کد خبر: 38363
A

شهردار تهران:مجموعه شهر آفتاب را برای برگزاری نمایشگاه کتاب تجهیز خواهیم کرد

شهردار تهران با اشاره به نارضایتی مسئولان وزارت ارشاد از نبود امکانات کافی برای برگزاری نمایشگاه کتاب در مجموعه شهرآفتاب گفت: با امکانات پیش ساخته این مجموعه را تجهیز و شرایط لازم را برای برگزاری نمایشگاه کتاب فراهم خواهیم کرد.

شهردار تهران:مجموعه شهر آفتاب را برای برگزاری نمایشگاه کتاب تجهیز خواهیم کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدعلی نجفی عصر پنجشنبه در آیین اختتامیه ششمین دوره جشنواره تئاتر شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد:حدود یک ماه است که برای برگزاری نمایشگاه کتاب در مجموعه شهر آفتاب، جلساتی را با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم، آنان از نبود امکانات کافی در این مجموعه برای برگزاری نمایشگاه کتاب گلایه داشتند، ما هم تلاش کردیم آنان را قانع کنیم که با امکانات پیش ساخته می توانیم شرایط لازم را برای برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم کنیم.
وی گفت:اگر مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این نتیجه رسیده باشند که نمایشگاه کتاب را در مصلی امام خمینی (ره) برگزار کنند، ما اعتراض خاصی نداریم اما ترجیح ما بر این است که سال آینده هم نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار شود.
نجفی درباره هنری شدن فضای شهر تهران و ایجاد آسایش و آرامش در شهروندان افزود: شهر تهران از نظر کالبدی پیشرفت قابل توجهی کرده، مشکلاتی هم داریم اما باید بیشتر به روح شهر بپردازیم و روح شاد و پرنشاطی را در شهروندان بدمیم.
شهردار تهران با اشاره به اضافه شدن اماکن فرهنگی و هنری جدید به شهر اظهار کرد: انعقاد قرارداد خرید تئاتر نصر و تبدیل آن به موزه تئاتر یکی از این اقدامات است، سابقه فرهنگ و هنر کشور به میزان زیادی در این تئاتر وجود دارد و هنرمندان زیادی در این مجموعه هنرنمایی کردند؛ از روز شنبه این تئاتر در اختیار شهرداری تهران قرار می گیرد و بلافاصله فعالیت های مربوط به تبدیل آن به موزه تئاتر را آغاز خواهیم کرد.
وی با اشاره به احیای خیابان لاله زار تهران گفت: امیدواریم بتوانیم این خیابان را به منطقه گردشگری و فرهنگی تبدیل کنیم.
نجفی با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره با حضور هنرمندان جوان و حرفه ای افزود:موضوع هنر برای زندگی امروز بشر و به خصوص در شهرها از شکل یک موضوع فانتزی خارج شده و به عنوان یک موضوع حیاتی و مورد نیاز جامعه مطرح است.
شهردار تهران گفت: اگر بخواهیم شهروندانی آگاه، مسئولیت پذیر و مشارکت جو داشته باشیم، باید از ابزار هنر برای رساندن پیام خود استفاده کنیم.
وی با اشاره به ارتباط خوب هنرمندان با شهرداری تهران در سال های گذشته اظهار کرد: این رابطه تقویت خواهد شد و به خصوص انتظاراتی که شهرداری و مدیریت شهری از هنرمندان دارد ما را بر آن می دارد که با همکاری یکدیگر، شهر را به محلی برای آرامش و آسایش شهروندان تبدیل کنیم.
نجفی با تاکید بر وسعت و عمق بیشتر جشنواره تئاترشهر در سال های آینده گفت: شاید بهتر باشد که این جشنواره به اسم تهران نامگذاری شود و با اقدامات لازم در ایام برگزاری این جشنواره باید فعالیت های فرهنگی و هنری تحت تاثیر قرار گیرد، همچنین برای مردمی کردن هنر نمایش گام برداریم که در فرهنگ دینی و ملی ما سابقه دارد.

*چگونگی اجرای طرح ترافیک در سال آینده
شهردار تهران با اشاره به چگونگی اجرای طرح ترافیک در سال آینده اظهار کرد: نظر شهرداری تهران براین است که تغییراتی در طرح ترافیک اعمال شود، این نظر باید در شورای حمل و نقل و ترافیک و سپس در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب برسد و در ادامه در دولت مطرح شود تا دولت در جریان قرار گرفته و نظارت خود را به ما منتقل کند.
وی گفت: ما جلسه ای را در رابطه با طرح شهرداری تهران برای اجرای طرح ترافیک در سال آینده در شورای اسلامی شهر تهران داشته ایم اما در این جلسه به جمع بندی نرسیدیم.
نجفی با اشاره به جزییات طرح شهرداری تهران برای طرح ترافیک افزود: در این طرح صدور آرم طرح ترافیک را به کلی منتفی می کنیم چرا که هر ساله یکصدهزار آرم طرح ترافیک به شکل های مختلف در کنار 20 هزار کارت شناور توزیع می شود و این بدان معنی است که روزانه 120 هزار خودرو اجازه ورود به طرح ترافیک را دارند؛ این در حالی است که ضابطه خیلی دقیقی بر نحوه توزیع آرم های طرح ترافیک حاکم نیست و مفاسد و مسایلی هم در گذشته درباره توزیع این آرم ها وجود داشته است.
شهردار تهران گفت: به جای اینکه برای ورود به مناطق زوج و فرد و طرح ترافیک آرم بفروشیم، اعلام می کنیم که هر خودرویی به هر دلیلی وارد این مناطق شود، باید عوارض خاص آن منطقه را بپردازد.
وی افزود: این طرح تقریبا در همه شهرهای بزرگ دنیا که طرح های محدود کننده برای ورود به هسته مرکزی شهر دارند، به همین شکل اجرا می شود و در حال حاضر فروش کارت و آرم ترافیک در هیج جای دنیا مرسوم نیست.
نجفی ابراز امیدواری کرد: طرح شهرداری تهران در زمینه حذف آرم طرح ترافیک مورد تصویب شورای عالی ترافیک و شورای شهر قرار گرفته و از اول فروردین ماه سال 97 اجرایی شود.
شهردار تهران با اشاره به راه اندازی مجدد خط هفت مترو تهران، گفت: امیدواریم بتوانیم این خط را تا پایان سال مجددا راه اندازی کنیم اما معاونت حمل و نقل و ترافیک معتقد هستند که آماده سازی مجدد خط هفت مترو به علل مختلف از جمله خرید تجهیزات خارجی تا اردیبهشت ماه سال 97 طول می کشد.
وی افزود: شهرداری تهران از نظر منابع مالی تحت فشار است و نمی تواند اعتبار زیادی را تززیق کند اما همه ما با امید زنده هستیم؛ در نتیجه اگر ممکن باشد خط هفت تا پایان اسفندماه و در غیراین صورت تا پایان اردیبهشت 97 افتتاح می شود.
نجفی از افتتاح بخشی از خط 6مترو تهران تا پایان شهریور 97 خبرداد و گفت: بخش های بعدی این خط تا پایان سال 97 به بهره برداری می رسد.
شهردار تهران درباره معضل کمبود شهربازی در پایتخت گفت: حدود 2 طرح بزرگ ایجاد شهربازی توسط بخش خصوصی در تهران در حال اجرا است که با مشکلات مواجه شده و روند کار به کندی پیش رفته است.
وی افزود: قرار است شهربازی بسیار بزرگی در انتهای غربی اتوبان همت ایجاد شود و امیدواریم این کمبود شهر تهران به زودی برطرف شود.
آیین اختتامیه ششمین جشنواره تئاترشهر عصر پنجشنبه با حضور محمدعلی نجفی شهردار تهران، علی مرادخانی مشاور هنری شهردار تهران، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان پیشکشوت تئاتر همچون داریوش اسدزاده، ایرج راد، داریوش مودبیان، اصغر همت در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران برگزار شد.
ششمین جشنواره تئاتر شهر با شعار «تهران، تکریم زندگی» به دبیری شهرام کرمی توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در هشت بخش تئاتر صحنه ای، کودک و نوجوان، تئاتر دیگر(خیابانی، صحنه ای، پرفورمنس و سایر گونه های نمایشی)، نمایشنامه نویسی، عکاسی تئاتر، مدرسه تئاتر، نقد صحنه و بخش جنبی از 28 آذرماه تا هفتم دی ماه برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر