کد خبر: 40160
A
مصطفی اقلیما رئیس انجمن مددکاری ایران در گفت و گو با دیده بان ایران؛

گرامیداشت روز ولنتاین صرفا به دلیل غربی بودن آن فرهنگ بدی نیست/ برگزاری جشن می تواند محرک جامعه، در جهت تکامل و رشد فرهنگی باشد/ ممانعت از برگزاری این مراسم در کشور، مسبب ازدیاد برگزاری این روز وبه اصطلاح رسمی شدن آن می شود

یک جامعه شناس درباره برگزاری و گرامیداشت روزهایی نظیر روز ولنتاین گغت : برگزاری چنین روزها و جشن هایی در جامعه می تواند باعث شادی مردم، از بین بردن یکنواختی زندگی و همچنین محرک جامعه در جهت تکامل و رشد فرهنگی باشد.

گرامیداشت روز ولنتاین صرفا به دلیل غربی بودن آن فرهنگ بدی نیست/ برگزاری جشن   می تواند محرک جامعه، در جهت تکامل و رشد فرهنگی باشد/ ممانعت از برگزاری این مراسم در کشور، مسبب ازدیاد برگزاری این روز وبه اصطلاح رسمی شدن آن می شود
دیده بان ایران: مصطفی اقلیما، رئیس انجمن علمی مددکاران ایران، درباره  دلیل اصلی روی آوردن جوانان و جامعه ایران به فرهنگ های غربی از قبیل ولنتاین  به خبرنگار دیده بان ایران گفت: در وهله اول باید گفت که گرامیداشت روز ولنتاین که روز عشق است، صرفا به دلیل غربی بودن آن فرهنگ بدی نیست چرا که در این روز ما به تمامی افرادی که به آنها علاقه داریم، محبت خود را ابراز می کنیم. در رابطه با دلایل اصلی روی آوردن مردم جامعه به فرهنگ های غربی نیز باید گفت که عدم وجود شادی و نشاط در بین مردم و همچنین نبود روزی در تقویم کشور مشابه روز  ولنتاین، می تواند از دلایل عمده روی آوردن جامعه به فرهنگ های کشورهای خارجی است.

 

وی تصریح کرد: برگزاری چنین روزها و جشن هایی در جامعه می تواند باعث شادی مردم، از بین بردن یکنواختی زندگی و همچنین محرک جامعه در جهت تکامل و رشد فرهنگی باشد.

 

اقلیما همچنین افزود: در کشور ما حتی با برگزاری جشن ها و اعیاد مذهبی نظیر عید نیمه شعبان نیز ممانعت و جلوگیری به عمل می آید و نتیجه همین تندروی ها، تقلید از فرهنگ های غربی را به دنبال خواهد داشت. 

 

رئیس انجمن علمی مددکاران ایران در خصوص بی سرانجام بودن برخورد های سلبی از سوی حکومت جهت جلوگیری از برگزاری این مراسم خاطرنشان کرد: همانطور که می دانیم، میزان مخالفت و ممانعت از انجام کاری باعث مداومت و اسرار مردم بر عملی کردن آن کار است. این مبحث در رابطه با روز ولنتاین نیز صدق می کند. همین دلیل نیز می تواند مسبب ازدیاد برگزاری این روز وبه اصطلاح رسمی شدن آن در کشور باشد. 

 

وی در پایان گفت: می توان نام این روز را تعویض کرد تا با نام کاملا ایرانی مردم این روز را گرامی بدارند و یا همان روز سپندارمنذگان ایرانی را در تقویم خورشیدی رسمی کرده و برای مردم جامعه آن را به رسمیت بشناسانیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر