کد خبر: 79778
A

کشورهایی که سفر به آن ها به دلیل کرونا ممنوع است

این روزها ورود ویروس کرونا به ایران و شیوع آن در شهرهای مختلف موجب شده است که اثرات نامطلوبی بر تورها و سفرهای بین کشوری داشته باشد. بسیاری از کشورهای همسایه و کشورهایی که دارای مرز مشترک با ایران هستند به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا مانع از ورود مسافران ایرانی به کشور خود می شوند و محدودیت هایی را لحاظ نموده اند

کشورهایی که سفر به آن ها به دلیل کرونا ممنوع است

به گزارش دیده بان ایران؛ این روزها ورود ویروس کرونا به ایران و شیوع آن در شهرهای مختلف موجب شده است که اثرات نامطلوبی بر تورها و سفرهای بین کشوری داشته باشد. بسیاری از کشورهای همسایه و کشورهایی که دارای مرز مشترک با ایران هستند به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا مانع از ورود مسافران ایرانی به کشور خود می شوند و محدودیت هایی را لحاظ نموده اند. از این رو در طی چند روز گذشته بسیاری از پروازهای ایران به مقصد کشورهای مختلف لغو شده اند و اکثر مرزهای زمینی با ایران نیز بسته اند. با وجود چنین شرایطی بهتر است که تمامی سفرهای داخلی و خارجی خود را تا اطلاع ثانوی کنسل نمایید. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با کشورهایی که ممنوعیت هایی را برای ورود مسافران ایرانی به دلیل کرونا در نظر گرفته اند به دست آورید.

1

کشورهای دارای محدودیت در پذیرش مسافران ایرانی

به دلیل شرایط به وجود آمده در اثر شیوع ویروس کرونا  کشورهای عراق، ترکیه، کویت، ارمنستان، پاکستان، گرجستان، عمان، تاجیکستان، روسیه ، آذربایجان و لبنان تمامی مرزهای خود را بر روی ایران بستنه اند وتمامی پروازها به مقصد این کشورها لغو شده اند، بنابراین مسافران می توانند برای استرداد بلیط هواپیما خود اقدام نمایند و کلیه شرکت های هواپیمایی موظف هستند بدون کسر کوچکترین مبلغی تمام هزینه بلیط را به مسافران برگردانند.

 

وضعیت سفر ایران به لبنان

با گسترش ویروس کرونا وزیر امور عمومی و حمل و نقل لبنان بیانه ای صادر نموده که بر اساس آن تمامی کشورهای درگیر کرونا از جمله ایران حق هیچگونه حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی با لبنان را نخواهند داشت. بر همین اساس تمامی پروازها به مقصد لبنان و از لبنان به مقصد ایران لغو شده اند و فقط پروازهایی به منظور انتقال و جابجایی اتباع ایرانی مقیم لبنان در نظر گرفته شده است.

وضعیت مرزهای هوایی ایران با آلمان، انگلستان و هلند

کشورهای آلمان، انگلستان و هلند تنها در صورتی اجازه ورود به مسافران ایرانی از مرزهای هوایی و زمینی را می دهند که مسافران فرم سلامت داشته باشند. به همین منظور تمامی افرادی که بلیط هواپیما این کشورها را رزرو نموده اند باید با رسیدن به فرودگاه این کشورها فرم سلامت را تکمیل نمایند. سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز بر اساس این مصوبه فقط به اشخاصی که دارای فرم سلامت هستند اجازه خروج از کشور و سفربه کشورهای آلمان، انگلستان وهلند می دهد.

وضعیت سفر ایرانیان به نیوزلند

با گسترش شیوع ویروس کرونا در جهان هریک از کشورها اقداماتی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا انجام می دهند. در کشور نیوزلند نیز اقداماتی به این منظور انجام شد اما سفرهای هوایی و زمینی به این کشور همچنان ادامه داشت. ولی پس از مثبت شدن تست یک فرد در نیوزلند و بررسی مقامات بهداشتی این کشور مشخص شد که فرد مذکور از دسته افرادی است که در چند روز گذشته سفری به ایران داشته است. به همین علت دولت نیوزلند محدودیت هایی را برای ورود اتباع ایرانی و سایر مسافران دیگر کشورهای درگیر کرونا در نظر گرفت. بر اساس صحبت های مقامات این کشور ممنوعیت کاملی در رابطه با ورود افراد ایرانی به نیوزلند وجود ندارد اما تمامی افرادی که در طی هفته گذشته به ایران سفر کرده اند و یا از ایران به نیوزلند پرواز داشته اند باید به مدت 14 روز در قرنطینه باشند. قوانین این کشور در رابطه با پروازها از مبدا ایران با توجه به شرایط دائما در حال تغییر و بروز رسانی می باشد. اما پرواز بسیاری از ایرلاین های ایرانی و خارجی به مقصد نیوزلند لغو شده اند.

وضعیت سفر ایرانیان به استرالیا

استرالیا نیز محدودیت هایی را برای پروازها به مبدا ایران لحاظ نموده است و اعلام نموده که از تاریخ یکشنبه 11 اسفند ماه غیر از مسافران استرالیایی که از ایران به مقصد استرالیا می روند ورود به استرالیا برای تمام ایرانیان ممنوع می باشد. همچنین بر اساس مصوبه وزارت بهداشت این کشور اتباع خارجی نیز که قصد دارند از ایران به استرلیا بروند باید حتما 14 روز از خروج آن ها از ایران گذشته باشد و در این مدت در هر کشور غیر از استرالیا اقامت داشته باشند تا بتوانند وارد استرالیا شوند.

وضعیت مرزهای ایران و عراق

کشور عراق نیز از دوم اسفندماه از ورود زائران و مسافران ایرانی به کشور خود جلوگیری نموده است و بیان نموده که تا اطلاع ثانوی نمی توانند به وارد کشور عراق شوند. عراق در واقع از نخستین کشورهایی بود که مرزهای زمینی و هوایی خود را برای سه روز با ایران بست و با پیشرفت شیوع کرونا این شرایط را تا اطلاع ثانوی تمدید نمود. همچنین تمامی تورهای زمینی و هوایی به عراق نیز تا اطلاع ثانوی لغو خواهند شد و تا زمانی که دولت عراق اعلام ننماید اعزام کاروان های زیارتی به این کشور صورت نمی گیرد. البته کشور عراق از تاریخ 9 اسفند مرز مهران را به مدت دو هفته به منظور فعالیت های تجاری و مسافری باز نموده است.

2

وضعیت مرزهای هوایی  ایران و روسیه

در پی گسترش ویروس کرونا نخست وزیر و سایر سران مملکت در روسیه صدور ویزای گردشگری اتباع ایرانی به روسیه را از تاریخ 9 اسفند تا اطلاع ثانوی لغو نموده اند. علاوه بر این صدور رویداد سفر جهت پروازهای ترانزیتی ایران از مسکو نیز ممنوع خواهد بود. از این رو موقتا ورود شهروندان ایرانی به روسیه و صدور ویزا برای آن ها ممنوع می باشد و همچنین سایر اتباع خارجی که بخواهند از ایران یا کره جنوبی به روسیه سفر کنند با ممنوعیت ورود مواجه خواهند شد. بر اساس بیانه های سران کشور روسیه همکاری های هوایی ایران و روسیه که از طریق شرکت های هواپیمایی ایران و ایرلاین ایرفلوت روسیه انجام می گرفت همچنان پا برجا است و ادامه خواهد داشت و شرایط کنونی به صورت موقت می باشد و تغییر می کند.

وضعیت مرزهای هوایی ایران و هند

دولت هند نیز با توجه به شرایط به وجود آمده تمامی پروازهای خود به ایران را لغو نموده است. شرکت هواپیمای هما جمهموری اسلامی ایران از مسئولان کشور هند درخواست نموده است که فقط سه پرواز فوق العاده در تاریخ های 9، 12 و 15 اسفند ماه به منظور بازگرداندن مسافران و دانشجویان از هند به ایران و اتباع هندی از ایران به هند را اجرا نمایند ، که فعلا پاسخی از سوی دولت هند اعلام نشده است و در صورت موافقت با این درخواست در تاریخ های اعلام شده تمامی ایرانیان مقیم هند به ایران باز می گردند و باید مدتی را در قرنطینه سپری کنند.

وضعیت مرزهای هوایی ایران و ترکیه

ترکیه نیز تمامی راه های هوایی و زمینی شامل ترانزیت و راه آهن را با ایران بسته است و ایرانیان از طریق هیچکدام از مرزهای مشترک با ترکیه نمی توانند در این مدت به کشور ترکیه سفر کنند. البته کشورترکیه چندین پرواز از تهران به مقصد ترکیه را بدون مسافر به منظور برگرداندن مسافران ایرانی در نظر گرفته است. همچنین اتباع ترکی که از کشور ترکیه به ایران سفر کرده اند نیز در طی پروازی به این کشور بازگردانده می شوند و تمامی پروازهای شرکت های هواپیمایی مختلف بین این دو کشور تا اطلاع ثانوی لغو شده اند. مسافرانی که بلیط هواپیما استانبول را رزرو نموده اند با مراجعه به سایت مستر بلیط می توانند پرواز خود را لغو نمایند و هزینه پرواز را دریافت کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر