کد خبر: 32015
A

مردم و مسئولان مهاباد برای کمک به آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه آستین بالا زدند

مردم و مسئولان مهاباد همزمان با دیگر شهرهای ایران برای ارسال کمک به آسیب دیدگان و زلزله زدگان کرمانشاه آستین بالا زدند و در هفت پایگاه ثابت و سیار کمک های مردمی را جمع آوری می کنند.

مردم و مسئولان مهاباد برای کمک به آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه آستین بالا زدند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از طرفی سمن ها، خیران و مسئولان نوع دوست مهاباد به ایجاد پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی اکتفا نکرده و نشست همفکری با معتمدان و فعالان سازمان های مردم نهاد پیرامون نحوه امدادرسانی به هموطنان مصیب دیده در استان کرمانشاه برگزار و کمیته ستاد همیاری را فعال کردند.
مردم نوع دوست مهاباد و روستاهای اطراف اقلامی مثل پتو، کنسرو، البسه گرم، آب معدنی، برنج، چای و قند تحویل پایگاه جمع آوری کمک های مردمی کردند و این کمک ها همچنان ادامه دارد.
پیش از این نیز پنج تیم کامل اسکان و امدادرسانی از این شهرستان و سایر شهرستان های جنوب آذربایجان غربی به استان کرمانشاه عازم شده اند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد روز سه شنبه در نشست همفکری با معتمدان و سمن ها، گفت: یک کمیته ستاد همیاری بطور مستقل، شامل معتمدان شهری، فعالان سازمان های مردم نهاد و انجمن ها با 15 نفر عضو برای جمع آوری و ارسال کمک های مردمی تشکیل شده است.
ایرج شجاعی افزود: علاوه بر اقدامات سازمان یافته جمعیت هلال احمر و کمیته امداد، این شهرستان از امروز یک ستاد همیاری مردمی متشکل از معتمدان و فعالان سمن ها بطور مستقل با کمک نماینده نهادهای مربوطه تشکیل داد و با جمع آوری و ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی در عملیات امداد رسانی به هموطنان آسیب دیده شرکت خواهند کرد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مهاباد هم گفت: با اعلام نیاز برای جمع آوری کمک های مردمی از صبح امروز در پنج نقطه اصلی شهر مهاباد ایستگاه دریافت کمک های نقدی و غیر نقدی سازماندهی و پس از پایان وقت پیش بینی شده در کمتر از 24 ساعت به سمت استان کرمانشاه حرکت کند.
رحمان مومن پور اظهار کرد: اولویت نیاز به اقلام های غیر نقدی به ترتیب آب، البسه و مواد خوراکی است که میدان های شهرداری، ملاجامی، فلکه ساعت، پایگاه امداد و نجات و انبار جمعیت هلال احمر جنب سینمای تربیت آماده دریافت کمک های مردم خیر و نوع دوست مهابادی است.
وی اضافه کرد :علاوه به ایستگاه های داخل شهر 2 پایگاه سیار به مناطق بخش مرکزی و خلیفان شهر مهاباد برای دریافت کمک های مردمی از روستاها ارسال شده است.
حسن کریمی یکی از شهروندان حاضر در ایستگاه جمع آوری کمک های مردمی به زلزله زدگان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حس انسان دوستی و برادری همیشه بین هموطنان ایران بوده و امروز همه آماده جمع آوری و ارسال وسایل مورد نیاز به آسیب دیدگان استان کرمانشاه هستیم.
محمد یوسفی از دیگر شهروندانی که کمک های خود را به ایستگاه جمع آوری کمک های مردمی تحویل داد، به ایرنا گفت: همه ایران یک خانواده است و برخود واجب می دانیم در صورت نیاز به هموطنان خود کمک کنیم چون حوادث طبیعی هر روز ممکن است در نقطه ای از کشور را داغ دیده کند.
سیروان حسینی نیز با حضور و تحویل اقلام و کالاهای مورد نیاز زلزله زدگان به هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هموطنان استان کرمانشاه و سرپل ذهاب تنها نیستند و با توجه به کاهش دمای هوا از مسئولان تقاضا داریم کمک های خود را هرچه سریعتر به مناطق زلزله زده ارسال کنند.
شهروندان برای ارسال کمک های نقدی خود می توانند به حساب 99999 در هر بانکی واریز و یا از طریق تلفن بانک با شماره #724* عملیات واریز مبلغ کمکی را انجام دهند.
کمک های مردم شهرستان مهاباد فردا به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ارسال می شود.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت جنوب استان آذربایجان عربی قرار دارد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر