارت علوم در تأییدنکردن این کدرشته‌ها سخن گفتند اما دیروز مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با برگزاری یک نشست خبری، تلاش کردند که به مسائل مطرح‌شده در چند روز گذشته پاسخ دهند و از راهکارهای این وزارتخانه برای حل موضوع سخن بگویند. در این نشست خبری، «مجتبی شریعتی‌نیاسر» معاون آموزشی، «محمد روشن» معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم به همراه «ابراهیم خدایی» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور فشارهای دانشگاه آزاد برای تأیید این کدرشته‌ها را ناشی از رویکرد اقتصادی این دانشگاه نسبت به پذیرش دانشجو دانستند و حق تأیید یا رد این کدرشته‌ها را براساس قانون، در اختیار وزارت علوم دانستند.


 در سال‌های گذشته تعداد نشست‌های خبری مسئولان وزارت علوم نسبت به دیگر وزارتخانه‌ها کمتر بوده و شاید همین موضوع باعث شد که معاون آموزشی این وزارتخانه در ابتدای این نشست توضیحاتی ارایه کند و هدف نشست را پاسخگویی به سخنان سرپرست دانشگاه آزاد و همچنین رئیس هیأت‌امنای این دنشگاه بداند: «برگزاری این کنفرانس مطبوعاتی صحبت‌های چند روز گذشته دکتر ولایتی رئیس هیأت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی بود که در رسانه ملی مطرح و به کرات در کانال‌های مختلف پخش شد. در واقع نکاتی در این صحبت‌ها وجود دارد که به نوبه خود قابل تأمل است.» شریعتی‌نیاسر در ادامه از دلایل خود مبنی بر این‌که کمیته سه‌نفره مورد اشاره «علی‌اکبر ولایتی» فاقد وجاهت قانونی است، سخن گفت: «رئیس هیأت‌امنای دانشگاه آزاد اشاره کرد، کمیته سه‌نفره تشکیل شده و جلسات متعددی نیز برگزار شد و تصمیم‌گیری درخصوص رشته‌محل‌های این دانشگاه انجام شد و نیاز به اجازه وزارت علوم نیست، اما باید گفت، قانونی که مصوب مجلس است و با پیشنهاد شورای گسترش آموزش به تصویب هیأت‌وزیران رسید، تأکید دارد؛ کمیته ارزیابی باید با حضور هر سه عضو برگزار شود و ابلاغ تصمیمات کمیته با امضای رئیس اجرایی می‌شود. تأکید می‌کنم که تاکنون کمیته‌ای با حضور نماینده ما تشکیل نشده است. همچنین از سوی مسئولان دانشگاه آزاد مطرح شده است که 244 صفحه مجوز درخصوص جلسات کمیته فوق برای رشته‌های دانشگاه آزاد وجود دارد که من آن را تکذیب می‌کنم و تأکید دارم که اساسا این کمیته در دفتر شورای وزارت علوم تشکیل جلسه نداده است.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر