کد خبر: 107205
A

مدیرعامل شرکت سام الکترونیک: بازگشت سامسونگ بعضی را نگران کرده/ سود عده‌ای در نبود سامسونگ و ال‌جی در ایران است

علیرضا موسوی مجد،مدیرعامل شرکت سام الکترونیک می‌گوید: همواره تحت هر شرایطی سیاست‌های صنعتی کشور مشخص است. موضوع برگشت شرکت‌های «سامسونگ» و «ال جی» به سیاست‌های صنعتی و حاکمیتی کشور برمی گردد. وی ادامه داد: در این راستا قطعاً حفظ منافع ملی کشور در اولویت کار دولتمردان و حاکمیت بوده است. پس بود و نبود هر برندی در کشور مستلزم نظر و تأیید دولتمردان کشور است.

مدیرعامل شرکت سام الکترونیک: بازگشت سامسونگ بعضی را نگران کرده/ سود عده‌ای در نبود سامسونگ و ال‌جی در ایران است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ علیرضا موسوی مجد،مدیرعامل شرکت سام الکترونیک درباره حضور سامسونگ و ال جی می‌گوید: همواره تحت هر شرایطی سیاست‌های صنعتی کشور مشخص است. موضوع برگشت شرکت‌های «سامسونگ» و «ال جی» به سیاست‌های صنعتی و حاکمیتی کشور برمی گردد.

وی ادامه داد: در این راستا قطعاً حفظ منافع ملی کشور در اولویت کار دولتمردان و حاکمیت بوده است. پس بود و نبود هر برندی در کشور مستلزم نظر و تأیید دولتمردان کشور است.

موسوی مجد در پاسخ به این سوال که برگشت «سامسونگ» و «ال جی» چه مزیتی برای اقتصاد کشور خواهد داشت گفت:‌ امروز بازار تولیدات لوازم خانگی ایران باید رقابتی‌تر از گذشته شود. این اقدام تنها با مشارکت سرمایه گذاران خارجی قابل تحقق است.

وی ادامه داد: اگر تولیدات داخلی لوازم خانگی با مشارکت یکی از بهترین برند‌های دنیا اقدام به تولید کند می‌تواند زمینه رقابت بیشتر دربازار داخلی را فراهم کند. در این صورت نیازی به واردات کالا‌های خارجی نخواهد بود. تولیدات لوازم خانگی ایرانی نیاز به تکنولوژی جدید روزدنیا را دارد.

این فعال اقتصادی یادآور شد؛ به دور از تعصبات و برخورد‌های صنفی هر تولید کننده‌ای در هر شرایطی کالای با کیفیت و خوبی را تولید و در اختیار مردم قراردهد به عنوان تولید کننده برتر و مورد اعتماد پذیرفته می‌شود. قیمت، کیفیت و دوام کالا امتیاز‌هایی است که مردم در زمان انتخاب کالا به آن دقت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت سام الکترونیک گفت:‌ از این رو این موارد باید مورد توجه همه برند‌های تولید لوازم خانگی باشد. این مولفه‌ها می‌تواند تضمینی برای ماندن در بازار مصرف و انگیزه‌ای برای افزایش تولید باشد.

به گفته موسوی مجد؛ برند‌های «سامسونگ» و «ال جی» می‌توانند در حوزه تجارت رقابت بیشتری در بین سایر شرکت‌های تولید کننده لوازم خانگی ایجاد کنند. در هر شرایطی باید تجربه‌های گذشته سایر صنایع در کشوررا نادیده نگرفت. انحصار در صنعت نمی‌تواند تولید را توسعه و بازاردائمی را برای عرضه محصولات آن تشکیل دهد.

تولیدلوازم خانگی همچنان در مدار تولید 

این فعال اقتصادی یادآور شد: موضوعی که این روز‌ها کمتر به آن توجه می‌شود توان تولید شرکت‌های ایرانی است. شرکت‌هایی که در ایران محصولات «سامسونگ» و «ال جی» تولید می‌کردند شرکت‌هایی هستند که صد در صد زیرساخت و سهامداران آن ایرانی هستند.

وی ادامه داد:‌ تولید کنندگان محصولات «سامسونگ» و «ال جی» سرمایه گذاران ایرانی بودند که در این بخش سرمایه‌گذاری کردند. این سرمایه گذاران ایرانی توانستند اعتماد ششمین برند دنیا را جلب کردند. در این زیر ساخت‌ها با مجوز شرکت مادر، تولید در ایران آغاز شد و این یک مزیت برای صنعت ایران بود. امروز این برند‌ها در ایران حضور ندارند، اما این شرکت‌ها همچنان در حال تولید محصولات خود هستند.

به گفته مدیرعامل شرکت سام الکترونیک ؛ زمانی که ششمین برند دنیا اجازه داده با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم محصولاتش در ایران تولید شود یعنی اعتماد به تولید کنندگان ایرانی!

وی یادآور شد: محصولات «سامسونگ» و «ال جی» در ایران علی رغم بحث‌ها و جنجال‌های ایجاد شده مونتاژ نمی‌شد، بلکه توسط تولید کنندگان ایرانی و با مشارکت کره ای‌ها تولید می‌شد.

موسوی مجد ادامه داد:‌هجمه‌های زیادی به این نوع سرمایه گذار‌ی ها در ایران می‌شود. این فشار‌ها لطمات زیادی به بخش تولید و صنعت کشور وارد کرد. سرمایه گذاران داخلی تا کنون از این هجمه‌ها در امان نبوده اند.

این فعال اقتصادی تأکیدداشت: «سامسونگ» و «ال جی» اجازه داده‌اند که محصولاتشان در شرکت‌های ایرانی «سام الکترونیک» و «گلد ایران» تولید شوند. البته پس از اعمال تحریم‌ها و توقف فعالیت کره ای‌ها د رایران این دو شرکت فعالیت خود را با برند‌های ایرانی همچنان ادامه داده اند.

 موسوی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر اشتغالزایی این شرکت چقدر است؟ گفت:سام الکترونیک ۳ هزار نفر به طور مستقیم و ۳۰ هزار نفر به طور غیر مستقیم اشتغالزایی دارد. این تعداد چه در زمان حضور سامسونگ در ایران و چه در زمان حاضرمشغول به فعالیت در این صنعت می‌باشند.

به گفته  مدیرعامل شرکت سام الکترونیک؛ با تمام توان به دنبال حفظ و حتی افزایش اشتغالزایی در این شرکت هستیم. از این روحضور مجددکره ای‌ها در ایران می‌تواند نوید بخشی برای این عزم باشد.

این فعال اقتصادی در پاسخ به سوال دیگری مبنی برای اینکه سال گذشته شرایط تولید شرکت سام الکترونیک چگونه بود گفت: ۱۵۰ هزار تلویزیون در مدت یاد شده تولید شد. البته سایر محصولات این شرکت هم با تمام توان افزایش تولید داشته است.

وی تصریح داشت: در یک سال گذشته سرمایه‌های سنگین تری در حوزه تولید لوازم خانگی انجام شده است. شاید در مقطعی افت تولید در این شرکت بود، اما دوباره به روال قبل برمی گردد. شرکت ایرانی چه «سامسونگ» و «ال جی» بیاد یا نیاد به تولید خود ادامه می‌دهد.

منبع: اقتصاد 24

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر