کد خبر: 28352
A

بجنورد بیش از 2 برابر میانگین کشوری حاشیه نشین دارد

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: 70 هزار نفر از جمعیت شهر بجنورد در مناطق حواشی این شهر ساکن هستند و در حقیقت شهر بجنورد بیش از 2 برابر میانگین کشوری حاشیه نشین دارد.

بجنورد بیش از 2 برابر میانگین کشوری حاشیه نشین دارد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛  سید محسن موسوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این دور از شورا به سوی ساماندهی صنوف آلاینده و ترافیک شهری پیش می رود، گفت: ترافیک و صنوف آلاینده مسئله آلودگی شهر بجنورد را تشدید می کند و اگر این روند ادامه یابد با مسئله وارونگی هوا مواجه خواهیم شد. از سوی دیگر یکی از مظاهر آلودگی در شهر برون اتوبوس های درون شهری هستند و باید این موضوع ساماندهی شود.

وی درباره پایانه مسافربری نیز اظهار کرد: پیگیری های لازم برای ساخت سه پایانه در سمت اسفراین، مشهد و تهران انجام خواهد شد و این دور شورا به دنبال شکل دادن مرکز کنترل ترافیک خواهد بود.

موسوی تصریح کرد: شهر بجنورد مجموعه کمپ گردشگری ندارد و این امر موجب شده تا مسافران هر جایی که می خواهند چادر برپا کنند و این از لحاظ مدیریتی اشتباه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: فعالیت شورایان در شهر بجنورد دوباره شکل خواهد گرفت.

، ابراهیم امانی در جمع خبرنگاران افزود: با فعال سازی این طرح حدود 500 نفر زن و مرد معتمد در محله‌های مختلف دور یکدیگر جمع می شوند و یکی از بازوان فعال شهردار برای رفع مشکلات شهری خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی در مسیر فرهنگی، تنوع مدیریت است، اظهار کرد: بیش از 20 ارگان در بجنورد مدعی هستند که در زمینه فرهنگ فعالیت می کنند، اما اگر تمامی آن ها کار فرهنگی انجام می دادند چرا هر روز ابعاد مشکلات اجتماعی پیچیده تر می شد. یکپارچه سازی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی از جمله برنامه هایی است که درصدد هستیم تا اجرا کنیم و شورای شهر بجنورد اعلام آمادگی می کند که تمامی مسئولان فرهنگی شهر را دور یکدیگر جمع تا با هماهنگی با یکدیگر برنامه های فرهنگی را انجام دهد.

وی، آموزش را یکی از مهمترین مشکلات بر سر راه فرهنگ بیان کرد و گفت: همیشه کمبود اعتبار را سد راه ارائه آموزش های لازم بیان کرده‌اند اما در حقیقت همه ما و تمامی شهروندان باید آموزش های لازم را دریافت کنند. عدم دریافت آموزش های لازم موجب شده تا شاهد آن همه آشفتگی و نابسامانی در شهر باشیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر