کد خبر: 78353
A

جزییات نجات هواپیمای مسافربری ایرباس ایران در سوریه؛ اگر دقت کارشناسان روس نبود فاجعه دیگری رخ می داد !

شبکه خبری روسیا الیوم، ایگور کوناشینکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای گفت: ششم فوریه (پنجشنبه) ساعت دو بامداد، چهار جنگنده اف۱۶ نیروی هوایی اسرائیل بدون ورود به حریم هوایی سوریه، با هشت موشک هوا به زمین، اطراف دمشق پایتخت این کشور را هدف قرار دادند و پدافند هوایی سوریه نیز با قدرت این حملات را دفع کرد. وی افزود: همزمان با حمله جنگنده های اسرائیلی به اطراف دمشق و نزدیک فرودگاه بین المللی این شهر، یک فروند هواپیمای مسافربری مدل ایرباس۳۲۰ با ۱۷۲ مسافر از مبدا تهران آماده فرود در فرودگاه دمشق بود. کوناشینکوف در ادامه اظهار کرد: به لطف عملیات فنی برج مراقبت فرودگاه دمشق و عملکرد فعال سیستم کنترل ترافیک هوایی، هواپیمای مسافری از منطقه شلیک ضد موشک ها دور و خارج شد و به جای فرودگاه دمشق با امنیت در فرودگاه پایگاه روسی حمیمیم به زمین نشست.

جزییات نجات هواپیمای مسافربری ایرباس ایران در سوریه؛ اگر دقت کارشناسان روس نبود فاجعه دیگری رخ می داد !

 به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ شبکه خبری روسیا الیوم، ایگور کوناشینکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای گفت: ششم فوریه (پنجشنبه) ساعت دو بامداد، چهار جنگنده اف۱۶ نیروی هوایی اسرائیل بدون ورود به حریم هوایی سوریه، با هشت موشک هوا به زمین، اطراف دمشق پایتخت این کشور را هدف قرار دادند و پدافند هوایی سوریه نیز با قدرت این حملات را دفع کرد.

وی افزود: همزمان با حمله جنگنده های اسرائیلی به اطراف دمشق و نزدیک فرودگاه بین المللی این شهر، یک فروند هواپیمای مسافربری مدل ایرباس۳۲۰ با ۱۷۲ مسافر از مبدا تهران آماده فرود در فرودگاه دمشق بود.

کوناشینکوف در ادامه اظهار کرد: به لطف عملیات فنی برج مراقبت فرودگاه دمشق و عملکرد فعال سیستم کنترل ترافیک هوایی، هواپیمای مسافری از منطقه شلیک ضد موشک ها دور و خارج شد و به جای فرودگاه دمشق با امنیت در فرودگاه پایگاه روسی حمیمیم به زمین نشست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر