کد خبر: 68242
A
تحلیل نتایج آرای انتخابات شورایاری‌های شهر تهران+ میزان آرا به تفکیک مناطق

کمتر از ده درصد مردم تهران در انتخابات شورایاری شرکت کردند / مناطق ۴، ۵، ۱۵ بیشترین میزان شرکت کننده؛ غرب نشینان بیشترین استقبال را از انتخابات استقبال داشتند

بر خلاف تصور بسیاری از افرادی که در خصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات اظهار نظر می کردند. تحلیل اولیه نشان می دهد مردم مناطق مرکز و جنوب تهران استقبال کمتری نسبت به دیگر مناطق تهران داشتند. به عنوان مثال:منطقه ۱ شهرداری تهران ۲۷۰۵۵ رای و منطقه ۲ شهرداری تهران ۲۶۴۸۴ رای اما منطقه ۲۱ شهرداری تهران ۱۳۷۶۸ رای؛ بیشترین میزان شرکت هم در مناطق ۴ و ۵ با نزدیک به ۴۰ هزار رای ثبت شده است این در حالی است که همیشه در انتخابات های گذشته مناطق جنوبی و مرکز تهران بیشتر شرکت می کردند اما در این انتخابات که ظاهرا اصلاح طلبان و خانواده هایشان پای کار بودند بیشترین مشارکت در مناطق ۴ و ۵ و ۱ و ۲ رقم خورد

کمتر از ده درصد مردم تهران در انتخابات شورایاری شرکت کردند / مناطق ۴، ۵، ۱۵ بیشترین میزان شرکت کننده؛ غرب نشینان بیشترین استقبال را از انتخابات استقبال داشتند

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در رابطه با میزان مشارکت مردم تهران در انتخابات شورایاری ها گفت: ۵۰۹ هزار و ۱۰۸ نفر در انتخابات شورایاری‌ها شهر تهران شرکت کردند.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: منطقه ۴، ۵، ۱۵ از لحاظ رای دهندگان بیشترین مشارکت را داشته است و از لحاظ محلات، محله گلشن در منطقه ۴، محله نعمت آباد در منطقه ۱۹، محله شکوفه در منطقه ۱۹، محله تهرانپارس غربی در منطقه ۴، محله عبدل آباد در منطقه ۱۹ بیشترین حد مشارکت را داشتند.

 بر اساس آمار میزان مشارکت به نسبت جمعیت منطقه، منطقه ۱۹ شهرداری تهران با ۱۴ درصد شرکت کنندگان در صدر مناطق بیشترین مشارکت را داشت.

محله جلیلی در منطقه ۱۷، با ۱۰ درصد در رده دوم مشارکت قرار دارد و پس از آن محله صاحب الزمان در منطقه ۱۴، قنات کوثر در منطقه۴، هلال احمر در منطقه ۱۱، استاد مهین در منطقه ۹ بالای ۹/۵ درصد مشارکت در انتخابات را تجربه کردند.

محله عباس آباد در منطقه ۲۰، محله سیروس در منطقه ۱۲، محله قبا در منطقه ۳، و منطقه پیروزی جزء مناطقی بودند که کمترین مشارکت را در انتخابات داشتند.

آمار نهایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها شهر تهران (ویژه سال ۹۸) به تفکیک مناطق:

منطقه ۴ شهرداری تهران   ۵۳۴۷۰ رای

منطقه ۱۵ شهرداری تهران ۴۰۶۳۵ رای

منطقه ۵ شهرداری تهران ۳۸۰۷۸ رای

منطقه ۱۸ شهرداری تهران ۳۵۹۸۸ رای

منطقه ۱۹ شهرداری تهران  ۳۵۶۳۹ رای

منطقه ۱ شهرداری تهران ۲۷۰۵۵ رای

منطقه ۲ شهرداری تهران ۲۶۴۸۴ رای

منطقه ۱۲ شهرداری تهران ۲۴۱۵۸ رای

منطقه ۱۶ شهرداری تهران ۲۱۱۳۱ رای

منطقه ۲۰ شهرداری تهران ۲۱۰۰۲ رای

منطقه ۱۷ شهرداری تهران ۱۹۹۹۲ رای

منطقه ۱۴ شهرداری تهران ۱۸۸۴۶ رای

منطقه ۱۰ شهرداری تهران ۱۸۲۹۲ رای

منطقه ۸ شهرداری تهران ۱۷۸۰۰ رای

منطقه ۶ شهرداری تهران ۱۶۶۰۴ رای

منطقه ۱۱ شهرداری تهران ۱۵۴۹۳ رای

منطقه ۷ شهرداری تهران ۱۵۲۴۶ رای

منطقه ۲۱ شهرداری تهران ۱۳۷۶۸ رای

منطقه ۱۳ شهرداری تهران ۱۳۴۴۸ رای

منطقه ۲۲ شهرداری تهران ۱۳۲۵۳ رای

منطقه ۳ شهرداری تهران ۱۲۱۷۱ رای

منطقه ۹ شهرداری تهران ۱۰۰۱۱ رای

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر