کد خبر: 56531
A

عضو کمیسیون قضایی مجلس خبر داد: طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر ۱۳ سال به دلیل مخالفت مراجع رد شد

یحیی کمالی پور عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: طرح اصلاح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی درباره سن ازدواج دختران در این جلسه بررسی شد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس خبر داد: طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر ۱۳ سال به دلیل مخالفت مراجع رد شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ یحیی کمالی پور عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی در تشریح نشست امروز عصر این کمیسیون گفت: طرح اصلاح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی درباره سن ازدواج دختران در این جلسه بررسی شد.

وی تصریح کرد: این موضوع در سه جلسه پیش از این بررسی شده بود و کارشناسان اظهار نظرهای متفاوتی انجام داده بودند که بر اساس آن و همچنین مخالفت مراجع با این طرح موافقت نشد.

کمالی پور افزود: به موجب این طرح ازدواج دختران زیر ۱۳ سال ممنوع می‌شد که این مسئله مشکلاتی را در بر داشت؛ بر این اساس قرار شد یک طرح جامع‌تر با شرایط بهتر که بتواند تمامی جوانب را مدیریت کند را نمایندگان ارائه کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی با اشاره به حضور تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد کشور در این جلسه بیان کرد: اعتراضات و ابهامات بسیاری در واکنش به آزمون سر دفتری در فضای مجازی مطرح شد که در این جلسه تویسرکانی اعلام کرد هیچگونه تخلفی در برگزاری آزمون صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین سر دفترها اعتراضاتی را به انگشت زدن خود در تنظیم سندهای رسمی داشتند که در این جلسه رئیس سازمان ثبت اسناد کشور اعلام کرد ثبت اثر انگشت سر دفترها برای جلوگیری از فساد و ایجاد شفافیت قرار داده شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر