کد خبر: 35321
A

کانون های وکلا در کشور برای تنویر افکار عمومی موفق عمل نکرده اند

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری کشورگفت: اگرچه حقوقدانان و کانون های وکلا از پدیده های جوامع مترقی هستند اما در زمینه آگاهی بخشی و تنویر افکار عمومی موفق عمل نکرده اند.

کانون های وکلا در کشور برای تنویر افکار عمومی موفق عمل نکرده اند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، بهمن کشاورز روز پنجشنبه در همایش 'همبستگی وکلا' که در اصفهان برگزار شد، افزود: این امر نیازمند اصلاح است، چراکه مردم باید بدانند که وکلا چه می کنند و نقش آنان در جامعه چیست.
وی تاکید کرد: همگرایی و همدلی بین کانون های وکلا نیاز اصلی برای استقلال پایدار کانون هاست و بدین سبب وحدت و دوری از تفرقه برای دستیابی به اهداف مشترک همواره باید سرلوحه کانون های وکلا و اتحادیه سراسری باشد.
کشاورز تاکید کرد: کانون های وکلای دادگستری کشور همیشه برای اعتلای کشور و کمک به قوه قضاییه تلاش می کند و به معنای واقعی کلمه از شاخص های اقتصاد مقاومتی نظیر خودکفایی، تخصص محوری، استقلال مالی و خردورزی برخوردارند.
مشاور معاون حقوقی رییس جمهوری در امور حقوقی و اجرایی نیز در این همایش اظهارکرد: فرهیختگی، تخصص، عقلانیت و سطح ارتباطات بالا در جمعه از ویژگی های وکلا و کانون های مرتبط با این اشخاص است.
مرتضی شهبازی نیا خاطرنشان کرد: سلامت کاری در جامعه وکلای کشور از بسیاری از نهادهای دیگر در جامعه بیشتر است، اما مشارکت بین این بخش باید افزایش یابد.
رئیس دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: استقلال در کانون ها و اتحادیه مرتبط با وکلا، حاکمیت بیشتر قانون را در پی خواهد داشت، زیرا باعث فعالیت فراگیر و تخصصی وکلا و نقش آفرینی صحیح آنان می شود.
همچنین دبیر علمی این همایش نیز اظهارکرد: برگزاری همایش ها و گردهمایی ها با محوریت کانون وکلا تاثیر ویژه ای بر استقلال این نهاد دارد.
بهروز تقی خانی خاطرنشان کرد: اتحاد برابر هجمه هایی که بر ما وارد می شود، در زمان کنونی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد، جامعه وکلا باید نشان دهد که پای اهداف مشترک خود ایستاده است.
همایش یک روزه همبستگی وکلا با حضور جمعی از حقوقدانان، پژوهشگران و وکلای سراسر کشوربه همت کانون وکلای دادگستری استان اصفهان روز پنجشنبه در محل تالار امیر کبیر دانشگاه آزاد اصفهان برگزار شد.
اصول وکالت، قوانین جاری، رفتارهای درونی جمعه وکلا و بررسی وضعیت کنونی استقلال کانون و اتحادیه وکلا از جمله محورهای این همایش بود.
25 کانون وکلای دادگستری در استان های کشور وجود دارد و افزون بر 50 هزار وکیل در این کانونها عضویت دارند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر