کد خبر: 38522
A

آغاز اجرای طرح ساماندهی آرایشگاه های زنانه در سه استان

مشاور امور زنان و خانواده رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: طرح ساماندهی آرایشگاه های زنانه با توجه به روزهای باقی مانده از سال جاری در سه استان البرز، بوشهر و گیلان آغاز شد.

آغاز اجرای طرح ساماندهی آرایشگاه های زنانه در سه استان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از سازمان تعزیرات حکومتی، ویدا آزاد درباره طرح ساماندهی آرایشگاه های زنانه، افزود: تعزیرات بر اساس رسالت ذاتی برای «کنترل بازار و مبارزه با تخلفات اقتصادی» و به منظور احیا حقوق مصرف کننده و تأمین بهداشت و سلامت به ویژه در صنوف سلامت محور، گام های اساسی و ماندگار نسبت به سلامت فردی و گروهی جامعه برداشته است.
وی ادامه داد: این سازمان، بنا به ضرورت، اقدام به انجام طرح «ساماندهی و نظارت بر آرایشگاه های زنانه» که مستقیماً با بهداشت جسمی و روحی بانوان ارتباط دارد، کرده است.
آزاد اظهار کرد: طرح یاد شده با دو رویکرد پیشگیری و نظارت و با سه هدف سلامت زنان، تحکیم بنیان خانواده و بهبود فضای کسب و کار مبتنی بر سه شاخص «صنفی»، «بهداشتی» و «فرهنگی» به منظور کاهش آسیب های اجتماعی و حفظ و صیانت از کانون خانواده، مورد بررسی و واکاوی قرار گرفته است.
آزاد یادآور شد: رسیدگی به تخلفات صنفی در حیطه وظایف سازمان تعزیرات حکومتی است اما برای بهبود وضعیت صنف آرایشگاه های زنانه، اقدامات پیشگیرانه با تعامل و همکاری همه جانبه دستگاه های نظارتی از جمله اتاق اصناف، دانشگاه های علوم پزشکی، نیروی انتظامی و اتحادیه های صنف مورد نظر موثر و کارساز است و اقدامات فرهنگی بستگی به میزان مشارکت سازمان ها و ارگان های متولی و البته مشارکت حداکثری مردم دارد.
مشاور امور زنان و خانواده رئیس سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: در این طرح سازمان تعزیرات به منظور ارتقا آگاهی مصرف کنندگان و نیز واحدهای صنفی آرایشگاه های زنانه از خدمات مجاز و غیر مجاز، در نظر دارد تا کارگاره های آموزشی برای آرایشگران زن و همچنین پنل های آموزشی مرتبط در دانشگاه های 3 استان هدف، برگزار کند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر