کد خبر: 107996
A

کارت زرد تاثیری بر عملکرد وزارتخانه ای که کنترل قیمت کالاهای اساسی را رها کرده ندارد!

مجلس به وزیر صمت کارت زرد داد، اما همان طور که رئیس مجلس گفت: «یکی از ناراحتی‌ها و دغدغه‌های این روز‌های مردم، افزایش قیمت برخی کالا‌های اساسی است؛ کنترل قیمت در حوزه مسئولیت وزارت صمت است» بر اساس تازه ترین اخبار از بازار کالاهای اساسی از دو روز گذشته، روغن مایع ۳۵ درصد ، روغن جامد ۳۰ درصد ، شکر ۷۲ درصد به صورت رسمی ‌و نان ۵۰ درصد به صورت غیر رسمی گران شده است . این در حالی است که تنظیم بازار کالاهای اساسی در برنامه های وزیر صمت دیگر جایی ندارد و نگاهش را به سمت انتصابات در شرکتهای معدنی برده است.

کارت زرد تاثیری بر عملکرد وزارتخانه ای که کنترل قیمت کالاهای اساسی را رها کرده ندارد!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مجلس به وزیر صمت  کارت زرد داد، اما همان طور که رئیس مجلس گفت: «یکی از ناراحتی‌ها و دغدغه‌های این روز‌های مردم، افزایش قیمت برخی کالا‌های اساسی است؛ کنترل قیمت در حوزه مسئولیت وزارت صمت است» 

بر اساس تازه ترین اخبار از بازار کالاهای اساسی از دو روز گذشته، روغن مایع ۳۵ درصد ، روغن جامد ۳۰ درصد ، شکر ۷۲ درصد به صورت رسمی ‌و نان ۵۰ درصد به صورت غیر رسمی گران شده است .

این در حالی است که تنظیم بازار کالاهای اساسی در برنامه های وزیر صمت دیگر  جایی ندارد و نگاهش را به سمت انتصابات در شرکتهای معدنی برده است. 

باید در نظر داشت که بی توجهی وزیر صمت در خصوص افزایش قیمت کالاهای اساسی در حالی رخ می دهد که بر اساس قانون در حوزه کالا‌های اساسی یارانه‌ای اختصاص یافته است. 

چنانکه قالیباف پس از کارت زرد نمایندگان به وزیر رزم حسینی موضوع یارانه اختصاص یافته به کالاهای اساسی  را متذکر شد و گفت:  «از وزارت می‌خواهیم نظارت درستی بر این موضوع داشته باشد و این نظارت به معنای تحت فشار قراردادادن تولیدکنندگان نیست.»

بی توجهی وزارتخانه متولی کنترل بازار  در حالی است که قبلا مقامات دولت اعلام کرده بودند که در ۳ ماهه ابتدایی امسال هر گونه افزایش قیمت ممنوع است. 

حال این سوال مطرح است که کارت زرد مجلس به رزم حسینی چقدر موثر است. از زمان وزارت وی ،  بارها مجلس،  فعالان اقتصادی ، تشکل‌ها و صنف های مختلف از  عملکرد ضعیف رزم حسینی وزیر صمت انتقاد داشته و از ناتوانی و آشفتگی این وزیر  در تامین کالاهای اساسی، ضعف در حوزه بازرگانی و تنظیم بازار گلایه کرده اند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر