کد خبر: 32279
A

گلایه معاون استاندار خراسان رضوی از کم انگاری رسانه ها در مورد رویداد فرهنگی مشهد 2017

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: کم انگاری رسانه ها و مطبوعات نسبت به آنچه در رویداد فرهنگی مشهد 2017 در طول یک سال گذشته انجام گرفته است، اعتماد جامعه را نشانه رفته است.

گلایه معاون استاندار خراسان رضوی از کم انگاری رسانه ها در مورد رویداد فرهنگی مشهد 2017
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سیدجواد حسینی چهارشنبه شب در نشست هم اندیشی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ناشران جهان اسلام در استانداری خراسان رضوی افزود: اینکه همواره کمبودهای جامعه دیده و برجسته شود تا اینکه نقاط قوت اقدامات و فعالیتها مطرح شود، متاسفانه تا حدودی رواج یافته است.
وی بیان کرد: امسال مشهد از سوی آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده و 170 برنامه بین المللی برای آن تدوین شد که از سوی مسئولان این سازمان این حجم برنامه از نقاط قوت رویداد فرهنگی مشهد 2017 به شمار می رفت و حال آنکه رسانه ها بارها نقاط ضعف این رویداد را برجسته سازی کردند.
وی اظهار کرد: هیچ اشکالی به اعلام انتقاد نسبت به فعالیتهای انجام گرفته در رویداد فرهنگی مشهد 2017 وارد نیست اما بیان انتقاد باید همراه با ارائه راهکار سازنده باشد و نقاط قوت رویداد برای جلب اعتماد جامعه و ایجاد امید و نشاط بیان شود.
معاون استاندار خراسان رضوی با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: خوشبختانه در 6 ماه نخست امسال 2 اتفاق مهم در استان رخ داد که نخستین اتفاق رشد 400 درصدی تخصیص نیم درصد درآمدهای شهرداری های استان به کتابخانه های عمومی و دیگری، تصویب اختصاص پنج درصد عوارض شهری به مدارس در شورای شهر مشهد بود.
حسینی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ مراجعه به کتابخانه ها و افزایش اجتماعات گرم فرهنگی در استان افزود: در 6ماهه امسال 17 درصد در عضویت افراد در کتابخانه های عمومی استان، 18 درصد در تعداد نسخ کتاب در کتابخانه های عمومی و 20 درصد در تعداد مراجعان به کتابخانه ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش وجود داشته است.
معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ناشران جهان اسلام در آذرماه امسال در مشهد گفت: این نمایشگاه از سه جنبه بین المللی بودن، قرار گرفتن در زمره برنامه های رویداد فرهنگی مشهد 2017 و برگزاری به عنوان خاتمه برنامه های یکساله این رویداد در سالی که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده، اهمیت دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ناشران جهان اسلام همزمان با هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از 9 تا 16 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد برگزار می شود.
سیدسعید سرابی افزود: تاکنون 800 ناشر داخلی برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده اند و پیش بینی می شود 40 ناشر خارجی نیز حضور یافته و 60 هزار عنوان کتاب در آن عرضه شود.
وی افزود: در حوزه نمایشگاه ملی دفاع مقدس نیز 140 ناشر تخصصی در این حوزه حضور می یابند و جدیدترین عناوین کتاب خود را به نمایش می گذارند.
وی بیان کرد: برگزاری هفته فرهنگی الجزایر، شبهای فرهنگی برای هفت شهرستان، چهار شب شعر، اجرای برنامه های هنری، نشست خبری، بخش رویداد فرهنگی مشهد 2017 و نشست های تخصصی از برنامه های جنبی این نمایشگاه است.
وی اظهار کرد: چندین کمیته برای بخش های حمل و نقل، دانش آموزی، بین الملل، ناشران خارجی، ناشران داخلی، هماهنگی امور شهرستان ها، انتخاب کتاب سال، مطبوعات و خبرگزاری ها نیز برای اجرای برنامه های این نمایشگاه فعال شده اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: افتتاحیه این نمایشگاه شامل دو بخش مردمی و مراسم رسمی است که در بخش مردمی 18 منزلگاه در 18 نقطه از شهر در نظر گرفته می شود و در این منزلگاه ها که در قالب فرهنگسرا، مدرسه، کانون فرهنگی و هنری مسجد و کتابفروشی قرار می گیرند، نماد یکی از مفاخر ایرانی و مسائل اجتماعی مرتبط با کتاب ارائه می شود.
سرابی افزود: صبح روز افتتاحیه کاروان فرهنگ و ادب حرکت خود را در سطح شهر آغاز می کند و نمادهای فرهنگی در هر منزلگاه را برداشته و آنها را به نمایشگاه می آورد تا نمایشگاه ناشران جهان اسلام به صورت رسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهمانان ملی و بین المللی افتتاح شود.
وی بیان کرد: امسال برای نخستین بار 40 کتابفروشی منتخب می توانند پس از پایان نمایشگاه ناشران جهان اسلام بن های کتاب را تا یک ماه به خریداران ارائه کنند.
وی اظهار کرد: نمایشگاه ناشران جهان اسلام امسال از 10 صبح تا 22 شب در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد دایر خواهد بود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر