کد خبر: 35344
A

پلیس با تمام توان امنیت راه های ارتباطی و مناطق زلزله را حفظ می کند

رئیس پلیس پیشگیری با اعلام درخواست 10 کانکس برای استقرار پاسگاه ها و کلانتری های مناطق زلزله زده گفت: پلیس با تمام توان امنیت راه های ارتباطی به کرمانشاه و مناطق زلزله زده را حفظ و از ناامنی و سرقت اموال جلوگیری می کند.

پلیس با تمام توان امنیت راه های ارتباطی و مناطق زلزله را حفظ می کند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از پایگاه خبری پلیس، محمد شرفی با اظهار تاسف عمیق از تبعات دلخراش زمین‌لرزه اخیر غرب کشور با تشریح اقدامات پلیس پیشگیری برای خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله، تامین امنیت و برقراری نظم در مناطق زلزله‌ زده گفت: پلیس تا آخرین لحظه و تا هنگام عادی شدن وضعیت با تمام توان و به صورت فوق‌العاده در مناطق زلزله زده حضور خواهد داشت.
وی گفت' پلیس پیشگیری برای امدادرسانی پرشتاب و به‌هنگام به زلزله زدگان استان کرمانشاه، در همان ساعات اولیه پس از رخداد زلزله در مناطق حادثه حضور پیدا کرد و تامین امنیت را با جدیت پیگیری کرد.
وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع تصمیم گرفته شد تا هیات رئیسه پلیس پیشگیری به صورت مستقیم در مناطق حادثه‌دیده حضور یابد و به این ترتیب بنده، جانشین پلیس پیشگیری و معاون اجرایی در مناطق زلزله مستقر شدیم و از نزدیک به صورت شبانه‌روزی برای هدایت و کنترل نیروهای این پلیس در راستای خدمت‌رسانی هرچه مفیدتر به آسیب‌دیدگان اقدام شد.
رئیس پلیس پیشگیری بیان کرد: نخستین اقدام پلیس پیشگیری اعزام نیروهای کمکی به استان کرمانشاه به منظور افزایش ضریب امنیتی این مناطق با توجه به شرایط ویژه آنها و ایجاد بستر مناسب برای تسهیل در روند امدادرسانی به حادثه‌دیدگان بود، همچنین نیازمندی‌های آمادی، پشتیبانی و نیروی انسانی استان کرمانشاه در همان روزهای نخست مشخص و فهرست شد تا ارائه خدمات به هموطنان آسیب دیده بهتر و کار‌آمدتر باشد.
وی ادامه داد: دستور هوشیاری در رابطه با نحوه و شیوه عملکرد نیروی انتظامی هنگام بلایای طبیعی و تمهیدات انتظامی- امنیتی به سرعت اجرا شد تا از سرقت اموال عمومی پیشگیری، از امنیت و اموال شهروندان نیز حراست شود و برای تقویت شرایط انتظامی شهرستان‌های زلزله زده نیز از توان و ظرفیت سایر شهرستان های استان کرمانشاه تا حد امکان بهره‌گیری شد، افزون بر این با اعلام آماده باش به 10 استان همجوار در راستای پیش بینی حوادث احتمالی نیز اقدام شد.
وی خاطرنشان کرد: بررسی و ارزیابی وضعیت فیزیکی کلانتری‌ و پاسگاه‌ها در شهرستان‌های زلزله‌زده در اولویت قرار گرفت به طوری که پس از تعیین وضعیت و بر‌آورد خسارات، تا پیگیری و رفع مشکلات توسط معاونت مهندسی ناجا، تعداد 10 کانکس برای استقرار پاسگاه ها و کلانتری های خسارت دیده درخواست شد.
سردار شرفی ادامه داد: با هماهنگی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، ایستگاه‌های بازرسی موقت در این استان راه‌اندازی و ایستگاه های ثابت موجود نیز تقویت شد و با اعزام 10 تیم یگان امداد از تهران بزرگ به مناطق زلزله زده تلاش شد تا با تمام توان امنیت راه‌های ارتباطی استان و مناطق زلزله زده حفظ شود.
فرمانده قرارگاه تاکتیکی ابوذر به کمک‎های غیرنقدی داوطلبانه مجموعه کارکنان پلیس پیشگیری به آسیب‌دیدگان زلزله در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با توجه با احساس مسئولیت و همدردی کارکنان این پلیس در حادثه دلخراش اخیر، همکاران من در مجموعه پلیس پیشگیری ضمن بکارگیری نهایت تلاش خود برای خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان، در حد توان خود نسبت به یاری رساندن به زلزله زدگان از طریق کمک‌های شخصی فعال بودند و در این حوزه نیز اقدامات خودجوشی انجام داده‌اند.
رئیس پلیس پیشگیری تاکید کرد: این پلیس تمام توان خود را برای تامین امنیت و برقراری نظم در مناطق آسیب‌دیده به کار خواهد گرفت تا این عزیزان از این بابت نگرانی خاصی نداشته باشند و کارکنان نیروی انتظامی تا آخرین لحظه و تا هنگام عادی شدن وضعیت با تمام توان و به صورت فوق‌العاده در منطقه حضور خواهند داشت.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 505 کشته داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه دست کم 30هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
اجتمام** 3063**1021
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر