کد خبر: 106023
A

سید علیرضا موسوی مجد :مردم حق انتخاب دارند، باید از کالای باکیفیت چه ایرانی یا خارجی بهرمند شوند

پس از اعمال تحریم های صورت گرفته توسط دولت آمریکا بازار لوازم خانگی با چالش های زیادی روبه رو شد، ترک برندهای خارجی از بازار ایران موجب شد برای مدتی این بازار با کمبود کالا و افزایش قیمت روبه رو شود.

سید علیرضا موسوی مجد :مردم حق انتخاب دارند، باید از کالای باکیفیت چه ایرانی یا خارجی بهرمند شوند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پس از اعمال تحریم های صورت گرفته توسط دولت آمریکا بازار لوازم خانگی با چالش های زیادی روبه رو شد، ترک برندهای خارجی از بازار ایران موجب شد برای مدتی این بازار با کمبود کالا و افزایش قیمت روبه رو شود.

در این بین خروج دو برند کره ای سامسونگ و ال جی بیش از سایر برندها جلب توجه و سرو صدا کرد، این دو شرکت سهم زیادی در بازار ایران داشتند و شاید بتوان گفت؛ در هر خانه ای یک نماینده داشتند.

این دو برند کره ای برای تصاحب بازار کشور تبلیغات زیادی صورت دادند و حتی بخش اعظمی از تبلیغات صداو سیما نیز به این دو شرکت تعلق داشت.

جامعه ایرانی که طی سال های حضور این دو برند در کشور به آنها خود گرفته بود با شروع تحریم ها توقع بی وفایی از سوی این دو برند و ترک آنان از بازار کشور را نداشتند و در این بین مسئولان نیز به خروج این دو برند واکنش نشان دادند و حتی در آن زمان هم زمزمه هایی مبنی بر عدم بازگشت این دو برند به کشور پس از رفع تحریم ها مطرح شده بود.

اما اکنون پس از روی کار آمدن دولت جدید آمریکا، موضوع بازگشت آمریکا به برجام بیش از هر زمانی دیگر داغ شده و همین امر گمانه زنی ها درباره برگشت این دو برند کره ای را بر سر زبان ها انداخته است و موجب واکنش های مختلفی شده است.

برندهای داخلی که در نبود برندهای خارجی سرمایه گذاری زیادی انجام دادند و جان تازه ای گرفتند به شدت با بازگشت این برندها به بازار کشور مخالف هستند و ورود مجدد برندهای خارجی را موجب ضربه زدن به تولیدکنندگان داخلی عنوان می کنند.

اما از طرفی موافقان بازگشت این برندها معتقدند،مصرف کنندگان داخلی را نباید از انتخاب کالای باکیفیت محروم کرد و آنها باید خود برای انتخاب کالا تصمیم بگیرند.

البته این گروه معتقدند وجود برندهای خارجی به رقابت در بازار دامن خواهد زد و موجب افزایش کیفیت خواهد شد.

مواضع دو گروه موافق و مخالف در این باره طی روزهای اخیر به شدت حاشیه های زیادی ایجاد کرده است و پای رسانه ها نیز به این حاشیه ها باز شد و دو گروه در رسانه ها با انتشار اخبار و فیلم با یکدیگر مقابله می کنند امری که به هیچ وجه برازنده صنعت لوازم خانگی و فعالان آن نیست چرا که در یک فضای تعاملی و به دور از حاشیه به راحتی می توان این موضوعات را مدیریت کرد تا هم حاشیه ها ایجاد نشود و هم صنعت در مسیر درست قرار بگیرد.

مردم حق انتخاب دارند، باید از کالای باکیفیت چه ایرانی یا خارجی بهرمند شوند

در همین راستا برای روشن شدن این موضوع  سید علیرضا موسوی مجد مدیرعامل شرکت سام الکترونیک در گفتگویی اظهار کرد: ما تقابلی با هیچ فرد یا گروهی نداریم و هر تولیدکننده ای که بتواند کالای باکیفیت و قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهد، صرفه و صلاح مردم را در نظر بگیرد و سیاست های دولت را اجرا کند می تواند در بازار حرفی برای گفتن داشته باشد.

مدیرعامل شرکت سام الکترونیک افزود: پرداختن به این حواشی چه در صنعت لوازم خانگی و چه در هر صنعتی دیگر دادن آدرس غلط به یکسری افراد است.

وی گفت: اگر واقعا فردی یا گروهی واقعا تولیدکننده باشد باید به فکر تولید و سرمایه گذاری مجموعه خود باشد و وارد حاشیه نشود.

موسوی مجد بیان کرد: سیاست های صنعتی هر کشوری را دولت‌ها تعیین می کنند و همه واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای سیاست های صنعتی و اقتصادی کشور آن چه که به نفع مردم و کشور است باید عمل کنند.

مدیرعامل شرکت سام الکترونیک خاطرنشان کرد: مردم حق انتخاب دارند، باید از کالای باکیفیت چه ایرانی یا خارجی بهرمند شوند و در تولید صرف و صلاح مردم لحاظ شود تا به خوبی بتوانند خدمات ارائه کرد.

وی با اشاره به طرح تولید پلتفرم مشترک در لوازم خانگی تصریح کرد: برای تولید پلتفرم مشترک شرکت ها باید به یک آرامش فکری برسند و به همدیگر اعتماد کنند تا بتوانند همکاری مشترکی با یکدیگر داشته باشند اما این ادبیاتی که وجود دارد کار را سخت می کند.

موسوی مجد افزود: هر مجموعه تولیدی بین چند صد نفر تا چند هزار کارگر دارند و این اتفاقاتی که در حال رخ دادن است به مصلحت نیست.

مدیرعامل شرکت سام الکترونیک گفت: هر بخش تولید بر اساس چارچوب و ضوابط و سیاست هایی  که کشور آن را تعیین کرده در حال فعالیت هستند اگر بخواهیم فرمایشی و دستوری با این موضوع برخورد کنیم به سرنوشت صنعت خودرو دچار خواهیم شد.

وی بیان کرد: آیا با روشی که افراد این مسائل را مطرح می کنند و آن را به رسانه ها می کشانند، نارضایتی و ناراحتی را برای یکدیگر ایجاد می کنند می توان برای  تولید پلتفرم مشترک  شرکت ها را گردهم جمع کرد تا به یکدیگر اعتماد کنند.

موسوی مجد خاطرنشان کرد: شرکت هایی که جزو ششمین و هفتمین برند دنیا هستند در زمان غیرتحریم در کشور سرمایه گذاری کردند و تولید را بر عهده گرفتند زمانی که مردم به کالای ایرانی اعتماد نداشتند تولید کالای این شرکت ها توسط کارگر ایرانی صورت می گرفت و در حال حاضر هم این شرکت ها در حال تولید برند داخلی خود هستند و سرمایه گذاری های خود را انجام می دهند.

مدیرعامل گروه سام تاکید کرد: شما می توانید عنوان کنید سامسونگ و ال جی نباشند اما ربطی ندارد شرکت های داخلی که سرمایه گذاری کرده و در حال فعالیت و تولید هستند را هدف قرار دهید.

وی تصریح کرد: آیا سام الکتریک یا گلدایران سهامدار ایرانی دارد یا خیر، تجهیزات و کارگر ایرانی دارد یا خیر.

موسوی مجد ادامه داد: اینکه چه برند خارجی در کشور فعالیت کند یا نکند بر اساس  سیاست صنعتی و مصلحت کشور تعیین می شود و کسی هم اصراری برای آمدن این شرکت ها ندارد اما اینکه هنوز اتفاقی نیفتاده این همه حاشیه ایجاد شده به نفع صنعت لوازم خانگی نیست و حس ناامنی ایجاد می کند.

 

مدیرعامل شرکت سام الکترونیک تاکید کرد: هر شرکتی در بخش لوازم خانگی بتواند کالای باکیفیت،قیمت مناسب و خدمات پس از فروش مناسب ارائه کند می تواند فعالیت خود را به پیش ببرد.

 

هیچ کشوری بازار خود را به راحتی در اختیار شرکت های خارجی قرار نمی دهد

 

 

همچنین حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن صنفی لوازم خانگی در گفتگو با تیتر 20 اظهار کرد: ما در مقابل شرکت های داخلی هیچ موضعی نداریم بلکه برای بازگشت سامسونگ که کشور را ترک کردند موضع گرفتیم.

 

وی گفت: این ننگ است که شرکتی در زمان تحریم بازار ایران را ترک کند و زمانی که وضعیت مناسب است مجددا برای تصاحب بازار خیز بردارد.

 

مدیر روابط عمومی گروه انتخاب افزود: مشکل بین تولیدکنندگان داخلی و خارجی ها است و بین داخلی ها مشکل خاصی نیست و هر کسی درباره داخلی ها حرفی زده اشتباه کرده است.

 

غزنوی با بیان اینکه ما با شرکت های داخلی مشکلی نداریم بیان کرد: شرکت سام سرمایه گذاری زیادی انجام داده و داخلی سازی را نیز آغاز کرده این در حالی است که خارجی ها حتی به شرکت هم ضربه زدند.

 

وی تصریح کرد: سامسونگ در کشور سرمایه گذاری نکرده اگر سرمایه گذاری کرده بودند بازار ایران را ترک نمی کردند، سرمایه گذاری توسط طرف ایرانی صورت گرفته و یکی از مشکلات همین موضوع است.

 

سخنگوی انجمن صنفی لوازم خانگی خاطرنشان کرد: شرکت های کره ای زمان تحریم با ترامپ همراه شدند و در حال حاضر به فکر بازگشت به بازار ایران هستند در حالی که با خروج آنها شرکت های ایرانی سرمایه گذاری زیادی صورت دادند، نباید اجازه دهیم این سرمایه گذاری ها از بین برود.

 

غزنوی با بیان اینکه هیچ کشوری بازار خود را به راحتی در اختیار شرکت های خارجی قرار نمی دهد،بیان کرد: زمانی که بازار مشکل داشت با کمبود مواجه بود و قیمت ها به شدت افزایش یافت این شرکت ها کجا بودند که در حال حاضر به فکر بازگشت هستند.

وی گفت: آیا در کشور "کره" به راحتی اجازه داده می شود یک برند خارجی بازار را در اختیار بگیرد حتی کشورهای همسایه ما نیز این کار انجام نمی دهند.

مدیر روابط عمومی گروه انتخاب بیان کرد: به اسم رقابت فرافکنی می کنند تا مسیر را برای بازگشت مجدد به بازار کشور باز کنند.

غزنوی تصریح کرد: در حال حاضر تولیدکنندگان کشور محصولات مختلفی تولید می کنند که بسیاری از آن در بهترین سطح هستند و به اروپا صادر می شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر