کد خبر: 33236
A

کمک 350 میلیارد ریالی مردم به زلزله زدگان کرمانشاه از طریق جمعیت هلال احمر

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور گفت: از طریق پایگاه های این جمعیت در سراسر کشور و شماره حساب اعلام شده، مردم خیر و نوع دوست ایران اسلامی تاکنون مبلغ 350 میلیارد ریال به زلزله زدگان استان کرمانشاه کمک کرده اند.

کمک 350 میلیارد ریالی مردم به زلزله زدگان کرمانشاه از طریق جمعیت هلال احمر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حمیدرضا اندام روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از روز بعد از زلزله، 1800 پایگاه در 410 شعبه هلال احمر مستقر در سراسر کشور کمک های مردمی را جمع آوری می کردند.
وی افزود: همچنین شماره حساب 99999 به نام هلال احمر نزد بانک‌های ملی، ملت، صادرات، رفاه،‌ مسکن،‌ دی، تجارت،‌ سپه، پارسیان، شهر،‌ آینده و رسالت و کدهای #112*3*741* به همراه شماره کارت 6104337770064606 برای دریافت و ارسال کمک های نقدی به زلزله زدگان استان کرمانشاه در نظر گرفته شده بود.
اندام یادآوری کرد: تمرکز اصلی بر جمع آوری کمک‌های نقدی است تا بتوان براساس نیازهای اعلام شده از سوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، اقلام مورد نیاز برای آسیب دیدگان تهیه و ارسال شود.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور همچنین به کمک های غیرنقدی مردم نیز اشاره و اظهار کرد: با وجود دریافت بسیار جزئی کمک های خارجی، کمک های جمع آوری شده مردم کشورمان برای زلزله استان کرمانشاه از کمک های جمع آوری شده برای زلزله بم که از بسیاری کشورهای دیگر کمک ارسال شد، بیشتر بود.
وی افزود: این بهترین نشانه بر همدلی و اتحاد میان مردم است که با محور قرار دان هلال احمر کمک های فراوانی را برای ارسال به مناطق زلزله زده اهدا کردند.
اندام یادآوری کرد: مقدار 750 میلیون ریال نیز از اعتبارت داخلی جمعیت هلال احمر 22 قلم کالای ضروری مانند چادر، پتو، وسایل گرمایشی، مواد خوراکی، آب بسته بندی و ... تهیه و همراه با کمک های مردمی به مناطق زلزله زده ارسال شد.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به ارسال بیش از 90 هزار تخته چادر به منطقه و توزیع حدود 82 هزار چادر میان زلزله زدگان، این مقدار چادر توزیع شده را تقریبا سه برابر نیاز منطقه عنوان کرد و گفت: اگر در روزهای ابتدایی مدیریت صحیحی بر نحوه توزیع صورت می گرفت مشکلات کمتری برای زلزله زدگان ایجاد می شد.
وی یادآوری کرد: در این چند روزه 10 فروند بالگرد جمعیت هلال احمر بیش از 200 ساعت سورتی پرواز داشته اند و کمک ها را به دورافتاده ترین مناطق زلزله زده حمل کرده اند.
اندام در پایان با بیان اینکه 10 هزار داوطلب کار پشتیبانی و توزیع کمک های مردمی به زلزله زدگان را برعهده داشتند، گفت: تقریبا همین تعداد نیرو در سراسر کشور حالت آماده باش داشتند تا در صورت نیاز از وجود آن ها استفاده شود.
زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه روی داد که تاکنون 437 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار و 900 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، در این زلزله بیش از 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر