کد خبر: 114915
A

۷ گاف معروف وزیر پیشنهادی کار / از شرکت های تولید فرزند تا تولید لامبورگینی در پارکینگ یک خانه

هنگامی که فهرست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم را اعلام شد در میان آن‌ها نام «حجت عبدالملکی» به عنوان گزینه تصدی پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به چشم می‌خورد؛ عبدالملکی دارای مدرک معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق(ع) است

۷ گاف معروف وزیر پیشنهادی کار / از شرکت های تولید فرزند تا تولید لامبورگینی در پارکینگ یک خانه

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هنگامی که فهرست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم را اعلام شد در میان آن‌ها نام «حجت عبدالملکی» به عنوان گزینه تصدی پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به چشم می‌خورد.

حجت‌الله عبدالملکی در تاریخ چهارم فروردین ماه سال ۱۳۶۰ متولد شده است. وی هم اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق و معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی است.

عبدالملکی دارای کارشناس ارشد معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق و دکترای اقتصاد از دانشگاه اصفهان است. او بین سال‌های ۸۹ تا ۹۱ عضو هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور و از سال ۸۵ تا ۸۸ مشاور وزارت امور اقتصادی و دارایی بوده است.

"گاف پارکینگ های گروه جنوبی"

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌ عبدالملکی؛ وزیر پیشنهادی کار در دولت جدید سابقه فراوانی در سخنرانی های تشکل های دانشجویی در کارنامه دارد او در یکی از سخنرانی ها فیلم آن حالا با وزیر شدنش دست به دست می چرخد؛  در ادعایی عجیب  که بعداً مشخص شد که بیشتر یک "گاف" و اشتباه در محاسبه محسوب می شود مدعی شده بود: "در کره جنوبی درب پارکینگ‌ها به گونه‌ای ساخته شده که فقط خودروی کره‌ای میتواند وارد پارکینگ شود و به هیچ عنوان مرسدس بنز که بزرگتر است نمیتواند وارد شود" ظاهرا وزیر پیشنهادی کار نمی دانسته عرض خودروهای کره ای در برخی مدل ها بیشتر و در خودروهای غربی کمتر است و اساساً نه در کره و نه هیچ جای جهان کسی بر این اساس واردات خودرو را محدود نمی کند. 

شرکت تولید فرزند با معافیت مالیاتی

موضوع پارکینگ کره ای ها اولین گاف آقای عبدالملکی نبود؛ او  بعدتر در همان سخنرانی ها در جمع دانشجویان طراحی شرکت‌ هایی برای زوج‌ های جوان با معافیت مالیاتی ١۵ ساله در صورت  فرزند آوری را پیشنهاد داده بود. وی در یک برنامه تلویزیونی در فروردین ماه گذشته در پاسخ به این سوال که چرا جوانان به سراغ ازدواج نمی روند گفته بود چون از لحاظ اقتصادی آینده ای ندارند. برای حل این مسئله و آسان کردن ازدواج طرحی ارائه می دهد که مطابق آن، در لحظه ازدواج دختر و پسر همان توی محضر یک شرکت به نامشان ثبت می شود و می توانند فعالیت اقتصادی خودشان را در کنار دیگر فعالیتها از همان حجله زفاف شروع کنند البته با 5 سال معافیت مالیاتی و به ازای هر فرزند می توانند 2 سال معافیت مالیاتی دریافت کنند.

ساده انگاری این جملات تا حدی است که انسان نمی داند استاد در حال شوخی با ماست یا واقعا از ته دل سخن می گوید. ناظران امیدوارند  وزیر دولت ابراهیم رئیسی در وزارت تعاون به وعده اش عمل کرده و تشکیل تعاونی های فرزند آوری بخشی از مشکل را حل کنند.

منتقد اف ای تی اف 

عبدالملکی خود از جمله نظریه پردازان اقتصاد مقاومتی است. اوبه منتقدان اف‌ای تی اف شناخته می شود و آن را برای ایران بی فایده دانسته و باعث از دست دادن شرکای این کشور برای دور زدن تحریم‌ها و فاش شدن اطلاعات محرمانه کشور می‌داند. مشاوره های او به محسن رضایی دبیر فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از عوامل مهم مخالفت دبیر مجمع با نپیوستن ایران به مجمع محسوب می شد.عبدالملکی اکنون هم منتقد برجام است.

اقتصاد ایران بازتر از چین است 

عبدالملکی در اردیبهشت ۱۴۰۰ در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما اقتصاد ایران را از لحاظ باز بودن، بازتر از اقتصاد چین خواند، اظهاراتی که از سوی اکثر کارشناسان به یک شوخی تعبیر شده بود.

از آزادسازی زمین‌های کشاورزی تا تولید لامبورگینی داخلی

عبدالملکی پیشنهاد کرده تحت عنوان «انقلاب اقتصادی ۱۴۰۰» تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی آزاد شود و مالک آن زمین‌ها اختیار داشته در آن‌ها هر فعالیت دامی، صنعتی و … انجام دهد. عبدالملکی در یک برنامه تلویزیونی گفته چند جوان ایرانی موفق شده‌اند یک «لامبورگینی ایرانی» تولید کنند.

عبدالملکی که نزدیک به جبهه پایداری است در انتخابات ۱۳۹۵–۱۳۹۴ مجلس از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از نامزد‌های فهرست اصولگرایان بود که با ۶۶۷ هزار و ۱۷۸ رأی در رتبه ۵۶ ام قرار گرفت و نتوانست به مجلس راه پیدا کند. عبدالملکی از داوران فصل‌های دوم و سوم مسابقه تلویزیونی میدون بوده است. عبدالملکی از اعضای شورای مرکزی جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی است.

بحران‌های پیش روی وزارتخانه‌ای پر بحران

وزارتی که از مجموع سه وزارتخانه تشکیل شده است، را حالا می‌توان سیاهچاله ترسناکی دانست که بحران‌های جدی دارد.

یکی از حوزه‌هایی که آثار اقتصادی و اجتماعی توامانی دارد، مساله ایجاد اشتغال و بالا بودن نرخ بیکاری است و قوانین بالادستی از جمله قانون برنامه ششم توسعه نیز هدف‌گذاری در این زمینه کرده، اما نتیجه مطلوب حاصل نشده است.

اما مساله اشتغال شاید یکی از جزئی‌ترین مشکلات پیش روی این وزارتخانه باشد. بحران جدی بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی که رقم آن تا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ ذکر شده بود، یکی از بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین مشکلات پیش روی این وزارتخانه است.

از سوی دیگر مساله جدی شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) نیز در سال‌های اخیر و حداقل از دوره دوم دولت احمدی نژاد به بحرانی جدی تبدیل شده است و به نظر می‌رسد مصائب آن برای وزیر تازه به ارث باقی مانده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر