کد خبر: 31483
A
شهربانو امانی در گفت و گو با دیده بان ایران:

شهرداری تهران موظف است آمار دقیقی از تمامی نیروهای انسانی تهیه و به شورا ارائه نماید/ 130 تا 150 هزار نفر از شهرداری تهران حقوق و مزایا دریافت می کنند/ از عمده ترین دلایل بهم ریختگی شهر و شهرداری امروز، نگاه 14 ساله شهردار به پاستور بوده است

شهربانو امانی: طی روزهای آینده معاون نیروی انسانی شهرداری تهران موظف است آمار دقیقی از تمامی نیروهای انسانی تهیه و به شورا و شهرداری ارائه نماید سپس شهرداری متناسب با برنامه ها و سیاست گزاری های خود برای نیروهای مازاد تصمیم گیری خواهد نمود.

 شهرداری تهران موظف است آمار دقیقی از تمامی نیروهای انسانی تهیه و به شورا  ارائه نماید/ 130 تا 150 هزار نفر از شهرداری تهران حقوق و مزایا دریافت می کنند/ از عمده ترین دلایل بهم ریختگی شهر و شهرداری امروز، نگاه 14 ساله شهردار به پاستور بوده است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ صبح امروز در بیست و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران حسن رسولی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای پنجم شهر تهران،  در بررسی الزامات بودجه ٩٧گفت: منابع درآمدی ما مشکل دارد شهرداری تهران از سال ۹۰ به حساب آینده درآمد خود را خرج کرده است.

او‌ تصریح کرد:۶۴ هزار نفر در شهرداری مشغول به کار هستند. در حالی که ۱۳۰ هزار نفر از شهرداری تهران حقوق می گیرند! استخدام های تازه و کلنگ زنی های تبلیغاتی دو آسیب مهم برای شهرداری گذشته بوده اند. تعادلی میان منابع پایدار و غیر پایدار وجود ندارد و۱۴هزار میلیارد تومان از ۱۷هزار میلیارد بودجه شهرداری از منابع غیرپایدار است.
این عضو شورا تاکید کرد: اگر تصمیم جدی نگیریم با مشکل مواجه خواهیم شد.یا باید منابع را متنوع کنیم یا هزینه‌ها را کاهش دهیم.

 

لذا در تشریح همین امر و صحت داشتن آن، شهربانو امانی عضو کمیسیون حمل و نقل شورای پنجم شهر تهران، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: بله صبح امروز آقای رسولی جهت تعیین بودجه سال 97 طی گزارشی اظهار کردند که 68 هزار نفر به طور رسمی عضو منابع انسانی شهرداری تهران هستند ولی شهردار تهران اعلام داشت که بین 130 تا 150 هزار نفر به نوعی از شهرداری این شهر حقوق و مزایا دریافت می کنند. آقای رسولی نیز بیان کردند که حدود 10 هزار نفر جزء نگهبانانی هستند که در ارکان و اماکن مختلف مشغول به کار هستند. 

 

وی خاطرنشان کرد: در سرتا سر دنیا ایجاد کردن شغل و هزینه برای افراد جامعه مفید و ضروری است اما استخدام بی رویه نیروی انسانی در شهرداری تهران آن هم بدون برنامه ریزی از بیهوده ترین کارها و همچنین خطرناک ترین آنها جهت ضربه زدن بر پیکر شهر است که متاسفانه امروزه شهردار وارث بی برنامه بودن و درهم ریختگی عظیمی در سطح کلان شهر تهران است که نمونه ای از آن مشکلات نیروی انسانی است، که شهرداری و شورای پنجم با آن دست و پنجه نرم می کند.
امانی تصریح کرد: بیشتر نیرو های انسانی که مششغول به کار هستند در واقع غیرمتخصص بوده و از تخصص کافی در حوزه کاری خود بی بهره اند. 

 

همچنین عضو کمیسیون حمل و نقل شورای پنجم ادامه داد: یکی از علل مهم استخدام های بی رویه نیروهای انسانی در شهرداری در طول 14 سال اخیر به ویژه 3 دوره شهردار ثابت را می توان رسیدن به پاستور و احراز حکم رئیس جمهوری شهردار سابق تهران دانست چراکه بیشتر افراد غیر متخصصی که در این دوران استخدام شده اند به منظور همین امر به شهرداری ورود پیداکرده اند و همین کار، سیستم اداره و خدمات رسانی به شهر و مردم آن را به طور کامل مختل نمود. 

 

امانی گفت: در این دوران شهرداری تهران مطابق گفته های رئیس جمهور مبدل به بخش خصوصی خصولتی شده بود. البته گفتنی است بیکاری پنهان در شهرداری تهران بسیار مشهود است. 
نماینده مردم ارومیه در مجلس پنجم و ششم در رابطه با برنامه و اهداف شورای پنجم و شهرداری تشریح کرد: کمیسیون برنامه و بودجه شورا مصوبات جدیدی که شورا آن را تایید خواهند نمود را به شهرداری تهران جهت پیاده کردن مصوبات خواهد داد و شهرداری موظف است مطابق مصوبات تعیین شده عمل نماید. در واقع می توان گفت نظارت، هدایت و سیاست گذاری از وظایف اصلی شورای شهر تهران است که پس از اعطای بودجه به شهرداری شورا به آن جامه عمل خواهد پوشاند. 

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان در رابطه با تصمیم گیری جهت نیروهای انسانی مازاد افزود: طی روزهای آینده معاون نیروی انسانی شهرداری تهران موظف است آمار دقیقی از تمامی نیروهای انسانی تهیه و به شورا و شهرداری اعطا نماید سپس شهرداری متناسب با برنامه ها و سیاست گزاری های خود برای نیروهای مازاد  تصمیم گیری خواهد نمود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر