کد خبر: 37964
A

382 میلیارد ریال کالای در شرق استان تهران کشف شد

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران گفت : در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی ذوالفقار 96 فرماندهی شرق استان تهران ، 382 میلیارد ریال کالای قاچاق در شهرستان های شرق استان تهران کشف شد.

382 میلیارد ریال کالای در شرق استان تهران کشف شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سردارعبدالرضا ناظری روز دوشنبه در آئین اختتامیه طرح ارتقای امنیت اجتماعی با عنوان ذوالفقار 96 که در ستاد فرماندهی شهرستان ورامین برگزارشد گفت : فرماندهی ویژه شرق استان تهران در اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب در توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی ، مقابله با پدیده شوم قاچاق کالا را در دستور کار خود قرار داده و موفق شده تا اجازه عبور هیچ کالای قاچاقی را از این محدوده ندهد.
وی افزود : در زمان اجرای طرح ذوالفقار 96 ؛ فرماندهی ویژه شرق استان تهران با هدف گذاری مناسب و بهره گیری از توان پلیس آگاهی ، اطلاعات و ظرفیت های مردمی موفق شد تا بیش از 382 میلیارد ریال کالای قاچاق را در سطح شهرستان های ورامین ، قرچک ، پیشوا ، پاکدشت ، پردیس ، دماوند و فیروزکوه کشف کند.
ناظری گفت : علاوه بر این ، عوامل انتظامی موفق به کشف 7 هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف کنند.
وی بیان کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر ، در طول اجرای طرح ذوالفقار 96 ، تعداد 14 باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی و 650 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.
فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران همچنین از دستگیری 199 فروشنده مواد مخدر و 526 معتاد متجاهر خبر داد.
وی افزود : در حوزه مبارزه با سرقت 30 باند سرقت که در پرونده آن ها ده ها سابقه وجود داشت متلاشی شده و علاوه بر 622 سارق ، 33 سارق به عنف نیز دستگیر شدند.
ناظری تصریح کرد: در جریان متلاشی شدن این باندهای سرقت ، 488 پرونده سرقت که اموال آن ها کشف نشده بود ، تعیین تکلیف شد.
وی همچنین از کشف 200 دستگاه خودرو و 105 دستگاه موتورسیکلت مسروقه در شهرستان های شرق استان تهران خبر داد.
وی بیان کرد:عوامل انتظامی ویژه شرق استان تهران در حوزه دستگیری مجرمین و متهمین فراری که سال ها پرونده آن ها بلاتکلیف باقی مانده بود موفق شدن تا 12 قاتل و افرادی که در قتل مشارکت داشته اند را پس از سال ها شناسایی و دستگیر کنند.
ناظری بیان کرد: در مقابله با اراذل و اوباش نیز پلیس موفق شد تا با اجرای طرح ذوالفقار 96 ، تعداد 24 نفر از مخلان امنیت ، 240 متهم تحت تعقیب را دستگیر و تحویل مراجع قضایی دهد ضمن این که 133 محله آلوده در شهرستان های شرق استان تهران از لوث وجود این افراد پاکسازی شد.
وی با اشاره به اقدامات پلیس در حوزه ترافیک گفت : در طول زمان اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی ذوالفقار 96 و با توجه به قرار گرفتن سه شاهراه مهم هراز ، فیروزکوه و محور امام رضا(ع) در محدوده فعالیت این فرماندهی ، 110 هزار برگه جریمه برای رانندگان متخلف با ارزش ریالی 39 میلیارد ریال صادر شد.
فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران افزود : علاوه بر این ، 3 هزار و 800 خودرو به دلیل نداشت معاینه فنی اعمال قانون شدند.
وی تأکید کرد: مجرمان و مخلان امنیت باید بدانند که از راه گریزی از چنگال عدالت و دستان پرتوان نیروی انتظامی ندارد و با جدیت با آن ها برخورد میشود.
سومین طرح سراسری ارتقاء امنیت اجتماعی به مدت یک هفته در شهرستان های شرق استان تهران شامل ورامین ، قرچک ، پیشوا ، پاکدشت ، پردیس ، دماوند و فیروزکوه اجرا شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر