کد خبر: 34266
A

بیمه پایه سلامت بازتعریف می شود

معاون سازمان بیمه سلامت ایران، نبود اطلاعات دقیق بیمه ‌شدگان را یکی از دلایل عدم ارائه خدمات تخصصی و با کیفیت عنوان کرد و گفت: بیمه پایه سلامت به منظور بازنگری بسته دریافت خدمات بر اساس اولویت ‌بندی بازتعریف می شود.

بیمه پایه سلامت بازتعریف می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، آناهیتا کشاورزی در دیدار «افضل ترار» وزیر خدمات بهداشتی جمهوری اسلامی پاکستان در محل سازمان بیمه سلامت افزود: باوجود برنامه ششم توسعه مکانیزم پرداخت در بیمارستان‌ ها تغییرخواهد کرد و از سال آینده به صورت پایلوت این طرح اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از نظر تأمین منابع مالی نظام‌های مختلفی دارد، اظهارکرد: عمده منابع از طریق منابع عمومی بیمه پایه، پرداخت از جیب مردم و بیمه‌های خصوصی تأمین می ‌شود. در اغلب تأمین منابع در صندوق‌های تحت پوشش بیمه سلامت هفت درصد از حقوق و دستمزد به عنوان حق بیمه در نظر گرفته شده که دولت پرداخت می‌کند اما در صندوق حقوق کارکنان 2 درصد توسط بیمه شده، 2 درصد توسط دستگاه و سه درصد توسط دولت پوشش داده می‌ شود.
به گفته وی درصندوق بیمه روستاییان، روستاییان ،عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر حمایت می‌شوند که جمعیت این صندوق 22 میلیون و صد هزار نفر است.
وی ادامه داد: در صندوق بیمه همگانی، پوشش افرادی که ساکن شهرهستند اما بیمه‌ای ندارند هم لحاظ شده و کل مبلغ حق بیمه، توسط دولت پرداخت می‌ شود.
کشاورزی با بیان اینکه 10میلیون و400 هزار نفر تحت پوشش بیمه همگانی و رایگان قرار دارند، گفت: براساس مصوبه امسال دولت مبنی بر دریافت خدمات ازبخش دولتی ممکن است جمعیت این صندوق کمی تغییرکند؛ ازسال 2013 همزمان با آغاز کار بیمه همگانی رایگان، جمعیت 5 میلیونی تحت پوشش صندوق بیمه ایرانیان کاهش یافت و اغلب مردم به سمت بیمه رایگان رفتند.
معاون سازمان بیمه سلامت ایران افزود: اما با مصوبه جدید دولت پیش ‌بینی می ‌شود جمعیت این صندوق دوباره افزایش یابد چون بیمه شدگان بخش خصوصی هم می‌توانند به بیمه ایرانیان مراجعه کنند.
وی ادامه داد: 80 درصد جمعیت سازمان بیمه سلامت رایگان از سوی دولت بیمه شده‌اند و بیش از 90 درصد منابع را دولت از محل درآمد یارانه ها و منابع عمومی تامین می کند و مشارکت مردم در پرداخت حق بیمه ناچیز است.
کشاورزی ادامه داد: براساس مصوبه دولت، وضعیت مالی متقاضیان جدید بیمه سلامت از طریق آزمون وسع از سوی وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی مورد ارزیابی قرار می گیرد تا این افراد در صورت داشتن وسع مالی، در پرداخت حق بیمه مشارکت کنند.
معاون بیمه خدمات درمانی بیمه سلامت، گفت: آیین ‌نامه این برنامه در مراحل نهایی است و پس از تصویب توسط وزارت رفاه اجرا می ‌شود و هم اکنون مبنای پرداخت همان روال قبلی است.
افضل ترار وزیر خدمات بهداشتی، مقررات و همکاری های کشور پاکستان در صدر هیاتی 14 نفره روز گذشته وارد تهران و قرار شد در این سفر ضمن ملاقات با سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی از شهرهای تهران، اصفهان و شیراز هم دیدن کند.
خانم ترار امروز صبح با معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار کرد و ظهر هم در محل سازمان بیمه سلامت ایران برای هم افزایی و تبادل تجربیات در حوزه بیمه با این سازمان ، حاضر شد.
عصر امروز این مقام سلامت در پاکستان با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار خواهند داشت.
اجتمام*1724* 7329
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر