کد خبر: 126240
A

دلار کانال عوض کرد/ واکنش بازار ارز به آخرین دور مذاکرات

دلار آزاد در هفته‌ای که گذشت با هزارتومان کاهش، بازدهی منفی ۴.۱۵درصدی را ثبت کرد.


دلار کانال عوض کرد/ واکنش بازار ارز به آخرین دور مذاکرات

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ هفته سوم بهمن‌ماه برای بازار ارز، هفته پر نوسانی بود. درحالی که در آخرین روز معاملاتی هفته دوم بهمن‌ماه، دلار در محدوده ۲۷هزار و ۵۰۰تومان معامله می‌شد اما روز شنبه، با انتشار اخباری مربوط به احتمال لغو برخی تحریم‌های هسته‌ای توسط آمریکا، دلار آزاد ناگهان معاملات را از کف کانال ۲۷هزارتومان آغاز کرد و تا پایان روز به میانه کانال ۲۶هزارتومان رسید.

هر چند اخبار توافق موقت ایران و آمریکا تکذیب شد و خبری از لغو تحریم‌ها هم نبود، اما از آنجایی که معامله‌گران در بازار ارز به دستیابی ایران و غرب به یک توافق خوشبین بودند و این اخبار را مقدمه‌ اخبار مثبت دیگری قلمداد می‌کردند دلار در میانه کانال ۲۶هزارتومان باقی ماند اما در معاملات فردایی همان روز، با ۵۰۰تومان افزایش به ۲۷هزارتومان رسید.

روز یکشنبه و دوشنبه دلار در این محدوده باقی ماند، اما روز سه شنبه با شروع دور جدید مذاکرات که به عقیده بسیاری آخرین دور مذاکرات است و حصول توافق تا پایان سال، دلار با ۶۰۰تومان کاهش به ۲۶هزار و ۴۰۰تومان رسید و تا پایان هفته نیز دلار آزاد در این محدوده قیمتی باقی ماند. به این ترتیب دلار آزاد در هفته‌ای که گذشت، بازدهی منفی ۴.۱۵درصدی را ثبت کرد./اقتصاد آنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر