کد خبر: 27345
A

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران: مازندران رتبه هشتم ازدواج در کشور را دارد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: مازندران رتبه هشتم ازدواج در کشور را دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران: مازندران رتبه هشتم ازدواج در کشور را دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدحسن بهادر اظهار کرد: در روز چهارشنبه یکم شهریور سال96 همزمان با اول ذی الحجه 1438 هجری قمری به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) هیچ واقعه طلاقی در استان مازندران ثبت نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا پایان تیرماه امسال 7 هزار و 557 واقعه ازدواج در مازندران به ثبت رسید، تصریح کرد: در سال گذشته 25 هزار و 623 ازدواج در مازندران به ثبت رسید که بیشترین آمار ازدواج مربوط به شهرستان بابل با 4 هزار و 261 ثبت واقعه ازدواج بوده و این استان از ثبت واقعه ازدواج رتبه هشتم کشور را دارا است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران تعیین صداق‌های سنگین معمول در ثبت وقایع را عاملی در کاهش رغبت جوانان به تشکیل خانواده دانست و اظهار کرد: توجه و توصیه به ازدواج‌های آسان راهکاری برای برون رفت از معضل فراگیراجتماعی عدم ازدواج جوانان است که ذکر مصداق‌های عینی ازدواج آسان به طور قطع درتشویق جوانان به امرازدواج موثر است.

مرادیان برخی از مهریه ها شاخص تعیین شده در پنج ماهه نخست سال 96 در مازندران را یک جلد کلام الله مجید به همراه یک کاسه آب در شهرستان میاندرود، یک جلد کتاب فال حافظ و دو شاخه گل رز در شهرستان کلاردشت و هزینه یک سفرمشهد مقدس درشهرستان بهشهر اعلام کرد.

وی همچنین تعیین صداق با عنوان 7 سکه بهار آزادی به همراه 7 اسب سفید، 7 شاخه گل نسترن ، 7 مرغ عشق ، 7 قوی سپید و 7 شاخه گل نبات در شهرستان تنکابن را از جمله صداق‌های ویژه در مازندران اعلام کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر