کد خبر: 33041
A

امام جمعه شاهرود : بسیج ریش سفیدان در کاهش طلاق موثر است

امام جمعه شاهرود گفت:استفاده از توان و ظرفیت ریش سفیدان درلباس بسیج برای کاهش طلاق درجامعه نقش موثری دارد.

امام جمعه شاهرود : بسیج ریش سفیدان در کاهش طلاق موثر است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در نخستین روزگرامی داشت هفته بسیج در حسینیه امام خمینی (ره) در جمع فرماندهان بیسج و سپاه ناحیه شاهرود افزود: هرچندکه برپایی برخی کلاس ها وهمایش ها برای کاهش این آسیب اجتماعی مناسب است ولی استفاده از ظرفیت ریش سفیدان برای حل برخی مشکلات خانواده ها راهگشاست.
وی با اشاره به اینکه بزرگترها و ریش سفیدان یک خانواده بدون هیچ هزینه ای در افزایش محبت ،رفت و آمد های خانوادگی و شنیدن حرف های افراد خانواده نقش بسیار مهمی دارند ، ادامه داد: این امر بسیاری از مشکلات را حل و فصل کرده و از ایجاد کدورت ها جلوگیری می کند.
امام جمعه شاهرود هجرت پیامبرگرامی اسلام به مدینه با دست خالی را تمدن ساز نامید که فرهنگ بسیجی ما نیز تا زمانی که از این الگوی خود فاصله نگیرد اینگونه خواهد بود.
امینی گفت: بسیج هرگز تاکنون وارده عرصه رقابت با دستگاه های اجرایی نشده است و همیشه در تمامی عرصه ها حامی و درکنار مردم و مسئولان بوده است.
وی با بیان اینکه هر فردی که با خدا معامله کند خداوند جانش را به صورت معجزه آسایی حفظ می کند ، ادامه داد: اتفاقات هجرت رسول اکرم (ص) از این دست بود.
وی گفت: زندگی همراه با جهاد،هجرت و ایثار گری نتیجه بخش است و هر فرد به اندازه اخلاص خود راه های سرنوشت ساز را از خداوند دریافت می کند.
امینی با بیان اینکه روحیه و فرهنگ بسیج که بنیانگذار انقلاب اسلامی آن را بنا نهاده است در عراق ،سوریه و منطقه فراگیرشده است ، ادامه داد: فرهنگی که در مقابل توطئه های پیچیده استکباردر سراسر جهان ایستاده فرهنگ بسیجی است.
فرمانده سپاه ناحیه شاهرود هم در این نشست گفت:در سال‌های مختلف اولویت بسیج متفاوت بوده است و در سال جاری خدمت رسانی اولویت اول بسیج است.
سرهنگ حمید دامغانی اظهار کرد: در هفته بسیج امسال توجه به اعتلای بسیج، مسجد محوری، نمایش اقتدار و آمادگی همه جانبه و توجه به گفتمان انقلاب و مردمی کردن هفته بسیج مورد نظر است.
سرهنگ دامغانی در باره برنامه های امسال بسیج هم گفت: برگزاری اجلاسیه شهدا و نمایش فصل شیدایی از برنامه های اصلی بوده و برنامه بوستان سلامت، طعم دانایی، محله اسلامی در دو شهرک شهید بهشتی و ولیعصر (عج) و حوضچه آرامش و طرح پاکان و اجرای ۱۷ مسابقه ورزشی از دیگر برنامه های اجرا شده است.
فرمانده سپاه شاهرود ارائه خدمات تخصصی پزشکی و اردو‌های جهادی و اشتغال زایی و توانمند سازی بسیجیان در قالب آموزش ‌های فنی و حرفه‌ای و طرح همگام با کشاورز و اعطای ۳۲۰ میلیون تومان وام صنایع تبدیلی و برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی را از دیگر برنامه‌ها بسیج در سال جاری اعلام کرد.
وی از سازماندهی ۸۰ تیم امر به معروف و آموزش هزار نفر در این حوزه خبرداد و گفت: ۴۰ تیم امر به معروف عملیاتی شده و مانور تذکر زبانی و راهپیمایی حجاب و عفاف نیز انجام شده است.
فرمانده سپاه شاهرودبرنامه های امسال هفته بسیج را ۳۴۳ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۲ برنامه شاخص است
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر