کد خبر: 32788
A

استان سمنان در سالروز شهادت امام رضا(ع) غرق در اندوه و ماتم است

استان سمنان روز یکشنبه همزمان با سالروز شهادت هشتمین امام شیعیان امام رضا (ع) غرق در غم و ماتم شد و مردم این دیار از شب گذشته با برگزاری آیین های عزاداری در سوگ آن امام همام به سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

استان سمنان در سالروز شهادت امام رضا(ع) غرق در اندوه و ماتم است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سراسر این استان به مناسبت ایام سوگواری آخر ماه صفر از روزهای گذشته یکپارچه سیاهپوش است و پرچم های عزا در هر کوی و برزن افراشته شده است.
مردم این خطه از میهن اسلامی در سالروز شهادت علی ابن موسی الرضا (ع) همراه و همگام با دیگر مردم سراسر کشور ایران اسلامی با حضور در مساجد و حسینیه ها،با برپایی آیین های عزداری و سوگواری و پخش غذاهای نذری یکبار دیگر مراتب اخلاص و ارادت خود را نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت( ع ) به نمایش گذاشتند.
مردم مرکز استان سمنان از ساعات اولیه امروز درحسینیه ها و میادین محله ها تجمع کردند و با تشکیل دسته های سینه زنی و زنجیر زنی به سمت امامزاده یحیی ( ع ) این شهر به راه افتادند.
عزاداران در این آیین با حمل بیرق های سبز و سیاه و نوحه خوانی و سینه زنی در سوگ هشتمین اختر تابناک امامت ولایت عزدارای کردند.
قرائت زیارت خاص امام رضا (ع) و برپایی مراسم سینه زنی در بقعه امامزاده یحیی(ع) از جمله برنامه هایی است که در سالروز شهادت این امام همام در سمنان برگزار می شود
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر