کد خبر: 31319
A

نیمی از پست های قضایی خراسان رضوی خالی است

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: هم اکنون 700 قاضی در محاکم قضایی خراسان رضوی فعالند در حالی که بر اساس چارت پیش بینی شده تعداد قاضی مورد نیاز در این استان بیش از یک هزار و 400 نفر است.

نیمی از پست های قضایی خراسان رضوی خالی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام علی مظفری روز شنبه در حاشیه آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب گناباد در گفت و گو با خبرنگاران، کمبود نیروی انسانی را از مشکلات مهم دستگاه قضایی برشمرد و افزود: اکنون پست های اداری و قضایی به ترتیب با 40 و 50 درصد ظرفیت نیروی سازمانی فعالیت دارند.
وی تاکید کرد: با وجود کمبود شدید نیرو، با تلاش وافر مجموعه قضایی، طول زمان دادرسی در محاکم قضایی این استان در سه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
وی ادامه داد: در شرایطی که تا قبل از سال 1393 سالانه 15 هزار پرونده به مجموعه قضایی استان اضافه می شد، ولی از آن سال تاکنون افزایشی در ورودی پرونده به محاکم قضایی استان صورت نگرفته است.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تصریح کرد: علاوه بر این امر، در سه سال گذشته 100 هزار پرونده مانده نیز مربوط به قبل از سال 1393 مورد رسیدگی قرار گرفته و تنها 200 پرونده از آن زمان باقی مانده که در دست رسیدگی است.
مظفری با اشاره به تعطیلی نمایندگی پزشکی قانونی در گناباد در چند ماه گذشته، گفت: مشکلات مردم از این نظر با دغدغه خاصی توسط دادگستری خراسان رضوی در دست پیگیری است.
وی گفت: یک نفر متخصص در این زمینه در حال گذراندن دوره های لازم است که بعد از طی آن کمتر از یک ماه آینده نمایندگی پزشکی قانونی دوباره در گناباد فعال می شود.
در این آیین علیرضا محولاتی به عنوان رئیس دادگستری گناباد معرفی و از زحمات محمود دانایی، که به افتخار بازنشستگی نایل آمده، در این سمت تقدیر شد.
همچنین حمیدرضا بنی اسدی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب، احمد آهنی فیض آباد به عنوان رئیس شعبه دوم دادگاه عمومی و انقلاب و یاسر اخترشناس به عنوان رئیس شعبه 102 محاکم قضایی گناباد معرفی شدند.
شهرستان گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر