کد خبر: 125416
A

آبگرمکن ایران شرق بهتر است یا بوتان

آبگرمکن ایران شرق بهتر است یا بوتان برای پاسخ به این سوال و خریدی هوشمندانه پیشنهاد داریم که تا آخر مطلب با ما همراه باشید. آبگرمکن وسیله ای کاربردی و ضروری در خانه های ایرانی است.

آبگرمکن ایران شرق بهتر است یا بوتان

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آبگرمکن ایران شرق بهتر است یا بوتان برای پاسخ به این سوال و خریدی هوشمندانه پیشنهاد داریم که تا آخر مطلب با ما همراه باشید. آبگرمکن وسیله ای کاربردی و ضروری در خانه های ایرانی است. به کمک این محصول میتوان آب گرم برای انجام امور روزانه در اختیار داشت. همه ی ما برای استحمام، شستشو، آشپزی و دیگر کارهای روزمره به آب گرم نیاز داریم. آبگرمکن ها از متداول ترین سیستم های گرمایشی برای رفع این نیاز به شمار می آیند. این مقاله راهنمای جامع و کاملی است که حین خرید آبگرمکن دیواری به شما کمک خواهد کرد که خریدی متناسب با نیاز و مقرون به صرفه را تجربه کنید. از آنجا که دسترسی به آب گرم در تمامی روزهای سال امری ضروری است بنابراین بهتر است در انتخاب و خرید این محصول اندکی وسواس به خرج دهیم.

شرکت های مختلفی در زمینه تولید و ساخت آبگرمکن در حال فعالیت هستند. با توجه به گستردگی برند و تنوع بالای محصول شاید در انتخاب بهترین آبگرمکن کمی تردید داشته باشید. بوتان و ایران شرق دو برند موفق و معتبر در این زمینه به شمار می آیند که بواسطه ی تولید محصولاتی با کیفیت توانسته اند سهم قابل توجهی از بازار رقابت را به خود اختصاص دهند. در واقع این دو برند در حال حاضر به عنوان پرفروش ترین های بازار رقابت محسوب می شوند.

آشنایی با انواع آبگرمکن

هدف ما از نوشتن این مطلب پاسخ به این سوال است که آبگرمکن ایران شرق بهتر است یا بوتان. در واقع برای انتخاب مطمئن تر آبگرمکن، ابتدا بهتر است آشنایی مختصری با انواع آبگرمکن از نظر نوع سوخت مصرفی همچنین موقعیت نصب آنها داشته باشیم.  اولین و مهمترین گام در انتخاب آبگرمکن موقعیت نصب دستگاه می باشد. چرا که بدون در نظر گرفتن این امر ممکن است حین نصب با مشکلاتی از قبیل کمبود فضا مواجه شویم. امروزه با رواج آپارتمان سازی آبگرمکن دیواری محبوبیت بیشتری بین مصرف کننده ها دارد. به طور کلی از نظر نوع نصب آبگرمکن به دو صورت دیواری و زمینی طراحی و ساخته می شود.

آبگرمکن های دیواری عموما بدون مخزن هستند به همین دلیل ابعاد کوچک تری نسبت به آبگرمکن دیواری دارند بنابراین به مراتب فضای کمتری نیز اشغال می کنند. آبگرمکن دیواری ایران شرق و بوتان نیز از این قاعده مستثنا نبوده و در ابعاد مناسب با وزن کم ساخته می شوند. به نوعی که براحتی روی دیوار آشپزخانه و یا آبدارخانه نصب می شوند. نوع دیگر آبگرمکن که عموما فضای بیشتری اشغال می کند و در ساختمان هایی با متراژ بالا کاربرد دارد آبگرمکن ایستاده است. این مدل آبگرمکن دارای مخزن آب است که با ذخیره ی حجم مشخصی آبگرم در مواقع ضروری آبگرمکن قادر به تامین آبگرم مصرفی می باشد.

آبگرمکن ها با ایجاد شعله حرارت لازم برای گرم کردن آب ورودی به دستگاه را فراهم می کنند. بنابراین برای ایجاد شعله به سوخت نیاز دارند. عموما آبگرمکن ها در دو نوع برقی و گازی تولید و روانه ی بازار رقابت می شوند. از آنجا که گاز شهری متداول ترین سوخت در دسترس است اکثر مدل های آبگرمکن دیواری ایران شرق و بوتان به صورت گازی عرضه می شوند. آبگرمکن گازی همانطور که از نامش پیداست از طریق مصرف سوخت گاز شهری، حرارت لازم برای گرم کردن آب را تامین می کند. نوع دیگر آبگرمکن های که صرفا در ایران جنبه ی اقتصادی ندارند مگر در مواقع ضروری، آبگرمکن برقی می باشد. آبگرمکن های برقی دارای المنت هستند که انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل می کنند. عموما در آرایشگاه ها، سوله ها، کانکس ها که دسترسی به گازشهری میسر نیست میتوان با آبگرمکن برقی آبگرم مصرفی در اختیار داشت. بنابراین برای انتخاب این محصول و بررسی اینکه آبگرمکن ایران شرق بهتر است یا بوتان بهتر است ابتدا دستگاه را از نظر نوع سوخت مصرفی و موقعیت نصب مقایسه نمایید.

در حال حاضر شرکت ایران شرق و بوتان به توجه به نیاز بازار این دستگاه را در حال حاضر  با موقعیت نصب دیواری و ایستاده تولید میکنند. اما از آنجا که آبگرمکن برقی در ایران خیلی پرکاربرد و پر مصرف نیست در حال حاضر هر دو برند آبگرمکن ها را در نوع گازی روانه ی بازار رقابت می کنند.

بررسی ویژگی های آبگرمکن دیواری ایران شرق

اگر برای شما هم سوال شده که آبگرمکن ایران شرق بهتر است یا بوتان باید گفت که به طور دقیق و منحصرا نمیتوان یک برند را نسبت به دیگری برتر دانست. اما برای انتخاب راحت تر به بررسی ویژگی های این محصولات می پردازیم. برند ایران شرق در سال 1356 در استان خراسان رضوی و در شهرستان نیشابور با هدف تولید و عرضه لوازم گرمایشی و سرمایشی به بهره برداری رسید. شرکت ایران شرق در کنار تولید آبگرمکن و بخاری کالاهای خانگی دیگر مانند کولر آبی انواع شومینه ، اجاق گاز، پکیج شوفاژ و یخچال فریزر را تولید می کند.  این شرکت علاوه بر تامین نیازهای داخلی بسیاری از محصولات خود را به کشورهایی مانند الجزایر، افغانستان، ارمنستان، ترکمنستان و چند کشور دیگر صادر می کند. کالاهای این شرکت دارای ضمانت نامه اصلی، و خدمات پس از فروش می باشند. خدمات پس از فروش و نمایندگان فروش شرکت ایران شرق در اکثر نقاط و شهرهای کشور گسترده شده اند و این مراکز انواع خدمات تعمیر و تعویض قطعات را تا چند سال بعد از نصب ارائه می دهند. از مهمترین مدل های این برند میتوان به آبگرمکن دیواری ایران شرق مدل کیانا، آبگرمکن دیواری ایران شرق مدل کیمیا، آبگرمکن دیواری ایران شرق مدل کیهان و آبگرمکن های ایستاده اشاره داشت. این محصولات نسبت به آبگرمکن های بوتان قیمت اقتصادی تری دارند. به این معنی که برای خرید این محصول نیازی به پرداخت مبالغ هنگفت نخواهید داشت.

بررسی ویژگی های آبگرمکن دیواری بوتان

برای اینکه بدانیم آبگرمکن ایران شرق بهتر است یا بوتان، نگاه کوتاهی به تاریخچه و ویژگی های این محصول داشتیم. اما برای مقایسه بهتر لازم است که تاریخچه شرکت بوتان را نیز مورد ارزیابی قرار دهیم. شرکت بوتان در سال 1332 در تهران و با هدف ارائه محصولات گازی به بهره برداری رسید. شرکت بوتان با توجه به نیاز بازار هر ساله محصولات متعددی را به سبد کالایی خود افزوده است. اولین آبگرمکن بوتان در سال 1343 و از نوع ایستاده یا همان زمینی تولید و به بازار عرضه کرد و اولین  آبگرمکن دیواری خود را در سال 1367 تولید کرد. تولیدات شرکت بوتان علاوه بر فروش در بازار داخلی در کشورهای دیگر  مانند اسپانیا، بلژیک، رومانی و روسیه نیز بفروش می رسد. محصولات بوتان نیز همراه با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش در بازار عرضه می شوند.

آبگرمکن ایران شرق بهتر بخریم یا بوتان

از نظر قیمت آبگرمکن بوتان با قیمت بالاتری نسبت به آبگرمکن ایران شرق در بازار عرضه می شود. اما نکته ی قابل توجه اینکه هر دو آبگرمکن در رده ی بهترین های بازار قرار دارند و به جرات میتوان گفت که جز برترین های بازار به شمار می آیند. آبگرمکن دیواری ایران شرق در واقع محصولی اقتصادی و با کیفیت خوب محسوب می شود همچنین در دسترس بودن قطعات این قابلیت را برای مصرف کننده به همراه دارد که در صورت بروز خرابی نسبت به رفع آن اقدام نماید.

جهت خرید محصولات ایران شرق و دیگر برندهای مطرح بازار  با مراجعه به وبسایت تاسیسات بانک میتوانید خریدی هوشمندانه را تجربه نمایید.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • محمد بهزادی

    شما دیوانه اید با این مطالب ک نشر دادید

ارسال نظر