کد خبر: 79883
A

نژاد بهرام : کمبود شدید ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی در شهر تهران/ شهرداری تاکنون ۳۰ درصد از افرادش را دورکار کرده است

زهرا نژادبهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران درباره ضدعفونی کردن غیراصولی شهرداری به «جهان‌صنعت» گفت: فکر نکنم شهرداری برای ضدعفونی کردن مترو و اتوبوس‌ها از جوهر نمک استفاده کند و قطعا برای پاکسازی محیط شهری از مواد ضدعفونی‌کننده استفاده می‌کند. حال شاید به علت کمبود مواد ضدعفونی‌کننده مقداری وایتکس را با آب مخلوط کرده باشند که انجام این‌گونه موارد در شرایط بحرانی کاملا عادی است.

نژاد بهرام : کمبود شدید ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی در شهر تهران/  شهرداری تاکنون ۳۰ درصد از افرادش را دورکار کرده است
به گزارش دیده بان ایران؛ زهرا نژادبهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران درباره ضدعفونی کردن غیراصولی شهرداری به «جهان‌صنعت» گفت: فکر نکنم شهرداری برای ضدعفونی کردن مترو و اتوبوس‌ها از جوهر نمک استفاده کند و قطعا برای پاکسازی محیط شهری از مواد ضدعفونی‌کننده استفاده می‌کند. حال شاید به علت کمبود مواد ضدعفونی‌کننده مقداری وایتکس را با آب مخلوط کرده باشند که انجام این‌گونه موارد در شرایط بحرانی کاملا عادی است.

 

این عضو شورای شهر تهران درباره کمبود امکانات بهداشتی در شورا و شهرداری گفت: شورا هم همانند همه جای کشور یا حتی جهان از کمبود وسایل بهداشتی رنج می‌برد. بالاخره وقتی به طور مداوم همگان به یک ماده مصرفی نیاز دارند، در مقابل تقاضا زیاد و تولید آن کم است. طبیعتا ما هم با کمبود ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و دستکش مواجه هستیم. البته شورا در این خصوص بودجه‌ای تعریف کرده تا هر چه سریع‌تر از طریق وزارت کشور و بهداشت این مشکل حل شود. انتظار داریم نهادهای ذیربط مانند وزارت بهداشت نسبت به شهرداری نگاه ویژه‌ای داشته باشد، زیرا بخشی از همکاران ما به صورت مستقیم با پسماند‌های مردم رو‌به‌رو هستند.

 

او افزود: شهرداری قابلیت تولید ماسک و دستکش را ندارد. در حال حاضر تمام تولیدکننده‌های ماسک زیر نظر وزارت بهداشت و تعزیرات است. آنان هم بر حسب نیاز در کل کشور توزیع می‌کنند. به شدت کمبود مواد بهداشتی داریم زیرا مردم به طور مداوم از ماسک و دستکش استفاده می‌کنند، بالاخره منابع کشور برای تولید محدود است.

 

نژادبهرام درخصوص بازیافت ماسک‌ و دستکشهای مصرفی مردم گفت:
باله‌ها را دیگر جداسازی نخواهیم کرد زیرا این جداسازی‌ها برای کارگران خدمات شهرداری خطرزا بود. این پسماند‌ها مانند همیشه در مرکز دفن زباله خواهد رفت البته منتظریم وزارت بهداشت پروتکلی را در این‌باره برای ما بفرستد. مرکز دفن زباله خودسر نمی‌تواند پسماند‌ها را بسوزاند. باید وزارت بهداشت دستور دهد و تنها کاری که از عهده ما بر می‌آید منحل کردن بخش جداسازی است که یکی از عوامل شیوع ویروس است.

 

این عضو شورای شهر تهران درباره مبتلایان اعضای شورا گفت: تاکنون هیچ عضوی به کروناویروس مبتلا نشده است. اگر هم مبتلا شوند مانند مردم در بیمارستان قرنطینه می‌شوند زیرا اعضا هیچ فرقی با مردم نخواهند داشت. 

 

او درباره انتقادی که به نحوه مبتلا شدن مسوولان به کروناویروس شده گفت:
شیوع بیماری به قدری پیشرفت کرده که احتمال دارد هر کسی را مبتلا کند. به نحوی مسوولان به مردم گوشزد می‌کنند که آنان اصول بهداشتی را به خوبی رعایت کنند زیرا بیماری پشت در هر خانه‌ای نشسته است. بنابراین اگر مسئولی در جلسات حضور پیدا نمی‌کند به خاطر ترس از کروناست نه چیز دیگر زیرا در شرایط بحران شایعه زیاد مطرح می‌شود.

 

رئیس کمیته شهرسازی شورا گفت: تعطیلی مجلس در این اوضاع سخت توجیهی ندارد زیرا در شرایط بحرانی کشور همه ارگان‌ها باید در کنار هم کار کنند حتی اگر هنوز جواب آزمایش فردی نیامده او می‌تواند به صورت غیرحضوری و ویدئو کنفرانس به فعالیت خود ادامه دهد. در هر صورت تصمیم‌گیری مجلس به عهده خودش است.

 

به گفته او، در بحران پیش‌رو همه نیروی‌های کشور با حداکثر امکانات و توان به وظایف خودشان عمل می‌کنند. شهرداری تاکنون ۳۰ درصد از افرادش را دورکار کرده است. همچنین در ورودی شهرهای پرتردد میزان تب مسافران را چک می‌کند. در تمام استان‌ها شهرداری‌ها وسایل بازی و توالت پارک‌ها را ضدعفونی کردند اما اصلا توصیه نمی‌کنیم افراد از آن استفاده کنند. مدیریت شهری با حفظ آرامش برای مقابله با این بیماری می‌جنگند، ما نباید از کروناویروس بترسیم با خودمراقبتی و خودمحافظتی از آن عبور خواهیم کرد. در مبارزه با این بیماری مردم حرکت می‌کنند و مسوولان در کنار آنها حرکت و خدمات ارائه می‌دهند. تنها مردم می‌توانند از شیوع آن جلوگیری کنند. نوک پیکان مبارزه با کرونا فقط مردم هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر