کد خبر: 33055
A

قطع 42 اصله درخت جنگلی در جاده عباس آباد - کلاردشت توسط قاچاقچیان

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عباس آباد از قطع 42 اصله درخت جنگلی شب گذشته توسط قاچاقچیان در جاده عباس آباد - کلاردشت خبر داد.

قطع 42 اصله درخت جنگلی در جاده عباس آباد - کلاردشت توسط قاچاقچیان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، جواد جلالی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان عباس اباد اظهار داشت: در طی یازده روز گذشته این دومین بار است که درختان جنگلی مسیر عباس آباد به کلاردشت قطع می شود.
وی گفت: به نظر می رسد مرحله دوم قطع درختان این مسیر اقدام تلافی جویانه قاچاقچیان در برابر برخورد قاطع 50 روز گذشته منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عباس آباد با قاچاق چوب در این منطقه است.
جلالی تصریح کرد: با پایش و هوشیاری نیروهای این اداره قاچاقچیان نتوانستند چوب ها را قاچاق کنند.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری عباس اباد خاطر نشان کرد: یازده روز قبل نیز 46 اصله درخت جنگلی در جاده عباس آباد به کلاردشت قطع شده بود که با پی گیری های صورت گرفته و حکم قضایی هشت قاچاقچی سابقه دار در این زمینه بازداشت شدند.
وی با اشاره به آثار جرم، نوع برش و نحوه قطع درختان در شب گذشته افزود: نوع قطع درختان بیانگر خشم عوامل بازداشت شده در قطع قبلی درختان است که به راحتی این افراد نیز قابل شناسایی هستند و مراحل قانونی برای برخورد با آنها در حال طی شدن است.
فرماندار عباس آیاد نیز با قدردانی از تلاش منابع طبیعی و بسیج شهرستان در برخورد با قاچاق چوب گفت: برخورد قاطع قانونی با قاچاقچیان چوب موجب شد تا عوامل آنها دست به یک اقدام کور در این زمینه بزنند.
حق الله کثیری تصریح کرد: با برخورد جدی با قاچاقچیان چوب از بهره گیری غیر قانونی از جنگل که برخی مدتها به آن مشغول بودند جلوگیری شد.
وی با اشاره به نقش افکار عمومی در پاسداری از منابع طبیعی افزود: شورای روستای نزدیک به این منطقه جنگلی در یک اقدام جالب به ازای هر درختی که قطع شد در آن 10 درخت کاشت تا فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی و جنگل ها فراگیر شود.
استان مازندران کمتر از 24هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که حدود 45درصد ان معادل یک میلیون و 107هزار هکتار ان جنگل است . این جنگلها از درختان پهن برگ تشکیل یافته و گونه های مهم ان عبارت از بلند مازو، ممرز، آزاد ، افرا، نارون (ملج و اوجا)، زبان گنجشک، راش، نمدار و انجیلی می باشند. ضمنا مهمترین گونه های حفاظتی آن شامل شمشاد، سفید پلت و سرخدار است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر