کد خبر: 26787
A
اسماعیل دوستی در گفت و گو با دیده بان ایران:

لازم است در یکی از میادین شهر تندیس شهید حججی تحت عنوان "تندیس اقتدار" احداث گردد/ تا زمانی که وزارت کشور دستور پایان کار را به شورای چهارم ارائه نکند، جلسات کماکان برگزار خواهد شد/ نام "مریم میرزخانی" را باید بر روی پارک بانوان یا فرهنگستان بگذارند

اسماعیل دوستی در رابطه با پیشنهاد ساخت تندیس شهید محسن حججی اظهار کرد: طرح نام گذاری یکی از معابر شهر تهران به نام این شهید بزرگوار در جلسه امروز مطرح شد و بنده پیشنهاد دادم که تندیسی تحت عنوان " تندیس اقتدار" در یکی از میادین شهر تهران ساخته شود تا یاد این بزرگوار هیچگاه از اذهان عموم خارج نگردد.

لازم است در یکی از میادین شهر تندیس شهید حججی تحت عنوان "تندیس اقتدار" احداث گردد/ تا زمانی که وزارت کشور دستور پایان کار را به شورای چهارم ارائه نکند، جلسات کماکان برگزار خواهد شد/ نام "مریم میرزخانی" را  باید بر روی پارک بانوان یا فرهنگستان بگذارند

دیده بان ایران_ سپیده اجلالی: سیصد و شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر با قرائت دست نگاشته شهید چمران به مناسبت شهادت محسن حججی آغاز شد. مجتبی شاکری، عضو شورای شهر تهران در ادامه این جلسه گفت: باید متناسب با ایثار شهدایمان، عزتمان را در جهان حفظ کنیم.

اقبال شاکری، عضو شورای شهر تهران نیز با بیان این که در طول چند روز گذشته نمادی از شهید حججی در خیابان های شهر دیده نمی شود که می خواهیم شهرداری این موضوع را فراموش نکند پیشنهاد کرد: پیشنهاد می شود مکانی به اسم شهید محسن حججی نامگذاری شود.

محسن سرخو، عضو شورای شهر تهران هم با بیان این که شهادت محسن حججی اسطوره سازی در پاسداری از ارزش ها بود، گفت: امیدوارم در شهر بتوانیم نمادی را برای این شهادت ایجاد کنیم.

اسماعیل دوستی، عضو شورای شهر تهران هم پیشنهاد کرد: در یکی از میادین تهران تندیسی با عنوان تندیس افتخار به مناسبت شهادت شهید حججی و سایر شهدا طراحی و نصب شود.

در ادامه این جلسه  مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در واکنش به زمان آغاز به کار شورای پنجم گفت : تعیین هر زمانی برای تغییر دوره شوراها به جز آنچه در قانون مشخص شده است، مستند نیست و تنها تصمیمی مدیریتی محسوب می شود.

 

در تشریح جلسه امروز شورای شهر چهارم اسماعیل دوستی، عضو کمیسیون عمران شورای شهر چهارم، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: به طور رسمی کار شورای شهر چهارم به پایان رسیده است اما تا زمانی که وزارت کشور دستور پایان کار را به شورای چهارم تهران ارائه نکند، جلسات کماکان برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه امروز یک طرح دوفوریتی توسط شورای شهر چهارم به تصویب رسید. محتوای این مصوبه به این صورت است که قرار است حدود 10 میلیار تومان از خیرین شهر تهران جهت کمک به شهروندان تهرانی که عازم عتبات عالیات هستند. 

عضو اصلاح طلب شورای چهارم شهر تهران همچنین افزود: در جلسه امروز مبحث "تلفیق بودجه" مطرح و رسیدگی به آن  به جلسه روز سه شنبه موکول شد.

دوستی در رابطه با پیشنهاد ساخت تندیس شهید حججی بیان کرد: طرح نام گذاری یکی از معابر شهر تهران به نام این شهید بزرگوار در جلسه امروز مطرح شد و بنده پیشنهاد دادم که تندیسی تحت عنوان " تندیس اقتدار" در یکی از میادین شهر تهران ساخته شود تا یاد این بزرگوار هیچگاه از اذهان عموم خارج نگردد.

وی ادامه داد: در ساخت این تندیس از تمامی هنرمندان، طراحان و مجسمه سازان مطرح جهت ایده گرفتن از نظراتشان دعوت به عمل خواهد آمد.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر چهارم در رابطه با اجرای این طرح تصریح کرد: به احتمال قوی، در روز سه شنبه این طرح به صورت طرح دوفوریتی به تصویب خواهد رسید اما اجرا و انجام آن توسط شهردار جدید تهران باید انجام و به سرانجام رسد.

 

اسماعیل دوستی همچنین در خصوص مخالفت های خانواده  "مریم میرزاخانی" جهت نامگذاری یکی از معابر شهر تهران به  نام آن مرحوم گفت: بنده هم همانند خانواده ایشان از گذاردن نام این نابغه بزرگ در معابر عمومی مخالف بوده و هستم. 

وی در پایان اظهار کرد: بنده معتقدم باید نام یکی از فرهنگسراها، فرهنگستان ها و یا پارک های بانوان به نام این بزرگوار مطرح کشور تعویض گردد و اگر امکان تعویض نام وجود ندارد پارک بانوان یا فرهنگسرایی با نام ایشان احداث گردد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر