کد خبر: 29744
A

ابتکار: سهم زنان روستایی از پروژه ها و اعتبارات مشخص نیست

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اختصاص یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به پروژه های روستایی که توسط چهار بانک در کشور توزیع می شود، گفت: باید در این اعتبارات مشخص شود که چه مقدار سهم زنان روستایی زحمتکش کشور است.

ابتکار: سهم زنان روستایی از پروژه ها و اعتبارات مشخص نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اولین جلسه کارگروه زنان روستایی و عشایر معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده در دولت دوازدهم در آستانه روز ملی روستا(۱۵ مهر) و روز جهانی زنان روستایی(۲۳ مهر) با حضور معصومه ابتکار و فعالان و مسئولان این عرصه در دستگاههای مختلف تشکیل شد.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با تقدیر از تلاش های شهیندخت مولاوردی در زمینه ایجاد کارگروههای تخصصی، گفت: نقش موثر زنان روستایی و عشایر در حفاظت از دانش سنتی و فرهنگ های بومی، تامین امنیت غذایی، حفظ محیط زیست و منابع آب و خاک اثبات شده و غیرقابل انکار است.
ابتکار با اشاره به ضرورت ورود کارگروه زنان روستایی و عشایر به ایجاد هماهنگی میان دستگاههای مختلف در این زمینه گفت: از اعضای کارگروه انتظار می رود با بررسی سیاستگزاری و برنامه ریزی های مربوطه برای هم افزایی، اصلاح قوانین موجود و تدوین آیین نامه و قوانین مورد نیاز آماده شوند.
وی با تاکید بر ضرورت اجرای بهترین پروژه ها، افزود: هردستگاه می بایست آمارهای خود را ارایه دهد تا در اینجا تجمیع و مشخص شود که در کجا هستیم و می خواهیم به کجا برسیم.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین با اشاره به ماده ۱۰۱ تکلیف برنامه ششم توسعه که در زمینه رصد و و پایش است، گفت: باید بتوانیم مشخص کنیم که هر یک از برنامه های مصوب در کشور چه تاثیری بر زنان روستایی دارد.
وی بر لزوم حضور نمایندگان تمام دستگاههای مرتبط دراین کارگروه، نمایندگان تشکل های مردم نهاد و دانشگاهیان، همچنین ارتباط با شوراها و تعاونی های روستایی، مراکز خدمات روستایی و عشایر تاکید کرده و خواستار توجه به حیطه آموزش های کاربردی و توان افزایی در مقابله با فقر، تخریب محیط زیست و تغییر اقلیم، گسترش بهداشت، تامین اجتماعی و بیمه زنان روستایی و عشایر شد.  

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر