کد خبر: 32421
A

اختصاص یک میلیارد ریال برای مرمت آب بند زمین های موقوفی خوی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوی گفت: عملیات بازسازی و مرمت آب‌بند زمین‌های زراعی حاج نعمت خوی به متراژ 26 هکتار از 2 روز پیش و با اختصاص 1 میلیارد ریال آغاز شده است.

اختصاص یک میلیارد ریال برای مرمت آب بند زمین های موقوفی خوی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، جبرئیل ابراهیم‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: براساس ماده 6 قانون اوقاف، حفظ عین موقوفه مقدم بر نیات واقف بوده و براساس این ماده، مجوزهای لازم از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و نیز اداره تحقیق اخذ شده و عملیات اجرایی آن طی قرارداری با یک پیمانکار آغاز به کار شده است.
وی ادامه داد: تجهیز کارگاه پیمانکار و هدایت آب‌های حریم رودخانه برای آماده کردن محل آب‌ بند انجام شده و انتظار این است که اگر آب‌های بالادستی و سیل مجال فعالیت دهد، در عرض 20 روز این عملیات به پایان برسد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون مجوزهای لازم از امور آب این شهرستان اخذ شده است، اظهار کرد: احداث، مرمت و بازسازی این آب‌بند از طریق امور آب مستلزم تهیه نقشه توپوگرافی و تامین اعتبار است.
وی ادامه داد: این طرح با یک میلیارد ریال اعتبار از محل موقوفه حاج نعمت خوی مرمت و بازسازی می‌شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان خوی یکی از شهرهای مطرح و موفق در حوزه وقف در استان و کشور به شمار می رود.
سنت وقف با پیشینه ای به قدمت ماقبل اسلام هیچگاه در اندیشه خیران به بوته فراموشی سپرده نشده است اما رویشی نو در این سنت را باید در عرصه نیت های مدرن جستجو کرد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر