کد خبر: 35098
A

اجلاس دادستان های کل سازمان همکاری شانگهای با حضور ایران آغاز بکار کرد

پانزدهمین اجلاس دادستان های کل کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با حضور ایران در شهر سن پترزبورگ آغاز بکار کرد.

اجلاس دادستان های کل سازمان همکاری شانگهای با حضور ایران آغاز بکار کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اجلاس دادستان های کل کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای دو روزه است و فردا پنجشنبه نیز ادامه خواهد داشت. بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو اعلام کرد: حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس حضور دارد.
در این اجلاس ، نمایندگان کشورهای عضو در مورد موضوعات مهمی همچون مقابله با جنایت هایی که با استفاده از فناوری های مدرن ارتباطی صورت می گیرد و راه های پیشگیری از آنها به ویژه علیه کودکان و نوجوانان و نحوه هماهنگ سازی قوانین مربوطه بحث و تبادل نظر می کنند.
حجت الاسلام منتظری در حاشیه این اجلاس با دادستان های کل روسیه، ارمنستان، چین و پاکستان دیدار و گفت وگو کرد.
سازمان همکاری شانگهای سازمانی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی تشکیل شده ‌است.
این سازمان در سال 2001 توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان با هدف برقرار کردن موازنه در برابر نفوذ آمریکا و ناتو در منطقه، پایه‌گذاری شد.
سازمان همکاری در حقیقت ترکیب جدید سازمان «شانگهای 5» است که در سال 1996 تأسیس شده بود، ولی نام آن پس از عضویت ازبکستان به «سازمان همکاری شانگهای» تغییر داده شد.
علاوه بر اعضای اصلی، ابتدا مغولستان در سال 2004 و یک سال بعد ایران، پاکستان، هند و افغانستان در سال 2012 و پس از آن بلاروس به عنوان عضو ناظر به سازمان ملحق شدند.هند و پاکستان امسال به عنوان عضو اصلی در سازمان شانگهای پذیرفته شدند.
اروپام*391**1572
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر