کد خبر: 33172
A

شهردار سنندج: وضعیت فعلی شهرداری بحرانی است

شهردار سنندج گفت: وضعیت فعلی شهرداری بسیار نگران کننده و بحرانی است اما این مساله ارتباطی با عملکرد شهرداران گذشته ندارد و شرایط کشور اینگونه ایجاب می کند.

شهردار سنندج: وضعیت فعلی شهرداری بحرانی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حشمت الله صیدی شامگاه دوشنبه در آیین معارفه خود به عنوان شهردار سنندج افزود: صنعت ساختمان با رکود مواجه شده، در آمدهای حاصل از این صنعت و همچنین درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده کاهش یافته است و این امر در وضعیت بحرانی شهرداری تاثیرگذار است.
وی اظهار کرد: هم اکنون شهر سنندج با مسائل و مشکلات زیادی از جمله ساخت و سازهای بی رویه، ترافیک و حاشیه نشینی مواجه است و این مشکلات تنها توسط شهرداری رفع نمی شود و نیازمند همکاری سایر دستگاه ها است.
شهردار سنندج ادامه داد: اگر در گذشته ساخت و سازهای بی رویه در حاشیه شهرها بود امروز این روند وارد بطن شهر شده و این مساله نیازمند عزم و تلاشی جدی و همگانی است.
وی با بیان اینکه باید با تمام توان با ساخت و سازهای بی رویه و غیراصولی مقابله کنیم افزود: زلزله اخیر نشان داد که تا چه اندازه ساختمان های ما در مقابل حوادث طبیعی آسیب پذیر است.
صیدی با بیان اینکه باید تمامی شهروندان به سمت و سوی ساخت و سازهای استاندارد و اصولی سوق داده شوند، گفت: با تمام توان در زمینه مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی تلاش کرده و در این راستا از ظرفیت های قانونی بهره برده و مردم را نسبت به این معضل آگاه خواهیم کرد.
وی همچنین از دست فروشی به عنوان یکی دیگر از مشکلات موجود در شهر سنندج نام برد و افزود: بی شک دست فروشی ناشی از مشکلات معیشتی است و تلاش می کنم با روش های نرم افزاری و کمک نخبگان راه حلی برای امرار معاش این افراد پیدا کرده و معابر و خیابان ها را از دست فروشی و وانت ها خالی کنم.
شهردار سنندج حل و فصل مشکلات درون سازمانی، تکریم مردم نه در حد شعار بله در عمل و توانمند ساختن نیروهای توانمند شهرداری را از جمله برنامه های کاری خود عنوان کرد.
وی با بیان اینکه شهردار هیچ قشر و طبقه خاصی نیستم و در انجام وظایف، منافع عمومی را مدنظر قرار خواهم داد از همه مردم خواست نسبت به پرداخت عوارض و مطالبات شهرداری اقدام کنند.
در این آیین از منوچهر فخری شهردار سابق و همچنین سرپرست شهرداری سنندج تقدیر شد و حکم حشمت الله صیدی به عنوان شهردار جدید سنندج تقدیم شد.
حشمت الله صیدی در 16 شهریور امسال با رای (هر 9 عضو) شورای اسلامی شهر سنندج به عنوان چهل و ششمین شهردار این شهر 500 هزار نفری انتخاب شده بود.
او دارای مدرک کارشناسی مهندسی عمران و کارشناس ارشد مدیریت اجرایی است و از مهمترین سوابق اجرایی او می توان به ناظر و سرناظر پروژه‌های عمرانی دفتر فنی استانداری و شهرداری های تابعه، معاون مدیرکل دفتر فنی استانداری و مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان، نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کردستان و مدیر دفتر نظام مهندسی دهگلان اشاره کرد.
بر اساس تبصره 3 ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، نصب شهرداران در شهرهای با جمعیت بیشتر از 200 هزار نفر و مراکز استان بنا به پیشنهاد شورای شهر و حکم وزیر کشور و در سایر ‌شهرها به پیشنهاد شورای شهر و حکم استاندار صورت می‌گیرد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر