کد خبر: 82795
A
نظر سه نماینده مجلس درباره عملکرد اورژانس اجتماعی؛

پروانه مافی: اورژانس اجتماعی پناهگاه امن زنان و کودکان است / معصومه آقا پور: اقدام دولت در راه اندازی و تقویت اوژانس اجتماعی قابل تقدیر است / ذوالقدر: عملکرد اورژانس اجتماعی باید گسترش پیدا کند

عملکرد اورژانس اجتماعی در کنترل خشونت های خانوادگی و اجتماعی در روزهای شیوع کرونا مورد تقدیر بسیاری از افراد جامعه و روانشناسان قرار گرفت. در خصوص فعالیت های اورژانس اجتماعی 123 و اثرگذاری آن در جامعه، نظر سه نماینده مجلس شورای اسلامی را جویا شدیم.

پروانه مافی: اورژانس اجتماعی پناهگاه امن زنان و کودکان است / معصومه آقا پور:  اقدام دولت در راه اندازی و تقویت اوژانس اجتماعی قابل تقدیر است / ذوالقدر: عملکرد اورژانس اجتماعی باید گسترش پیدا کند
به گزارش سایت دیده بان ایران عملکرد اورژانس اجتماعی در کنترل خشونت های خانوادگی و اجتماعی در روزهای شیوع کرونا مورد تقدیر بسیاری از افراد جامعه و روانشناسان قرار گرفت. در خصوص فعالیت های اورژانس اجتماعی 123 و اثرگذاری آن در جامعه، نظر سه نماینده مجلس شورای اسلامی را جویا شدیم.
 
تاکید بر نقش حمایتی این سامانه و ایجاد حاشیه امن برای افرادی که مورد خشونت قرار گرفته اند، فصل مشترک صحبت های این سه زن نماینده بود.
پروانه مافی: اورژانس اجتماعی پناهگاه امن زنان و کودکان است
 
*پروانه مافی  نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اورژانس اجتماعی یکی از ضروریات جامعه به ویژه برای شهرهای بزرگ است، گفت: تفاوت های فرهنگی و اجتماعی در کنار تنوع اقوام در شهرهای بزرگ موجب پدید آمدن مشکلات و بروز درگیری های مختلفی در خانواده ها می شود، ضمن اینکه ارتباط کمتر با اقوام و خانواده و نبود حمایت های لازم از سوی آنان به جهت سکونت در شهرستانها، این زمینه را ایجاد می کند که زنان و کودکان در کلانشهرها مورد خشونت های متوالی قرار بگیرند و همین مسئله لزوم وجود اورژانس اجتماعی را بیش از هر زمان دیگری ضروری می سازد.
 
وی افزود: فعالیت دائمی اورژانس اجتماعی به عنوان یک پناهگاه امن موجب می شود افرادی که در شرایط خاص، در طلب یک دادخواه هستند احساس آرامش و امنیت کنند ولی آنچه در این میان اهمیت به سزایی دارد نمایشی نبودن آن و پایبندی به اصولی است که این سامانه برای تحقق آنها شکل گرفته است.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در ادامه تصریح کرد: معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و سازمان های کمک رسان همچون بهزیستی باید نظارت خود بر عملکرد اورژانس اجتماعی را افزایش دهند  و درجهت به روز رسانی آن و بالا بردن رضامندی مردم تلاش کنند  تا روز به روز شاهد بهبود خدمت رسانی در این حوزه باشیم.
 
اقدام دولت در راه اندازی و تقویت اوژانس اجتماعی قابل تقدیر است 
 
*معصومه آقاپور نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی 123 اولین قدم جدی در جهت حمایت از زنان و کودکان در این حوزه است، گفت این اقدام دولت جای تقدیر و تشکر دارد.
وی با اشاره به مواردی از پیگیری های صورت گرفته توسط اورژانس اجتماعی که خود شاهد آنها بوده، گفت: حضور یک فرد با اختیارات قضایی در کنار این عزیزان هنگام مراجعه واقعا ضروری است، چرا که در بسیاری موارد در فاصله رسیدن اورژانس اجتماعی، خانم ها به خصوص، مورد تهدید قرار می گیرند و پس از رسیدن کارشناسان و مددکاران، منکر وجود مشکل می شوند در حالیکه اگر نماینده ای از قوه قضاییه با اختیار ورود به منزل و تحقیق و تفحص در کنار این تیم وجود داشته باشد، رسیدگی دقیق تری به عمل می آید و می توان این فرد را حداقل بین 10 تا 15 روز در جایی امن مورد حمایت قرار داد تا مشکل او مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در شهرهای کوچک و روستاها زنان بیشتر مورد آزار و اذیت قرار می گیرند، گفت: متاسفانه بر اساس آمار دریافتی میزان ضرب و شتم و آزار در برخی شهرستان ها طی یک سال اخیر تا 24 درصد افزایش داشته که این به هیچ وجه خبر خوبی نیست و قطعا مداخله اورژانس اجتماعی می تواند در پایین آمدن این آمار نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

ذوالقدر: عملکرد اورژانس اجتماعی باید گسترش پیدا کند

***سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی وجود اورژانس اجتماعی 123 در شرایط فعلی جامعه و ایام قرنطینه را حائز اهمیت فراوان برشمرد و گفت: راه اندازی اورژانس اجتماعی اقدام بسیار خوبی بوده و امیدوارم هر روز حوزه خدمات آن گسترش یابد.

 

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که موارد شناسایی شده توسط اورژانس اجتماعی تا حصول نتیجه مطمئن، مورد پیگیری قرار گیرد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز بسیاری از مردم این سامانه را نمی شناسند، تصریح کرد: اطلاع رسانی در این خصوص باید توسط صدا و سیما و رسانه ها صورت پذیرد ضمن اینکه برای کمک رسانی به افراد نیازمند این خدمات، ضروری است از تمامی ظرفیت ها و امکانات موجود استفاده شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر