کد خبر: 37730
A

مدیرکل ثبتی واسناد سازمان اوقاف وامورخیریه: 66 هزار رقبه در سال جاری سند دار شدند

مدیرکل ثبتی و اسناد معاونت اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امورخیریه با اشاره به رشد اخذ سند برای رقبات موقوفات کشورگفت: 66 هزار رقبه در سال جاری سند دار شدند.

مدیرکل ثبتی واسناد سازمان اوقاف وامورخیریه: 66 هزار رقبه در سال جاری سند دار شدند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ازسازمان اوقاف و امورخیریه حجت‌الاسلام والمسلمین حسین اژدری با اشاره به سنددار کردن رقبات موقوفات کشور در 9 ماهه نخست امسال اظهارداشت: در این مدت 66 هزار و 949 رقبه از موقوفات و اماکن مذهبی سند دار شده‌اند.
وی با بیان این که این آمار درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته 65 درصد رشد داشته است، افزود: سال 95 در مدت مشابه 40 هزار و 688 رقبه موقوفات و اماکن مذهبی سند دار شدند.
مدیرکل ثبتی و اسناد سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه اخذ سند مالکیت موقوفات یکی از مهم ترین وظایف و اقدامات سازمان اوقاف و امورخیریه است، تصریح کرد: این فعالیت‌ها در جهت حفظ و حراست از موقوفات و اماکن مذهبی و شناسنامه دار کردن رقبات آنها صورت می‌گیرد و از تاکیدات مستمر رئیس سازمان اوقاف و اولویت های ویژه این سازمان است.
اژدری در ادامه با بیان اینکه 243 هزار و 906 رقبه به میزان 18 درصد کل رقبات از سال 89 تاکنون ایجاد شده‌ است، گفت: قبل از سال 89 سالانه 200 وقف جدید به ثبت می‌رسید و در مجموع 13 هزار موقوفه به ثبت رسیده بود ،اما از سال 89 تاکنون ثبت وقف جدید افزایش داشته بطوریکه در هشت سال اخیر بیش از 15 هزار موقوفه به ثبت رسیده است.
وی درباره مدارک وقفی جمع‌آوری شده اضافه کرد: در مجموع 62 هزار و 469 مدرک وقفی جمع‌آوری شده که 68 درصد یعنی 42 هزار و 469 مدرک بعد از سال 89 جمع‌آوری شده است.
مدیرکل ثبتی و اسناد سازمان اوقاف گفت: 17 هزار مورد آن سند اصلی موقوفات بوده که در سال‌های 89 تاکنون جمع‌آوری شد.
اژدری با بیان این که 38 درصد ازموقوفات فاقد سند مالکیت هستند، یادآور شد: این موقوفات دارای مشکلات مالی قابل توجهی هستند که باید حل و فصل شوند؛ همچنین برای سند دار شدن تمامی موقوفات و رقبات نیازمند تخصیص اعتبار مالی هستیم.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر